Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
ارز دیجیتال سولانا چیست | معرفی کامل و رایگان رمزارز solana

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارز دیجیتال سولانا چیست | معرفی رمزارز solana

در مورد ارز دیجیتال سولانا تا به حال چیزی شنیده اید؟ اگر می خواهید همه چیز در مورد سولانا را متوجه شوید و ببینید که آیا خرید ارز دیجیتال سولانا برای بلندمدت می تواند سودآوری خوبی داشته باشد یا خیر، این مطلب همین الان شما را روشن خواهد کرد. همان طور که احتمالا می دانید ارز دیجیتال سولانا اخیرا صروصدای بسیار به پا کرده است و حواشی زیادی به همراه داشته است. البته افزایش قیمت شدید سولانا نیز سرمایه گذاران حوزه ارز دیجیتال را برای خرید این رمزارز ترغیب کرده است و به همین دلیل در این مقاله قصد داریم ببینیم ارز دیجیتال سولانا چیست و آینده رمزارز سولانا به چه صورت است.

معرفی ارز دیجیتال سولانا 

‌بلاک چین سولانا به علت دارا بودن از سرعت بسیار بالا و هزینه‌ تراکنش پایین، یکی از رقبای اصلی ارز دیجیتالی اتریوم به حساب می آید و این یعنی سولانا از بسیاری اپلیکیشن غیر متمرکز پشتیبانی به عمل می آورد و در عین حال دچار کاهش سرعت یا هزینه‌ بالای تراکنش نیست و این بدین معنی است که مشکلاتی که اکوسیستم اتریوم را به زانو درآورده است در این پروژه دیده نمی شود. نکته بسیار جالب اینجاست که تراکنش‌ های سولانا فقط ۰٫۰۰۱ دلار هزینه به همراه دارد. سولانا در راستای حل یکی بزرگ‌ ترین مشکلات بلاکچین، یعنی مقیاس پذیری حرکت می کند.

این بلاکچین که از صفر طراحی شده، می تواند بیشتر از ۵۰ هزار تراکنش در ثانیه را مورد پردازش قرار دهد سولانا همیشه به مقیاس پذیری و سرعت توجه کرده است و این موضوع یعنی رقابت مستقیم با سیستم‌ هایی مانند پی‌‍ پال یا ویزا. همچنین سولانا می‌ تواند تراکنش‌ ها را در عرض کم تر از چند ثانیه مورد تایید قرار دهد. با این شرایط، سولانا به بلاک چینی مناسب برای امور مالی غیر متمرکز و معامله تبدیل می شود، چرا که معامله گران به زمان‌ تقریبا آنی در معامله نیاز دارند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


سولانا این سرعت بسیار زیاد را به وسیله حل مشکل زمان ردیابی بلاکچین و موضوع برچسب‌ زنی زمان به وسیله مکانیزمی به نام “گواه بر تاریخچه‌” برطرف کرده است. این مکانیزم موجب می شود ساعت‌ های فردی در شبکه با یکدیگر همزمان شوند و به این صورت، همه با هم در توافق قرار گیرند که در واقع این همان ایده‌ اصلی به وجود آوردن ارز دیجیتالی سولانا می باشد.

سولانا با داشتن ظرفیت پردازش بیش از ۵۰ هزار تراکنش در ثانیه، موجب جلب نظر شرکت‌ هایی مثل FTX exchange شده است. این پروژه در جریان بازی گاوی سال ۲۰۱۷ و شکوفایی عرضه اولیه ارزهای دیجیتال به وجود آمد و از چندین نهاد عمومی و خصوصی بیش از ۲۵ میلیون دلار پول جمع کرد که سرمایه بسیار مناسبی را برای طرح های توسعه ای آینده این پروژه در اختیار بنیانگذاران آن قرار داد.

نقشه راه سولانا از چه قرار است؟

هدف های پروژه سولانا از سال ۲۰۱۸ میلادی تا انتهای سال ۲۰۲۰ برنامه‌ ریزی شده بود. در طی این سال‌ ها اعضای تیم توانستند تمامی مراحل اجرای پروژه را به بهترین شکل پیش ببرند. البته باید در نظر داشت که بعد از آن نقشه راه دیگری برای پروژه سولانا ارائه نشده است! آخرین برنامه سولانا در نقشه راه، ارائه‌ شبکه اصلی بود که با موفقیت اجرا شد. در ادامه هدف سولانا ایجاد پروتکلی به منظور ارتباط شبکه خود با شبکه‌ های اتریوم، اسمارت بایننس چین و ترا بود که اخیرا به نتایج بسیار خوبی رسیده است.

رمزارز سولانا چگونه کار می کند؟

  1. در ابتدا تراکنش‌ ها به وسیله رهبر فعلی دریافت می‌ شود.
  2. در ادامه رهبر تراکنش‌ های معتبر را فیلتر خواهد کرد.
  3. حال تراکنش‌ ها به وسیله الگوریتم POH مرتب خواهند شد.
  4. در گام بعدی تراکنش‌ ها به گره‌ های اعتبارسنج، فرستاده خواهند شد.
  5. اعتبار سنج‌ ها تراکنش‌ ها را به زیرمجموعه‌ های خود می فرستند.
  6. اعتبار سنج‌ ها تراکنش‌ های صورت گرففته را تایید خواهند کرد و آن ها را مطابق با موقعیتی که دارند، اجرا می‌ نمایند.
  7. اعتبارسنج‌ ها هش جایگاه فعلی را نیز در گام بعدی ارزیابی می کنند.
  8. آرا در یک دوره‌ مشخص به رهبر فرستاده می شود.
  9. در گام بعدی رهبر آرا را نمایش می‌ دهد و این آرا را در خوشه‌ ها پخش ‌می‌ نمایند.
  10. در مرحله آخر اعتبار سنج‌ ها همه آرای خود و سایر آراها را مشاهده ‌خواهند کرد.

عرضه اولیه رمزارز SOL

عرضه اولیه ارز دیجیتال SOL در سه مرحله و در بین سال‌ های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ صورت گرفت. دو عرضه اولیه به طور عمومی و با قیمت‌ های ۴ سنت و ۲۰ سنت انجام شدند. عرضه اولیه سوم تنها بین اعتبارسنج‌ ها انجام شد و قیمت عرضه آن برابر با ۲۲/۵ سنت بود. به صورت کلی این سه مرحله ۳۴٫۳۳ درصد از کل توکن‌ های سولانا عرضه شد.

آیا سولانا را میتوان استخراج کرد؟

ارز دیجیتال SOL با مکانیزم الگوریتم اجماع اثبات سهام کار می کند و در این الگوریتم‌ها رسیدن به اجماع بر خلاف الگوریتم اجماع اثبات کار به وسیله اعتبارسنج‌ ها قابل انجام است، لذا به این منظور که شخصی به عنوان گره در شبکه فعالیت نماید، به استیک ارزهای دیجیتال خود در شبکه احتیاج خواهد داشت. با این کار شما می‌ توانید در فرآیند تولید بلوک‌ ها سهیم باشید و پاداش دریافت کنید. آنچه به عنوان ماینینگ شناخته می‌شود در این شبکه بی‌ معنی است. به عنوان نتیجه گیری می توان گفت که این ارز دیجیتال را نمی توان مثل بیت کوین یا حتی اتریوم استخراج کرد.

کارمزد شبکه‌ سولانا چقدر است؟

کارمزد تراکنش در شبکه‌ سولانا بسیار ناچزی است، به صورتی که به ازای ۴۰۰۰ تراکنش تنها ۱ دلار کارمزد دریافت می‌ شود و این مقدار بسیار کمتر از کارمزدهای اتریوم است.

چه صرافی هایی از سولانا پشتیبانی می کنند؟

  • صرافی Binance : این صرافی در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شده است و همان طور که همگی می دانید، جزو پرطرفدارترین صرافی‌ های دیجیتالی دنیاست که از بیشتر از ۱۵۰ ارز دیجیتال پشتیبانی به عمل می آورد و در کل دنیا خوش سابقه و خوشنام است.
  • صرافی Huobi Global : صرافی سنگاپوری که در سال ۲۰۱۳ خدمات خود را آغاز کرده است و تعداد بیشماری از ارزهای دیجیتال را پشتیبانی می نماید که یکی از آن ها ارز دیجیتال سولانا است و علاقه مندان به خرید سولانا می توانند از این صرافی معتبر استفاده نمایند.
  • صرافی OKEx : یکی از صرافی‌ هایی که بهترین امکانات در خصوص معامله ارز دیجیتال را در اختیار کاربران خود قرار می دهد مطمئنا این صرافی است. نکته مهم دیگر اینجاست که این صرافی از ارزهای دیجیتالی بسیاری پشتیبانی به عمل آورده است که یکی از آن ها، ارز دیجیتال سولانا می باشد.
  • صرافی Serum Dex : یک صرافی غیرمتمرکز که در دنیای ارزهای دیجیتال معرفی شده است، Serum Dex است. جالب است بدانید که تمامی دارایی‌ های این صرافی بر روی بلاکچین اتریوم قرار دارد که از حائز اهمیت ترین قابلیت های آین به حساب می آید.
  • صرافی FTX : یکی از صرافی های که در کنار معروف ترین رمزارزها از سولانا نیز پشتیبانی می کند این صرافی است که در سال ۲۰۱۷ میلادی به وسیله یک تیم متخصص در زمینه ارزهای دیجیتال راه اندازی شد.
  • صرافی Bitfinex : صرافی بیت فنیکس در سال ۲۰۱۲ میلادی به وسیله شرکت آی فنیکس در هنگ کنگ راه اندازی شد و همواره خود را به عنوان یکی از معتبر‌ترین صرافی‌ های دیجیتال که از امنیت بسیار بالایی برخوردارند، مطرح کرده است.
  • صرافی Bilaxy : یکی دیگر از صرافی‌ های متمرکز که از ارز دیجیتالی سولانا پشتیبانی می‌ کند، همین صرافی است. این صرافی در سال ۲۰۱۸ میلادی راه اندازی شد که شما در آن امکان خرید بیت کوین، اتریوم، سولانا و بسیاری رمزراز دیگر را خواهید داشت.

معرفی ارز دیجیتال سولانا

کیف پول های ارز دیجیتال سولانا

سولانا از چندین نوع کیف پول در اپلیکیشن خط فرمان بومی خود و همین طور سایر کیف‌ پول‌ های عمومی پشتیبانی می نماید. به صورت معمول توصیه می شود که از کیف پول‌ های موبایل یا کیف‌ پول‌ های تحت وب رایگان برای نگهداری از این ارزهای دیجیتالی استفاده کرد. ابزار خط فرمان به صورت معمول رابط کاربری جذابی ندارد و تنها برای توسعه‌ دهندگان مناسب است. از جمله کیف پول‌ های موبایلی می‌ توان به Exodus، تراست والت، کوین ۹۸ و زلکور اشاره داشت که بین آن ها، خود من تراست والت را ترجیح می دهم.

حتما بخوانید : انواع کیف پول ارز دیجیتال


البته جالب است بدانید که کیف پول زلکور در کنار ارز دیجیتال اصلی سولانا، از همه توکن های شبکه سولانا یا همان SPL نیز پشتیبانی به عمل می آورد. امکان استیکینگ برای سولانا نیز در این کیف‌ پول‌ ها در نظر گرفته شده است، لذا داشتن کیف پول‌ های موبایلی برای معامله گران رمزارز سولانا می تواند بسیار مناسب باشد.

البته که می توانید از کیف پول های سخت افزاری لجر نانو و ترزور نیز برای نگهداری امن از ارز دیجیتال سولانا و همچنین سایر رمزارزها استفاده کنید که مطمئنا امنیت آن ها بیشتر است ولی برای خرید دستگاه های آن باید هزینه ای حدودا ۱۰۰ دلاری را بپردازید. البته این را هم باید در نظر داشت که کیف پول تحت وب، به نام SolFlare وجود دارد که به عنوان کیف پول تحت وب می تواند یک گزینه برای ذخیره ارز دیجیتال سولانا به حساب آید، ولی به صورت خلاصه می توان گفت؛

  • کیف پول Coinomi : این کیف پول یک کیف پول نرم‌ افزاری است که امنیت بالایی دارد.
  • کیف پول KeepKey : از دیگر کیف پول‌ های سخت‌ افزاری که به منظور نگهداری ارز سولانا می توانید از آن استفاده نمایید.
  • کیف پول TREZOR : این کیف پول نیز یک کیف پول سخت‌ افزاری می باشد و در دو مدل TREZOR T و TRZOR ONE در بازار در دسترس است.
  • کیف پول Ledger : یک کیف پول سخت‌ افزاری است که امنیت آن فوق العاده است و در دو مدل Ledger Nano S و Ledger Nano X می توانید از این برند، خرید نمایید.

آینده ارز دیجیتال سولانا چگونه است؟

رمزارز سولانا یک بلاکچین مقاوم در مقابل سانسور و در مقیاس وب به حساب می آید که بر روی مهم‌ ترین موضوع موجود در شبکه رمزارزها یعنی سرعت و مقیاس‌ پذیری در اندازه جهانی کار می کند، بدون این‌ که بخواهد قابلیت های اساسی شبکه‌ های لایه‌ اول مثل امنیت و مرکزگریزی را حذف نماید. هدف سولانا دستیابی به بیشترین سطح از مقیاس‌ پذیری است. البته باید در نظر داشت که رسیدن به این هدف با توجه به فناوری‌ های پیشرفته استفاده شده در سولانا مثل ساختار زمانی انقلابی، مکانیزم پردازش تراکنش‌ ها و مدل اجماع کارآمد دور از دسترس نیست.

شبکه سولانا با استفاده از این تکنولوژی‌ ها به سریع‌ ترین شبکه لایه‌ اول دنیا تبدیل شده است. زیرساخت باز سولانا به توسعه‌ دهندگان امکان ایجاد اپلیکیشن‌ های غیرمتمرکز مقیاس‌ پذیر را می‌ دهد. در این شبکه‌ هیچ اصطکاکی توسط شاردینگ یا دیگر راه‌ حل‌ های لایه‌ دوم ایجاد نمی شود. در فضای بلاکچین همیشه این ایده مطرح بوده است که از بین سه ویژگی امنیت، مقیاس‌ پذیری و مرکزگریزی، دو مورد قابل دستیابی است و ویژگی سوم فدای دستیابی به دو مورد دیگر می‌ شود. سولانا با استفاده از هشت تکنولوژی خاص خود، ادعا می‌ کند که این ایده درست نباشد. سولانا، بلاکچینی ارائه کرده است که هر ۳ قابلیت را یکجا دارد.

حتما بخوانید : ارزهای دیجیتال آینده دار – بهترین رمزارزها برای سرمایه گذاری بلند مدت


با توجه به مواردی که گفتیم، رمزارز سولانا یک رقیب سرسخت برای سایر پروژه های دنیا دیجیتال است. سولانا بیشتر اهداف خود را محقق کرده است. امروزه این شبکه پشتیبان بسیاری از پروژه‌ های حائز اهمیت مثل USDC و Chainlink و Serum شده است. با ارائه شبکه اصلی سولانا، تعداد زیادی پروژه‌ جدید نیز در بستر آن ایجاد شده است. لذا تحت شرایطی که به صورت کلی مشکلی برای بازار رمزارزها ایجاد نشود، رمزارز سولانا می‌ تواند یکی از پروژه‌ های سودآور این بازار پرنوسان و جذاب باشد.

سرمایه گذاری در سولانا مناسب است؟

چنانچه قصد سرمایه گذاری در سولانا را دارید و فکر می کنید ماه آینده ۱۰۰ ۱۰۰ جهش دارد، احتمالا سرمایه گذاری در این رمز ارز برای شما مناسب نخواهد بود. هرچند هر چیزی در بازار ارزهای دیجیتال به علت ذات پرنوسان آن امکان پذیر است اما سولانا یک انتخاب طولانی مدت مناسب می باشد، بنابراین ایده خوبی نیست که به امید کسب درآمد سریع در این ارز دیجیتال سرمایه گذاری نمایید. در عوض، به اصول اساسی و فاندامنتال نگاه کنید و از آن ها برای ارزیابی چگونگی عملکرد سولانا در برابر دیگر فرصت های سرمایه گذاری استفاده نمایید.

سولانا ارز دیجیتالی نسبتا جدید به حساب می آید، لذا تجزیه و تحلیل عملکرد گذشته آن خیلی ساده نیست، ولی رهبری قوی دارد و سرمایه گذاران معتبری را به خود جلب کرده است. امروزه بیش از ۴۰۰ پروژه در شبکه سولانا وجود دارد. بعضی از پروژه ها مثلSerum ، Chainlink  USDC، و Audius در دنیای رمزنگاری به خوبی شناخته شده اند و آینده خوبی در انتظار آنهاست. چنانچه قصد هولد کردن سولانا را دارید، قادرید ارزهای دیجیتال SOL خود را برای کسب سود در فرایند استیکنیگ سهام گذاری نمایید.

حتما بخوانید : بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری


استیکینگ برای تامین اعتبار و امنیت شبکه بسیار حائز اهمیت است و دارندگان توکن قادرند با قفل کردن دارایی های خود برای مدت زمان مشخص پاداش دریافت نمایند. در انتها باید این نکته را نیز عنوان کرد که سرمایه گذاری در هر ارز دیجیتالی با ریسک هایی همراه است، لذا بیش از توان خود برای از دست دادن، در این بازار سرمایه گذاری نکنید. چنانچه بازار پتانسیل سود های زیاد را دارد، ولی ضررهای بزرگ نیز امکان دارد رخ دهد و هیچ چیز دور از انتظار نیست.


نتیجه گیری و کلام پایانی

رمزارز سولانا یکی از قدرتمندترین پروژه‌ های ارز دیجیتال به حساب می آید که سولانا هر سه ویژگی امنیت، مرکزگریزی و مقیاس‌ پذیری را بدون استفاده از راه حل های برون‌ زنجیره‌ ای و لایه‌دوم تامین می نماید. این ارز دیجیتال با تایید بیش از ۵۰ هزار تراکنش در ثانیه، تبدیل به مقیا‌س‌ پذیرترین رمزارز شده که سولانا برای دستیابی به این جایگاه، تکنولوژی‌ های نوینی را به دنیای بلاکچین ارائه کرده است. البته باید در نظر داشت که تیم پروژه سولانا، جمعی از افراد باسابقه و چهره‌ های درخشان حوزه فناوری محسوب می شوند و تا به حال به خوبی توانسته‌ اند این پروژه را به سمت رسیدن به اهداف بلندپروازانه‌ اش سوق دهند.

جهش قیمت ارز دیجیتال SOL و افزایش استفاده از این شبکه بلاکچینی، تاییدی بر این ادعا به حساب می آید. سولانا به خوبی توانسته با ارائه راهکارهای نوین، ضمن حفظ امنیت و تمرکززدایی شبکه، مسئله مقیاس پذیری را هم تا حدود بسیار زیادی برطرف کند. در صورت ادامه یافتن رشد این شبکه بلاک چینی، مطمئنا نام سولانا را در آینده در کنار بسیاری از پروژه‌ های مطرح و قدیمی بازار بیشتر به گوش خواهد رسید.

همان طور که در ابتدای مطلب قول دادیم، در این مطلب به معرفی ارز دیجیتال سولانا پرداختیم. 

همچنین اگر دوست دارید مطلب مربوط به بهترین اندیکاتورهای ارز دیجیتال برای نوسان گیری را نیز مطالعه کنید، روی لینک سبز رنگ کلیک فرمایید.

برای دوستانتان بفرستید: