برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارز دیجیتال ورج چیست و چطور کار میکند؟

آیا می دانید ارز دیجیتال ورج چیست و برای سرمایه گذاری بلندمدت می توان روی آن حساب کرد یا خیر؟ دنیای آلت کوین ها در حال حاضر بسیار داغ تر و پرنوسان تر از دنیای بیت کوین دنبال می شود و سودهایی که در آلت کوین ها و بعضا شت کوین ها برای سرمایه گذاران حاصل می شود، بسیار بیشتر از سود سالیانه بیت کوین است! لذا در این مطلب قصد داریم یکی از این آلتکوین های سودده را به شما معرفی کنیم و ببینیم ارز دیجیتال ورج چیست و چطور کار می کند. همچنین خواهیم گفت که کیف پول های مناسب برای نگهداری ارز دیجیتال ورج چیست و صرافی های معتبر برای خرید و فروش آن کدام است، بنابراین اگر دوست دارید همه چیز درباره ارز دیجیتال ورج را بدانید و پیش بینی آینده آن را بخوانید، این مطلب شما را راهنمایی می کند.

ارز دیجیتال ورج چیست ؟

ارز دیجیتال Verge یک ارز رمزنگاری شده است که تلاش می کند معاملات بلاکچین را ناشناس و غیرقابل ردیابی کند. رمز بومی آن به XVG معروف است. یکی از اهداف کلیدی این پروژه افزایش چشمگیر توان عملیاتی و ارائه نرخ تایید سریع است، بدین ترتیب معاملات بلاکچین را وارد زندگی روزمره می کند. این بلاکچین با استفاده از یک فناوری غیر استاندارد برای اتصال کاربران به شبکه، می تواند حریم خصوصی کاملی را برای کاربران خود تضمین کند. Verge همچنین توجه ها را به خود جلب می کند زیرا این یک پروژه منبع باز و ۱۰۰ درصد مبتنی بر جامعه است – هیچ بنیاد یا شرکتی بزرگ پشت پرده ها را نمی کشد. این پروژه فاقد عرضه اولیه ارز دیجیتال بوده و از کار داوطلبانه و کمک های مردمی بیش ترین بهره را می برد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


برای تایید بر تعهد پروژه به حفظ حریم خصوصی، ناشناس ماندن و عدم تمرکز. تیم اصلی Verge مقاله سیاه خود را فقط با نام کاربری خود امضا کرده اند. Verge در سال ۲۰۱۴ به عنوان DogeCoinDark راه اندازی شد. در سال ۲۰۱۶، تیم با آرزوی قطع ارتباط با الگوی رفتاری دوج کوین و تعبیر dark، تیم خود را به عنوان Verge تغییر نام داد. تیم ورج با نگاه به لیست بهترین سکه های حفظ حریم خصوصی، بر روی فن آوری های جدید جالب شرط می بندند و اقدامات امنیتی قدرتمندی را برای نزدیکتر شدن به اهداف خود ارائه می دهند. سکه Verge سفر رمزنگاری خود را در سال ۲۰۱۴ و با نام دوج کوین دارک آغاز کرد. دلیل تصور آن ایجاد یک ارز رمزنگاری شده خصوصی بود.

بنیانگذار Verge احساس کرد که بیت کوین ناشناس نیست، بنابراین تصمیم گرفت یک بلاکچین جدید ایجاد کند که در آن تراکنش ها ردیابی نشود. جالب است که، حتی تا امروز، هیچ کس نمی داند چه کسی Verge را ایجاد کرده است، زیرا موسس هنوز با نام کاربری خود Sunerok نامگذاری می شود. این مانند خالق بیت کوین است که فقط با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو شناخته می شود! درست مانند بنیانگذار رمزارز Verge، بسیاری از مردم معتقدند که ارسال و دریافت پول به صورت خصوصی از حقوق مهم بشر است. به عنوان مثال، وقتی به تعطیلات می روید و از کارت نقدی خود استفاده می کنید، بانک شما می داند کجا هستید، چه مقدار پول دارید و کجا آن را خرج می کنید! در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد که ارز دیجیتال ورج چیست و چطور کار می کند.

چگونه میتوان از رمزارز Verge استفاده کرد؟

در بخش قبلی تا حدود زیادی متوجه شدیم که ارز دیجیتال ورج چیست و در این بخش قصد داریم به این بپردازیم که چگونه می توان از این رمزارز استفاده کرد. دقیقا مثل هر ارز رمزنگاری شده دیگر، از سکه Verge می توان برای ارسال و دریافت وجه بین کیف پول استفاده کرد. هدف نهایی این است که از آن به عنوان یک سیستم پرداخت جهانی استفاده شود. اگرچه ممکن است این کار مدت زمان زیادی طول بکشد، اما فناوری برای این منظور بسیار مناسب است. اول، به این فکر کنید که چگونه می توانید برای یکی از اعضای خانواده خود که در یک کشور دیگر زندگی می کنید وجه ارسال کنید؟ می توانید به بانک محلی خود بروید، فرم هایی را امضا کنید و وجوه را منتقل کنید.

با این حال، این به طور معمول بسیار گران است و رسیدن به آن روزها طول می کشد و اگر شخصی که پول را برای او ارسال می کنید در یک روستای دور افتاده در آفریقا زندگی کند، چه می کنید؟ برای کیلومترها ممکن است هیچ بانکی وجود نداشته باشد! گزینه دیگر استفاده از یک شرکت انتقال پول مانند Western Union است، اما باز هم این واقعا گران است! در عوض، اگر شما را به نقل و انتقال وجوه با استفاده از سکه آستانه بود، معامله خود را به اعضای خانواده خود را فقط در ۳۰ ثانیه برسد، هزینه کمتر از یک درصد. همچنین نیازی به رانندگی به سمت بانک محلی/شعبه Western Union و پر کردن فرمهای زیادی نیست، زیرا می توانید این کار را به صورت ناشناس از طریق رایانه انجام دهید!

حتما بخوانید : ارز دیجیتال سلسیوس چیست و چطور کار می کند؟


در دنیای واقعی، هنگامی که پول فیات را با استفاده از اسکناس یا سکه خرج می کنید، نیازی نیست که نام و آدرس خود را به کسی بدهید و همچنین نیازی به شناسایی شناسه نیست. این همان ایده Verge است، با این حال به جای استفاده از یادداشت های کاغذی، هزینه های واقعی را صرف می کنید. دلیل دیگری که مردم سکه Verge را خریداری می کنند ابزاری برای سرمایه گذاری است، امیدوارند که در آینده ارزش آن رو به افزایش باشد.

هنگامی که مردم برای اولین بار Verge را در سال ۲۰۱۴ خریداری کردند، ارزش آن فقط ۰٫۰۰۰۰۰۵ دلار بود. در طی دو سال آینده واقعا بالاتر از ۰٫۰۰۰۰۱ دلار رشد نکرد، اما از زمانی که نام خود را تغییر داد، قیمت دیوانه شد! در اواخر سال ۲۰۱۷، Verge با ۰٫۲۹ دلار به بالاترین نقطه خود رسید! اگر Verge را در سال ۲۰۱۴ خریداری می کردید و تا اواخر سال ۲۰۱۷ آن را تحمل می کردید، بیش از ۵ میلیون درصد سود به دست می آوردید!

آیا شبکه رمزارز ورج امنیت دارد؟

مانند بیشتر ارزهای رمزپایه، سکه های شما بسیار ایمن هستند به شرطی که آن ها را در یک کیف پول Verge امن نگهداری کنید. XVG فقط با چند کیف پول سازگار است، بنابراین مطمئن شوید که یکی را انتخاب کرده اید که به کلیدهای خصوصی شما دسترسی نداشته باشد. می توانید کیف پول رسمی Verge را در رایانه خود بارگیری کنید، که ایمن ترین گزینه است.

ارز دیجیتال ورج

چنانچه قصد دارید امنیت و راحتی را با یکدیگر مخلوط کنید، بسیاری از مردم دوست دارند از الکتروم استفاده کنند. بارگیری کیف پول الکتروم فضای کمتری در هارد دیسک شما را اشغال می کند و کاربر پسندتر است. نکته اصلی این است که شما هرگز کلید خصوصی خود را به کسی نمی دهید، زیرا اگر این کار را انجام دهید، آن ها می توانند تمام سکه های Verge شما را بدزدند. همچنین بهتر است عبارت پشتیبان خود را یادداشت کرده و در جایی امن نگه دارید.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال هدرا هش گراف چیست؟


این بدین معنی است که اگر رمز عبور کیف پول خود را فراموش کرده اید، می توانید دوباره دسترسی پیدا کنید. اخیرا یک هک در حساب توییتر ورج وجود داشت که در آن هکر سعی می کرد مردم را برای آنها سکه بفرستد. هرگز سکه به کسی ارسال نکنید مگر اینکه با اطمینان بدانید که چه کسی را نیز برای آن می فرستید! یک پروژه قانونی هرگز با شما تماس نمی گیرد و از شما می خواهد ارز رمزنگاری شده برای آن ها ارسال کنید.

استخراج ارز ورج

ارز دیجیتال ورج از مدل استخراج چند الگوریتمی پشتیبانی می کند، لذا افراد مختلف با داشتن دستگاه های استخراج متفاوت قادر به استخراج این ارز بوده که متعاقبا غیر متمرکز بودن و توزیع عادلانه تر سکه های Verge را تضمین می کند.

بهترین کیف پول ارز ورج

۱) کیف پول الکتروم : الکتروم یک کیف پول متن باز برای بیت‌‌ کوین می باشد. Verge به منظور ایجاد این کیف پول سازگار با XVG، کد اصلی کیف پول الکتروم را فورک کرد و تنظیماتی را انجام داد تا با بلاکچین ورج کار کند. کیف پول ورج الکتروم، به عنوان یک کیف پول سبک، روشی سریع و سبک برای نگهداری و مدیریت دارایی‌‌ های XVG شما در اختیارات قرار می‌‌ دهد. این کیف پول برای تایید تراکنش‌‌ ها در حدود ۵ ثانیه از فناوری تاییدیه پرداخت آسان استفاده می‌‌ کند، یعنی نیازی نیست که برای استفاده از کیف پولتان کل بلاکچین Verge را دانلود نمایید.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال انجین کوین چیست و چطور کار میکند؟


برای تولید کلیدهای خصوصی شما از یک عبارت بازیابی استفاده می‌‌ شود و این در حالی است که الکتروم برای محافظت از وجوه شما از دو سطح مجزای رمزنگاری استفاده می‌‌ کند. این کیف پول برای استفاده کاربران روزمره ساخته شده است، لذا راه‌‌ اندازی آن و شروع به ارسال و دریافت پرداخت با آن سریع و آسان است. کیف پول الکتروم که در ویندوز، Mac و سیستم عامل لینوکس قابل دسترسی است می‌‌ تواند تراکنش‌‌ های رمزگذاری شده را از طریق زنجیره‌‌ ای از رله‌‌ های تور انجام دهد تا امنیت بیشتری داشته باشد. با این وجود چنانچه به دنبال یک کیف پول چند ارزی برای ذخیره رمزارزهای گوناگون هستید، باید جای دیگری به دنبال آن بگردید.

۲) کیف پول ورج QT : اگر به دنبال کلاینت دسکتاپ ورج می‌‌ گردید، این کیف پول که در میان سیستم‌‌ عامل های مختلف قابل دسترسی است، گزینه دیگری است که ارزش بررسی کردن را دارد. هرچند استفاده از این کیف پول همچنان نسبتا ساده و راحت است، ولی امکان دارد این کیف پول با رابط کاربری برخی از کیف پول‌‌ های دیگر مطابقتی نداشته باشد.

در صورت استفاده از این کیف پول، تراکنش‌‌ ها سریع انجام می‌‌ شوند و سوء استفاده از مشخصه‌‌ های حریم خصوصی ورج هنگام ارسال وجوه راحت است. به هر صورت، استفاده از کیف پول QT به معنی این است که شما باید کل بلاکچین ورج را روی کامپیوتر خود دانلود کنید، که این کار نه تنها زمان‌‌ بر است، بلکه از فضای هارد دیسک نیز استفاده می‌ کند. همچنین باید در نظر داشته باشید که هر کسی که در جستجوی کیف پول چند ارزی است، این کیف پول برای او مناسب نیست!

۳) کیف پول کوینومی : کیف پول تلفن همراه کوینومی، به دلیل پشتیبانی از ارزهای دیجیتالی گوناگون، انتخابی محبوب برای صاحبان سهام طیف وسیعی از ارزهای رمزنگاری شده است. علاوه بر ورج، برخی از ارزهای کلیدی که می‌‌ توانید در کیف پول کوینومی خود داشته باشید عبارت اند از بیت‌‌ کوین، بیت‌‌ کوین کش، لایت‌‌کوین، دش و اتر که این یعنی اگر نیاز به ذخیره چندین ارز دیجیتال دارید، این کیف پول ارزش بررسی را دارد و با ادغام ShapeShift درون آن، مبادله سریع یک ارز با یک ارز دیگر راحت است.

۴) کیف پول Verge Paper : از آنجایی که کیف پول‌ های سخت‌ افزاری خدمات امنیتی بهتری در اختیار کاربران خود قرار می دهند، تصمیم گرفتیم این گزینه را هم عنوان کنیم. کیف پول ورج پیپر تنها سخت‌ افزاری است که خدمات رمز ارز ورج را پوشش می‌ دهد. البته چنانچه با کیف پول‌ های سرد آشنایی داشته باشید، می‌ دانید که استفاده از آن‌ ها خطرهایی را هم به دنبال دارد؛ به عنوان مثال این امکان وجود دارد که سخت‌ افزار شما دزدیده شود، لذا همواره کیف پول سخت‌ افزاری خود را باید در مکانی کاملا امن نگهداری فرمایید تا این مورد پیش نیاید.

۵) ذخیره ورج در کیف پول صرافی ها : از دیگر گزینه هایی که می توانید از آن استفاده کنید، ذخیره XVG در کیف پول یک صرافی ارز رمزنگاری شده است. چنانچه بخواهید از ورج خود در یک معامله بهره بگیرید، این مدل ذخیره بسیار کاربردی است، چرا که امکان دسترسی سریع شما به بودجه‌‌ شما را تضمین خواهد کرد.

حتما بخوانید : بهترین کیف پول های دسکتاپ برای ایرانیان


با این وجود ذخیره‌‌ سازی ارز رمزنگاری شده در بیشتر کیف پول‌‌ های صرافی‌ ها به معنی کنترل کلید خصوصی شما به وسیله صرافی خواهد بود که یعنی از نظر فنی شما مالکیت کامل وجوه و سرمایه خود را در اختیار نخواهید داشت. باید در نظر داشته باشید که صرافی‌ ها در موارد بسیاری هدف هکرها قرار گرفته‌‌ اند، لذا انتقال XVG شما به یک کیف پول خصوصی، گزینه بسیار امن تری برای ذخیره سازی این ارز و سایر ارزهای دیجیتالی شما به حساب می آید.

خرید ارز دیجیتال ورج از صرافی بایننس

صرافی مشهور بایننس بهترین گزینه ممکن برای خرید ارز دیجیتال ورج و بعضا سایر ارزهای دیجیتال به حساب می آید. به دلیل چینی بودن صرافی احتمال تحریم و بلوکه شدن پول ها بسیار پایین است. در نظر داشته باشید که این سایت برای کاربران ایرانی قابل استفاده است، ولی بهتر است ریسک نکنید و از یک آی پی مشخص خارجی برای لاگین کردن به حساب صرافی خود اقدام کنید تا احتمال بلوکه شدن حساب خودتان را تا حدود بسیار زیادی کاهش دهید.

شما می توایند بیت کوین یا ارزهای دیگر را در این صرافی شارژ کنید و اقدام به خرید ورج یا ارزهای دیگر کنید. این صرافی می تواند به عنوان کیف پول،‌سرمایه شما را ذخیره کند. ولی به صورت کلی توصیه داریم که پس از خرید، ارزهای خود را به کیف پول های امن انتقال دهید.

آینده ارز دیجیتال ورج چگونه است؟

علی رغم برخی از مشکلات شهرت در مورد تیم توسعه پروژه که همیشه در حال تغییر و عمدتا ناشناس است، Verge کاملا غیر متمرکز و منبع باز است، که پشتیبانی جامعه را تضمین می کند. Verge همچنین قصد دارد یک زنجیره جانبی از طریق پروژه Rootstock معرفی کند. این امر امکان پردازش قراردادهای هوشمند را فراهم می کند. اگر آنها در حل این چالش موفق شوند، Verge در فضای بلاکچین ناشناس جایگاهی منحصر به فرد خواهد داشت، جایی که پروژه های دیگری مانند مونرو و زد کش نیز مورد توجه قرار می گیرند.

آیا خرید ارز دیجیتال ورج سوددهی دارد؟

مطمئنا شما هم به عنوان سرمایه‌ گذار قصد دارید آینده‌ ورج در بازار ارزهای دیجیتال را پیش‌ بینی فرمایید. در واقع ورج از قابلیت بالایی برای رشد و توسعه برخوردار می باشد. از طرفی قیمت ورج نسبتا پایین است، لذا شما می‌ توانید مبلغ کمی را برای سرمایه‌ گذاری در این حوزه در نظر بگیرید.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال فلو | همه چیز درباره ارز دیجیتال Flow


البته این نکته را نباید از خاطر ببرید که تحلیل ارزهای دیجیتال کار ساده ای نمی باشد و شما به هیچ عنوان قادر نیستید وضعیت بازار را به صورت کامل و دقیق پیش‌ بینی کنید. به صورت کلی چنانچه به دنبال سرمایه‌ گذاری در این حوزه هستید، بهتر است که خودتان تمام جوانب را بسنجید و بسته به هدفی که از خرید یا سرمایه‌ گذاری دارید تصمیم بگیرید.

نتیجه گیری و کلام آخر

امیدوارم از راهنمای من در مورد سکه Verge لذت برده باشید و آن را هم جالب و هم آموزنده بدانید! اگرچه این فناوری کاملا پیچیده است، اما امیدوارم همه چیز را به روشی ساده برای شما توضیح دهم. این بدان معناست که شما اکنون باید در زمینه رمزنگاری Verge متخصص باشید!نظر شما در مورد این پروژه چیست؟ فکر می کنید روزی به یک سیستم پرداخت جهانی تبدیل شود؟ وقتی این فناوری را با بیت کوین مقایسه می کنید، مطمئنا مزایای زیادی دارد. این سریع تر، ارزان تر و بسیار خصوصی تر است.

اگرچه ارز دیجیتال ورج رقابت زیادی دارد، اما اگر پروتکل Rootstock آن به واقعیت تبدیل شود، می تواند واقعاً بزرگ شود. این بدان معناست که Verge می تواند برای موارد دیگری غیر از معاملات مالی نیز مورد استفاده قرار گیرد! اگرچه می خواهید از معاملات مالی Verge FOR استفاده کنید و به دنبال خرید برخی از سکه ها برای خود هستید، جایی بهتر از بایننس برای انجام این کار وجود ندارد. مبادله ارز رمزنگاری شده مورد بحث، بستر اصلی تبادل سکه های Verge است، روند کمی شبیه به این خواهد بود :

  1. ثبت نام و احراز هویت در صرافی بایننس
  2. خرید سکه های Verge (XVG)
  3. تصمیم گیری در مورد روش پرداخت
  4. بررسی کنید آیا همه چیز درست است و کیف پول شما همه تنظیم شده است
  5. خرید را انجام دهید

همان طور که ابتدا قولش را دادیم، به این پرداختیم که ارز دیجیتال ورج چیست و چطور کار می کند.

برای دوستانتان بفرستید: