Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
ارز دیجیتال کلایتن چیست و چرا اینقدر محبوب شده است؟

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارز دیجیتال کلایتن چیست و چه آینده ای دارد؟

آیا می دانید ارز دیجیتال کلایتن چیست و چطور کار می کند؟ ارز دیجیتال klaytn یکی از آلت کوین های جذاب بازار کریپتو به حساب می آید که بسیاری آن را برای سرمایه گذاری مناسب می دانند و آینده آن به صورت کلی مثبت ارزیابی می شود، از همین روی در این مطلب از سری مقالات آموزشی سایت کد بورسی در زمینه ارزهای دیجیتال، قصد داریم به این بپردازیم که ارز دیجیتال کلایتن چیست و چه اهداف قیمتی برای آن در سال های آتی پیش بینی شده است. پس همراه ما بمانید؛

معرفی ارز دیجیتال کلایتن

رمزارز کلایتن که با نام Klay هم در بازار شهرت دارد، توکن اصلی پلتفرمی با همین نام می باشد و می‌ توان آن را در دیگر برنامه‌ های بلاک‌ چین این شبکه هم مورد استفاده قرار داد. با این که از Klay به صورت معمول تحت عنوان ابزاری جهت پرداخت و معامله در تمام اپلیکیشن‌ هایی که در سیستم کلایتن اجرایی می شوند، کاربرد دارد، در سال ۲۰۲۱ بیش از ۲ میلیارد KLAY در بازار به گردش درآمد که همین موضوع اشتیاق سرمایه‌ گذاران برای سرمایه‌ گذاری بر روی این توکن‌ را افزایش داد و باعث شده تا این ارز دیجیتال، در صنعت رمزارزها، شهرت بالای پیدا کند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


کلایتن یک پروژه مبتنی بر بلاکچین تجاری به شمار می رود که می‌ توان از آن در راستای دستیابی به اهداف ویژه ای استفاده نمود. کلایتن مثل پروژه لیبرا که در حقیقت همان ارز رمزنگاری شده فیسبوک (متا) می باشد، عمل می‌ کند، ولی از قابلیت ها و امکانات پیشرفته‌ تری نیز برخوردار می باشد که به وسیله بنیان‌ گذاران آن به وجود آمده اند. هرچند در دنیای امروز، ارزهای دیجیتال تنوع زیادی را تجربه کرده اند، ولی معمولا به هم دیگر شباهت های زیادی دارند. با این حال اکثر آن‌ ها به علت زیرساخت‌ ها و فناوری‌ هایی که از آن‌ ها پشتیبانی می‌ کنند، کاربردهایی مختلفی پیدا کرده‌ اند و هدف های گوناگونی را دنبال می کنند.

کلایتن هم تحت عنوان یکی از پروژه‌ های بلاکچینی، بعضی از قابلیت های بلاکچین‌ های عمومی و خصوصی را با یک دیگر تلفیق کرده است و موفق شده تا تجربه کاربر را در زمان استفاده از یک شبکه بلاکچین ارتقا دهد. ضمنا توانسته با استفاده از این قابلیت خود، به توسعه دنیای ارزهای دیجیتال کمک شایانی کند، چرا که این شبکه ماهیت و ارزش فناوری بلاکچین را به‌ تمامی کاربران نشان می دهد.

پروژه و اهداف رمزارز Klay

این پروژه در حقیقت بلاک چینی سرویس‌ گرا به حساب می آید که قصد دارد تجربه‌ های ساده و کاربر پسند بلاک چین و رمزنگاری را در اختیار کاربران قرار دهد. همچنین، Klaytn از فناوری بلاک چین عمومی و خصوصی در یک مدل ترکیبی ابتکاری بهره می گیرد. بلاک چین عمومی برای غیرمتمرکز نگه داشتن اطلاعات و تسهیل حاکمیت توزیع شده مورد استفاده قرار می گیرد.

با این وجود بلاک چین خصوصی در کنار امنیت داده‌ های حساس، به منظور بهبود مقیاس‌ پذیری و کاهش تاخیر هم کاربرد دارد. به علاوه باید گفت که پروژه Klaytn یک چشم انداز توسعه با عملکرد بالا را در اختیار کاربران قرار می دهد که متناسب با سطوح گوناگون برنامه نویسی و مهندسی بلاکچین برای کاربردهای گوناگون قابل استفاده است، از تجارت‌ های کوچک گرفته تا شرکت‌ های جهانی. شبکه Klaytn ایجاد برنامه‌ های بلاک چین را برای توسعه دهندگان تسهیل می نماید.

مواردی که گفتیم قادرند به صورت یکپارچه با سیستم‌ های مالی سنتی ترکیب شوند. کلای با کارمزد پایین، توان عملیاتی بالا و تاخیر بسیار پایین، در حال ایجاد یک اهرم برای آن دسته از کسب و کارهایی می باشد که قصد دارند فناوری بلاکچین را مورد استفاده قرار دهند. به علاوه Klaytn با هدف تسهیل مقیاس پذیری، اطمینان می یابد که کسب و کارها و توسعه دهندگان قادرند با دنیای سریع بلاکچین همگام شوند.

توکن KLAY چیست؟

همان طور که گفتیم، توکن کلی، توکن بومی اکوسیستم کلیتن به شمار می رود که از آن برای پرداخت کارمزدهای تراکنش ها در زمان ایجاد و اجرای قراردادهای هوشمند یا در زمان انتقال توکن استفاده می شود. این توکن به این خاطر به این اکوسیستم اضافه شد که عاملی اساسی در اجرای پلتفرم کلیتن محسوب شود. لذا شما باید به این توکن به عنوان سوختی نگاه کنید که همه چیز را تقویت می کند. در کنار استفاده از آن جهت پرداخت تراکنش ها، می توان از آن به عنوان یک دارایی پرداختی نزد نودهای اجماع برای جبران معاملات بهره گرفت. توکن KLAY این موضوع را تضمین می کند که توسعه دهندگان کدهای مناسبی را می نویسند.

حتما بخوانید : توکن های حوزه nft | معرفی آینده دارترین توکن NFT


چرا که اجرای کدهای بی ارزش، به مراتب هزینه های بالاتری را به همراه خواهد داشت. همچنین این توکن تضمین کننده سلامت شبکه از طریق پاداش به نودهای اجماع نیز است. ساختار سرمایه ای KLAY مرتباً با تولید بلاک ها ادامه پیدا می کند و با هر بلاک جدید، توکن تازه صادر شده و مجموع کارمزدهای تراکنش های استفاده شده در آن بلاک جمع آوری شده و در ادامه بین سه مقصد؛ اندوخته برای بهبود کلیتن: ۱۲ درصد، پاداش های اثبات همکاری: ۵۴ درصد و پاداش شورای حاکمیت کلیتن: ۳۴ درصد توزیع می شود.

نقاط قوت و ضعف پروژه klaytn 

  • سرعت بالای تراکنش‌ ها : طراحی خاص بلاک‌ چین کلایتن تضمین می‌ کند تا معاملاتی که بر روی این پلتفرم انجام می شوند، با سرعت بالایی هدایت شوند. شبکه اصلی Klaytn توانایی پردازش حداکثر ۴ تراکنش در ثانیه را دارا می باشد.
  • سازگاری بالا با توسعه‌ دهند‌گان : سرویس‌ های API که این شبکه در اختیار کاربران قرار می دهند، این امکان را برای توسعه‌ دهندگان فراهم می آورند که بتوانند اپلیکیشن‌ های مختلفی را به وجود آورند. ضمنا این پلتفرم از زبان برنامه‌ نویسی سالیدیتی نیز پشتیبانی می‌ کند، لذا توسعه‌ دهندگان اتریوم می توانند تا بدون نیاز به یادگیری زبانی جدید، به راحتی به کلایتن روی بیاورند.
  • کاربر پسند : به صورت معمول کاربران بیان می‌ کنند که از کار با کلایتن لذت می‌ برند، چرا که به شکلی طراحی شده است که استفاده از آن به راحتی ارسال و دریافت یک پیام متنی می باشد. بنابراین هر کاربر قادر است از طریق حساب Klaytn خود و با کمک گوشی هوشمندی که دارد، به دارایی‌ ها و کیف پول های خود دسترسی یابد. هر کیف پول با اسکن کد QR خاص خود برای کاربر نمایش داده می‌ شود. نهایتا هیچ کاربری به حفظ کلید خصوصی احتیاج ندارد.
  • توسعه کسب‌ و کار : از دیگر نقاط قوت حائز اهمیت رمزارز کلایتن و پلتفرم آن، می توان به پشتیبانی از کسب و کارهای مختلف اشاره داشت. این شبکه با مقیاس‌ پذیری که دارد و انعطاف بالایی که از خود نشان می دهد، موجب شده است تا مشاغل و توسعه‌ دهندگان به سرعت به دنیای بلاک‌ چین روی بیاورند و از مزایای آن استفاده نمایند.
  • هزینه کم : هر سرویسی که به وسیله پلتفرم Klaytn ارائه می گردد، قیمت واحد ثابتی دارد، بدین شکل که تمامی تراکنش‌ ها به صورت برابر انجام می شوند و به علاوه، در این پلتفرم کاربران به تقلا برای تعیین قیمت واحد احتیاجی نخواهند داشت. همچنین بلاک‌ چین کلایتن این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا با پرداخت قسمتی از کارمزد گس ارزش آن را حفظ نمایند.
  • ارتباطات ضعیف : در ابتدای مسیر راه اندازی کلایتن، توسعه‌ دهندگان در استفاده از بعضی از امکانات این پلتفرم با مشکل روبرو بوده اند و قادر نبودند از کسی کمک بگیرند، لذا آن‌ ها مجبور شدند که برای برطرف کردن بعضی از مشکلات مربوط به کلایتن تمام تلاش خود را به کار بگیرند و این موضوع همچنان نیز توسعه‌ دهندگان را با مشکل مواجه ساخته است.
  • کارمزد بالا : به عنوان مثال بعد از راه‌ اندازی هر بلاک‌ چین بر روی پلتفرم کلایتن، Kakao هزینه هنگفتی را تحت عنوان کارمزد از هر تراکنش برای خود بر میدارد و به علاوه کارمزد گس هم از کاربر دریافت خواهد شد. این موضوعات می‌ تواند چالش‌ های بزرگی را برای بلاکچین‌ های نوپا ایجاد کند، چرا که سود ناشی از فروش توکن‌ ها را به صورت قابل توجهی کم می کند.

ارز دیجیتال klaytn

آینده ارز دیجیتال کلایتن 

این پروژه برای توسعه بلاک چین رویکرد کلی‌ گراتری را دنبال می کند، هرچند سایر پروژه‌ها به دنبال برتری در یک حوزه پرتقاضای خاص هستند، ولی کلایتن در راستای جذب اپلیکیشن‌ ها از کل قسمت های فضای ارزهای دیجیتال می باشد. کلایتن با ارائه دسترسی‌ پذیری و تعامل‌ پذیری، توسعه پلتفرمی را در دستور کار خود قرار داده است که کاربران و سازمان‌ هایی با کمترین تجربه در حوزه رمزارزها را هدف قرار می‌ دهد. یک مزیت کلیدی کلایتن به نسبت دیگر رقبا، اعتبار آن به حساب می آید و این در حالی است که شرکت های سنتی در فکر ایجاد تیم با کمترین پشتوانه شرکتی هستند، GroundX تحت مالکیت یک شرکت معتبر با وفور تجربه و منابع قرار دارد.

حتما بخوانید : ارزهای دیجیتال گمنام آینده دار کدامند؟


ساختار نظارت بر کلایتن به وسیله شرکت های شریک به صورت مستقیم کنترل می‌ شود که تعداد زیادی از آن‌ ها نام‌ های پرآوازه در حوزه‌ های رمزارزها و تکنولوژی به شمار می روند. کلایتن شبکه‌ ای قدرتمند از همکاری‌ ها را در کره جنوبی ایجاد کرده است ولی تا به امروز موفقیت چندانی در گسترش مرزهای خود به بیرون از منطقه اولیه خود، به دست نیاورده است. البته این را هم باید در نظر داشت که این پروژه گام های بلندی برداشته است و اخیرا روابطی با دیگر پروژه‌ های کریپتو مثل چین لینک برای اپلیکیشن‌ های دیفای و DEX اوراکل و Dai در راستای توسعه KlaytnDai که یک ارز ثابت از پلتفرم کلایتن است، برقرار کرده است. برخلاف تعداد زیادی از پروژه‌ های کریپتو، کلایتن در یک ساز و کار بسیار سازمانی راه‌ اندازی شد.

هرچند این پروژه به وسیله یک ساختار نظارتی غیرمتمرکز به اجرا در می آید ولی بسیاری از اعضای آن شرکای تجاری یا دیگر شرکت های بازار رمزارزها محسوب می شوند. این ساختار از جهت های زیادی می‌ تواند به مشروعیت پروژه نزد دیگر شرکت ها کمک نماید، چرا که موضع این پلتفرم، گسترش پذیرش عمومی بلاک چین می باشد. اگرچه پروژه کلایتن پیشرفتی با سرعت زیاد را تجربه نکرده است ولی اغلب اپلیکیشن‌ های آن محدود به کره جنوبی بوده است! جالب است بدانید که یکی از بزرگ‌ ترین چالش‌ های این پروژه، توسعه استراتژی جامع آن به سطح بین‌ المللی است. چنانچه کلایتن بتواند جایگاه خوبی از نظر بین‌ المللی و از نظر تعداد اپلیکیشن‌ ها، شراکت‌ ها و فهرست شدن در صرافی‌ ها پیدا کند، مطمئنا چشم اندازی به مراتب بهتر و مطمئن تر از حال حاضر را می توان برای آن متصور بود.


نتیجه گیری و کلام آخر

این پروژه به شدت شبکه خود را توسعه داده است و عملکردها و امکانات جدیدی را با سرعتی منظم در شبکه بلاک چین که هم سریع و هم مقیاس پذیر است، می افزاید. این پلتفرم با برنامه‌ های گوناگون از بازی‌ ها گرفته تا دیفای و NFTs واقعاً به قول خود مبنی بر دسترسی به بلاک‌ چین bApps برای میلیون‌ ها نفر در سرتاسر دنیا عمل می‌ کند. زمانی که آن ها استفاده از بلاک چین را آغاز می نمایند، کاربران جدید در خواهند یافت که طراحی کارآمد و ترکیبی پلتفرم Klaytn بهترین ها را از هر دو بلاک چین عمومی و خصوصی ترکیب می نماید.

در واقع یکی از مهم ترین نگرانی ها برای سرمایه گذاران در توکن KLAY است. با افزایش نزدیک به ۱۰۰۰ درصدی تنها در دو ماه، این امکان وجود دارد که KLAY در سطوح فعلی بیش از حد خرید شود و امکان دارد اصلاح شود. از طرفی از آنجایی که پلتفرم همچنان کشش فزاینده‌ ای را نه فقط در آسیا، بلکه در سطح جهانی پیدا می کند، می‌ تواند پیشرفت بیشتری برای توکن به همراه آورد. با توجه به این که رمزارز کلایتن از ژوئن ۲۰۱۹ در شبکه اصلی خود بوده است، تعجب آور است که ما اطلاعات بیشتری درباره این پروژه به گوشمان نرسیده است!

این طور به نظر می آید که Klaytn در آستانه پیوستن به پروژه‌ های بزرگی می باشد که تمامی آن ها را می شناسیم و این می‌ تواند رشد بسیار خوبی برای این پروژه به همراه داشت باشد و ادعای پروژه را مورد ارزیابی قرار دهد که می‌ تواند bApps را بدون افزایش تاخیر حتی زمانی که ازدحام شبکه به شدت زیاد است، ارائه دهد یا خیر.

همان طور که قول داده بودیم، در این مطلب سعی کردیم اطلاعات دقیق و کاملی در خصوص با ارز دیجیتال کلایتن در اختیارتان قرار دهیم.

همچنین اگر دوست دارید همه چیز درباره nft را به زبان ساده و در ۱۰ دقیقه یاد بگیرید، توصیه می کنم حتما این مطلب را تا انتها بخوانید.

حال که همه چیز درباره ارز دیجیتال کلایتن را می دانید، از نظر شما این پروژه آینده ای در بازار کریپتو دارد یا خیر؟

برای دوستانتان بفرستید: