برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارز دیجیتال چین لینک چیست و چطور کار میکند؟

به احتمال زیاد شنیده اید که ارز دیجیتال چین لینک چیست و چطور کار میکند ولی جزئیات کافی در مورد ارز دیجیتال چین لینک ندارید و نمی دانید که آیا ارز دیجیتالی چین لینک برای سرمایه گذاری مناسب است یا خیر! در پاسخ به سوال ارز دیجیتال چین لینک چیست باید گفت که چین لینک یک آلت کوین بسیار جذاب و قدیمی است که برای سرمایه گذاری بلندمدت یک گزینه بسیار عالی به حساب می آید و ساختار و تیم توسعه دهنده آن به صورتی است که احتمال دستیابی به اهداف این پروژه، بسیار بالاست. پس اگر شما هم دوست دارید دقیق تر بدانید ارز دیجیتال چین لینک چیست و چطور کار می کند، این مقاله دقیقا برای شما نوشته شده، پس همین الان تا انتها این مطلب رو بخونید.

ارز دیجیتال چین لینک چیست ؟

رمزارز چین لینک که با نماد LINK در صرافی‌ ها خرید و فروش می گردد، یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز منبع باز به حساب می آید و نکته جالب درباره آن این است که فناوری چین لینک مبتنی بر نرم افزاری است که به اتصال قراردادهای هوشمند به منابع خارجی در شبکه‌ های گوناگون کمک شایانی دارد. این پروژه در ابتدای امر به منظور حل مشکل اوراکل قراردادهای هوشمند راه اندازی شده است و در حال حاضر می خواهد پایگاه داده‌ قراردادهای هوشمند رمزارها را که با داده‌ های گوناگونی کار می‌ کنند، یکسان سازی کنند تا با هم تطابق‌ پیدا کنند. پروژه چین لینک از سال ۲۰۱۷ شروع شد ولی در سال ۲۰۲۰ توانست توسط بنیان‌ گذار خود یعنی سرگی نظروف، توجه شرکت‌ های بزرگ زیادی را به خود جلب کند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


قراردادهای بسیار زیادی که این شرکت توانست با شرکت‌ های بزرگ تنظیم کند، موجب رشد پیوسته قیمت این کوین در سال ۲۰۲۰ میلادی شد. برای امکان ادغام متقابل فناوری‌ های رمزارزها و نرم افزارهای سنتی هر سازمانی، ایجاد پیوند بین عنصر زیرساخت ازرهای دیجیتال و ده‌ ها نقطه شخص ثالث ضروری می باشد. این ارتباط به وسیله نرم افزار مشهور Oracles ارائه می‌ شود. جالب است بدانید که اوراکل، نرم‌ افزاری است شبیه به یک کانال که بین طرفین قرارداد راه ارتباط برقرار می کند. این کانال بر اساس قوانینی که در قرارداد تعیین می شود، داده‌ ها را مبادله می نماید.

نحوه کار شبکه چین لینک چگونه است؟

می توان گفت کار شبکه چین لینک به زبان ساده، وصل نمودن اکوسیستم بلاکچین به اپلیکیشن‌ های خارجی است. از طرفی چین لینک به بلاکچین اتصال دارد و از طرف دیگر با یک API ادغام شده است. پایه‌ های این راه‌ حل بر مبنای اوراک ل‌ها ساخته شده، که موجب محدود کردن احتیاج به اعتماد به اشخاص و غیر متمرکز کردن زیرساخت‌ های این شبکه خواهد شد. فعالیت اصلی چین لینک مطابق با دو فرایند تنظیم می شود؛ یکی فرآیندهای درون شبکه‌ ای و دیگری فرآیندهای برون شبکه‌ ای. قراردادهای هوشمند در شبکه چین لینک شدیدا آگاهانه می باشند و این بدین معنی است که محتوای درون آن‌ ها، موجب ادغام آن‌ ها با برنامه‌ های غیر بلاکچینی می گردد!

ارز دیجیتال چین لینک

در این خصوص می توان گفت که زیرساخت غیربلاک چینی، به انتخاب و ساخت سابقه اوراکل‌ ها کمک می‌ کند. بعد از این کار و قبل از آنکه توافق مربوطه وارد زیرساخت درون شبکه‌ ای شود، بیرون از شبکه حاصل خواهد شد. معماری برون شبکه‌ ای چین لینک، از چندین کار فرعی و آداپتورهای خارجی برخوردار می باشد که همه این عناصر زیرساختی، از امکان بروزرسانی پیوسته برخوردار می باشند. امروزه این راه‌ حل روی اتریوم سوار است، ولی در آینده برای ایجاد کردن امکان انجام تراکنش‌ های بین زنجیره‌ ای، بروزرسانی می شود.

کیف پول ارز دیجیتال چین لینک

  1. کیف پول اتمیک : این کیف پول از سیستم عامل های ویندوز، مک، لینوکس و اندروید پشتیبانی می کند. به احتمال زیاد اسم والت اتمیک زیاد به گوشتان خورده باشد. اتمیک والت حزو کیف پول های محبوب و معتبر است که شما می توانید در این کیف پول جز ارز دیجیتال چین لینک، ارزهای دیجیتالی دیگری مثل؛ بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، دش، ریپل و … را نگهداری و مدیریت نمایید. کیف پول اتمیک از صرافی داخلی نیز پشتیبانی می کند و این بدین معنی است که شما می توانید از طریق این کیف پول برای معامله ارزهای دیجیتال و همچنین معاوضه ارزهایتان اقدام نمایید.
  2. کیف پول متامسک : این والت یکی از کیف پول هایی است که برای تمام سیستم عامل های موجود وجود دارد. شما می توانید در تمام سیستم عامل ها بدون محدودیت از متامسک استفاده نمایید. نکته جالبی که در خصوص این والت وجود دارد این است که کیف پول متامسک نسخه افزونه نیز دارد و این بدین معنی است که شما می توانید این کیف پول را به عنوان یک افزونه بر روی مرورگر خود نصب و اجرا نمایید که در واقع این امر می تواند کمک خیلی از افراد باشد. از طرف دیگر امنیت در کیف پول متامسک تا حدی مناسب است. تا زمانی که خودتان اطلاعات حسابتان را در اختیار افراد دیگر قرار ندهید، مطمئنا چنانچه فردی بخواهد به حساب شما دسترسی پیدا کند، با سختی های بسیار زیادی مواجه خواهد شد.
  3. کیف پول کوین بیس : اسم صرافی کوین بیس به گوشتان خورده است؟ کوین بیس نام یک صرافی است که یک کیف پول را نیز به همین نام در اختیار کاربران خود و سایر کاربران حوزه ارزهای دیجیتالی قرار داده است. خوشبختانه کیف پول کوین بیس رابط کاربری ساده ای دارد و شما عزیزان قادرید به سادگی از آن استفاده نمایید. لذا این کیف پول مناسب افراد مبتدی است. از نظر امنیت نیز می توانید برای کیف پول خود تایید دو مرحله ای فعال نمایید تا حسابتان را از لحاظ امنیتی، بهبود ببخشید، چرا که تایید دو مرحله به شما کمک خواهد کرد تا از ورود هکران و یا سو استفاده کنندگان جلوگیری نمایید. نکته حائز اهمیت دیگر اینجاست که شما می توانید در این کیف پول برای خرید و فروش ارزهای دیجیتالی گوناگون اقدام نمایید و همچنین ارزهای دیجیتالی خود را به یکی دیگر نیز تبدیل کنید.
  4. کیف پول تراست : تراست والت نام یکی از کیف پول هایی است که شما قادرید ارز دیجیتال چین لینک را در آن نگهداری و مدیریت نمایید. البته در نظر داشته باشید که به جز چین لینک شما می توانید سایر ارزهای دیجیتال مثل؛ اتریوم، ریپل، لایت کوین، بیت کوین، دش و … را در آن نگهداری نمایید. این کیف پول را می توانید برای سیستم عامل های اندروید و ای او اس دانلود، نصب و استفاده نمایید. همچنین این کیف پول از یک نسخه تحت وب نیز برخوردار است و در این راستا شما می توانید در صورت تمایل از نسخه تحت وب این کیف پول استفاده فرمایید.
  5. کیف پول کوینومی : یکی از امن ترین و معتبرترین کیف پول های بیت کوین بدون شک کیف پول کوینومی است. در این کیف پول ذخیره سازی ارزهای دیجیتالی بسایر ساده است، به عبارتی کیف پول کوینومی رابط کاربری آسانی دارد و شما می توانید به راحتی از آن استفاده نمایید. خوشبختانه کیف پول کوینومی امنیت بالایی دارد و تقریبا هک کردن آن اگر از طرف کاربر نباشد، دشوار است. باز هم تاکید می کنم که چنانچه اطلاعات حساب به وسیله استفاده کننده کیف پول فاش نشود، مطمئنا هکرها و سواستفاده گرها نمی توانند به سادگی برای هک کردن کیف پول شما اقدامی انجام دهند.

آینده ارز دیجیتال چین لینک

اهداف اصلی به منظور کسب اطمینان از امنیت شبکه Chainlink، توزیع منابع داده و توزیع اوراکل محسوب می شود. چین لینک هم مثل سایر شبکه‌ ها قصد دارد افراد و اپراتورهای بیشتری را اضافه نماید تا قوی تر و با ارزش تر شود و اثرات شبکه خود را افزایش دهند و این بدین معنی است که نه تنها به دنبال جذب مشارکت‌‌‌ های بیشتر می باشد، بلکه همچنین حمایت از آموزش، رویدادها و روابط بیشتر از طرق گوناگون است.

حتما بخوانید : آینده ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ چطور رقم میخورد؟


ارز دیجیتالی چین لینک شروع خوب و پیشرفت چشم گیری را تجربه کرده است و در حال حاضر جزو یکی از مهم ترین ارزهای دیجیتالی بازار کریپتو به حساب می آید، اما بازار کریپتوکارنسی همیشه با ریسک سرمایه گذاری بالایی همراه است، لذا با این که بر این باوریم که چین لینک آینده بسیار درخشانی خواهد داشت، بحث سرمایه گذاری، نحوه آن و مقدار آن آن را به شما واگذار می کنیم ولی به صورت کلی اگر همه مواردی که گفتیم را دقیق بررسی کنید و استراتژی خوبی برای خرید و نگهداری از رمزارز چین لینک داشته باشید، مطمئنا سودهای خوبی را در طول زمان می توانید از این رمزارز جذاب به دست آورید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

با در نظر گرفتن این که چین لینک به سادگی بر بازار نزولی غلبه می کند و قیمت آن با کاهش مواجه نمی شود، احتمالا قیمت این کوین در طول زمان از دست نمی رود. به صورت معمول پیش بینی‌ ها به آینده چین لینک خوشبین هستند و زمانی که صحبت از دلایل رشد یا سقوط دارایی می‌ شود، چندین نکته مهم خودنمایی می کند؛ تا زمانی که چین لینک تنها سرویس اوراکل غیرمتمرکز باشد، کوین آن بین ده کوین برتر از نظر حجم سرمایه خواهد بود!

همچنین بدیهی است که رشد قیمت چین لینک به هیاهوی بخش دیفای و فومو ارتباط دارد. تقاضا برای اوراکل‌ های غیرمتمرکز در حال افزایش است. با این حال چین لینک می‌ تواند با موانعی مواجه شود که البته این موضوع به هزینه‌ های بالای کارمزد شبکه اتریوم و ظهور پروژه‌ های رقابتی با پتانسیل بیشتر بستگی خواهد داشت که باید دید چقدر بر آینده و روند حرکتی و قیمتی این ارز دیجیتال تاثیرگذار خواهند بود.

همان طور که اول مقاله قول داده بودیم، همه چیز درباره اینکه ارز دیجیتال چین لینک چیست را به زبان ساده مورد بررسی قرار دادیم.

برای دوستانتان بفرستید: