برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارز دیجیتال وان اینچ چیست و چطور کار میکند؟

آیا می دانید ارز دیجیتال وان اینچ چیست و چطور کار می کند؟ به توکن ارائه شده صرافی وان اینچ (۱inch) ارز دیجیتال وان اینچ گفته می شود که قصد داریم در این مطلب به بررسی آن بپردازیم و ابتدا به این اشاره می کنیم که ارز دیجیتال وان اینچ چیست و بهترین روش خرید رمزارز وان اینچ کدام است. همچنان به کیف پول هایی که از این رمزارز پشتیبانی می کنند و آینده ارز دیجیتال وان اینچ نیز اشاره خواهیم داشت، بنابراین اگر می خواهید به صورت کاملا رایگان بدانید ارز دیجیتال وان اینچ چیست و چه آینده ای دارد، این مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید.

ارز دیجیتال وان اینچ چیست ؟

ارز دیجیتالی وان اینچ توکن ارائه شده صرافی ۱inch است که یکی از صرافی های غیرمتمرکز بزرگ دنیا به حساب می آید. توکن وان اینچ در پلتفرم غیرمتمرکز وان اینچ به عنوان یک توکن حاکمیتی استفاده می شود و از دیگر موارد استفاده این توکن در پروتکل نقدینگی این صرافی است. به بیان دیگر از این توکن در همه رای گیری های پروتکل بهره گرفته خواهد شد. کاربران قادرند با ارائه توکن به عنوان نقدینگی در پلتفرم وان اینچ، برای به دست آوردن سود اقدام کنند. این روند که استخراج نقدینگی نیز نام دارد بدین شکل است که معامله گرها، دارایی هایی مثل اتریوم را در اختیار یک استخر خاص قرار می دهند و در واقع آن را قفل می کنند و وان اینچ که در حقیقت همان توکن بومی آن به شمار می رود را به عنوان سود دریافت می کنند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


توکن وان اینچ بیانگر داشتن حق رای است و مشارکت در سازمان غیرمتمرکز را بر بستر DEX را ساده تر از همیشه می کند و این در حالی است که DAO ها در صنعت ارزهای رمزپایه و به خصوص DeFi نسبتا معمول هستند، صرافی وان اینچ از یک مدل حاکمیت معروف به حاکمیت فوری استفاده می نماید. بنیاد ۱inch مدعی است که حاکمیت فوری با اجازه دادن به تمامی افراد برای شرکت در فرآیند حاکمیت، مالکیت بیشتری بر روی پلتفرم دارد. البته این را نیز باید بیان کرد که این مدل در تضاد با DAO است که در پلتفرم دش مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال جایی که مسترنودها از حق رای ویژه بیش از همه در شبکه برخوردار می باشند.

ارز دیجیتال وان اینچ چگونه کار می کند؟

توکن وان اینچ یک توکن ERC-20 است که در بستر اتریوم طراحی شده است و همان طور که گفتیم، حاکمیت را در پروتکل فراهم می نماید. رمزارز وان اینچ به عنوان توکن و یک رمز ابزار برای ارائه نقدینگی در پروتکل نقدینگی مورد استفاده قرار می گیرد. صرافی وان اینچ مدل DAO خود را برای عملکرد توکن وان اینچ تعریف کرده است. بر اساس این مدل، تمامی دارندگان وان اینچ حق رای دادن در خصوص با اصلاحات پروتکل و کسب پاداش را خواهند داشت. به عنوان مثال این طور فرض کنید که شما قصد دارید یک ارز دیجیتال را با استفاده از اتریوم در این صرافی بخرید.

ارز دیجیتال وان اینچ

برای این کار در ابتدا به صرافی های گوناگون جهت مشاهده قیمت نگاهی می کنید و متوجه خواهید شد که در صرافی ها قیمت ها متفاوت است. صرافی وان اینچ از یک الگوریتمی استفاده می کند که با استفاده از ان می تواند ارزان ترین روش را برای خرید و فروش ارائه دهد. به صورت خلاصه وان اینچ با استفاده از روش های سازگار، متناسب با هر معامله خاص، به منظور هدایت وجوه کاربران از طریق صرافی های غیرمتمرکز و رمزارزهای گوناگون جهت رسیدن به بهترین نرخ ارز فعالیت می کند.

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال وان اینچ

همان طور که مطمئنا می دانید برای خرید یا فروش ارزهای دیجیتالی گوناگون می بایست از صرافی های معتبر دیجیتالی استفاده نمود. صرافی های آنلاین خارجی و داخلی زیادی در حال حاضر در دسترس هستند که در بازار کریپتوکارنسی فعالیت دارند و هر کدام مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. ولی به صورت کلی به منظور استفاده از صرافی ها در گام نخست باید در آن صرافی ثبت نام کرده و در ادامه احراز هویت خود را تکمیل کنید. در نظر داشته باشید که روند ثبت نام و احراز هویت برای تمامی صرافی ها تقریبا یکسان است و ممکن است این روند برای هر صرافی، در جزئیات کمی با دیگری متفاوت باشد.

حتما بخوانید : همه چیز درباره ارز دیجیتال کاردانو


به صورت کلی در نظر داشته باشید که بهتر است از صرافی هایی استفاده نمایید که اعتبار بالایی دارند تا وقتی برای سرمایه گذاری و واریز پول یا حتی خرید و فروش رمزارزهای مختلف اقدام می کنید، خیالتان از بابت همچی آسوده باشد. در حال حاضر  بهترین صرافی ها برای خرید و فروش ارز دیجیتال ۱inch، صرافی هایی مانند Huobi Global، Binance، OKEx، CoinTiger و FTX هستند. لازم به ذکر است که صرافی بایننس که به علاوه ارز دیجیتال وان اینچ از ارزهای دیجیتالی بسیاری پشتیبانی می کند، یکی از معتبرترین صرافی هاست که روزانه حجم معاملات بالایی در این صرافی انجام می شود.

بهترین کیف پول های رمزارز ۱inch

  • کیف پول سخت افزاری لجر Ledger : چنانچه به دنبال یک کیف پول سخت افزاری امن و مشهور هستید، کیف پول سخت افزاری لجر نانو در دو مدل نانو اس و نانو ایکس قطعا می تواند بهترین گزینه برای شما به حساب آید. این کیف پول از ارزهای دیجیتالی بسیاری پشتیبانی می کند و تنها نکته ای که ممکن است شما را از استفاده منصرف کند، هزینه ای است که برای خرید دستگاه سخت افزاری باید پرداخت کنید، چرا که بسیاری کیف پول های نرم افزاری و موبایلی رایگان هستند ولی به مراتب سطوح امنیتی کم تری دارند.
  • کیف پول سخت افزاری KeepKey : یکی دیگر از ولت های سخت افزاری که اتفاقا استفاده کردن از آن نیز بسیار آسان است، بدون شک کیف پول کیپ کی می باشد که شما می توانید به سادگی رمزارز وان اینچ را در این کیف پول ذخیره و مدیریت نمایید و همچنین امکان ذخیره و مدیریت بسیاری رمزارز دیگر را نیز در این کیف پول خواهید داشت.
  • کیف پول نرم افزاری Trust : کیف پول تراست یک کیف پول موبایلی است که توسط صرافی معتبر بایننس خریداری شده و یکی از پرطرفدارترین کیف پول های موبایلی بین سرمایه گذاران و حتی معامله گران ارز دیجیتال است و مکانی عالی برای ذخیره ۱inch نیز به حساب می آید. شما می توانید با بارگیری کیف پول تراست برای سیستم عامل های اندریود و Ios به سادگی و بدون هیچ گونه احراز هویت و روند ثبت نام خاصی، از این کیف پول امن به صورت رایگان استفاده نمایید و حتی قابلیت استیک ارز دیجیتال و معاوضه ارزهای دیجیتال را نیز در این پلفترم خواهید داشت.
  • کیف پول نرم افزاری SafePal : کیف پول سیف پال یکی دیگر از گزینه هایی است که در این بازار و به خصوص برای ذخیره سازی ارز دیجیتال وان اینچ می توانید آن را هم مورد بررسی قرار دهید. در نظر داشته باشید که این کیف پول در دو نسخه اندروید و Ios در دسترس است.
  • کیف پول سخت افزاری CoolWallet : کول ولت یکی از کیف پول های سخت افزاری می باشد که امنیت و حریم خصوصی داده ها را فراهم می نماید. این کیف پول همچنین اکوسیستمی را در اختیار کاربران قرار می دهد تا با اطمینان با دارایی های دیجیتال خود ارتباط بگیرند و کنترل امن رمز ارزهای کاربر را نیز فراهم می کند.

آینده ارز دیجیتال وان اینچ

یکی از مواردی که می تواند در آینده ارزهای دیجیتال موثر واقع شود، هدف هایی است که تیم پشتیبان ارز دیجیتال و پلتفرم ارائه دهنده آن دارا هستند. این پلتفرم می خواهد با ارائه خدمات متفاوت آینده خوبی را برای وان اینچ به ارمغان بیاورد. همچنین باید گفت که آینده پلتفرم وان اینچ تا حدود بسیار زیادی به امور مالی غیرمتمرکز DeFi بستگی دارد.

حتما بخوانید : ارزهای دیجیتال جامانده از بازار برای هولد


در صورت رشد پلتفرم، می توان این طور برداشت کرد که ارز دیجیتالی وان اینچ نیز افزایش قیمت بسیار خوبی را تجربه خواهد کرد. همان طور که پیش تر نیز بیان کردیم، توکن وان اینچ در راستای رشد پروتکل کاربردهای بسیار زیادی از خود نشان داده است و رشد پلتفرم بر آینده ارز دیجیتال وان اینچ ۱inch اثرات فراوانی خواهد گذاشت.


نتیجه گیری و کلام پایانی

در این مطلب به بررسی این که ارز دیجیتال وان اینچ چیست پرداختیم. به صورت کلی پروژه ارز دیجیتال ۱INCH یک تجمیع کننده محسوب می شود که می خواهد همه صرافی‌ های غیر متمرکز را در یک بستر جمع‌ آوری کرده و قصد این تیم از این کار، این است که این امکان را برای کاربران فراهم کند تا به جای تحقیق، بررسی و صرف زمان بسیار برای یافتن بهترین و مناسب‌ ترین صرافی غیر متمرکز، به سادگی بتوانند با استفاده از این پلتفرم کل صرافی‌ ها را در یک محیط ببیند و با توجه به شرایط آن ها انتخاب داشته باشند.

همان طور که در ابتدای مطلب قول دادیم، در این مطلب به این پرداختیم که ارز دیجیتال وان اینچ چیست و چطور کار می کند. 

همچنین اگر دوست دارید تفاوت فیوچرز و مارجین به زبان ساده را یاد بگیرید، این مطلب راهنما را به هیچ عنوان از دست ندهید.

برای دوستانتان بفرستید: