Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
ارز دیجیتال ثورچین چیست؟ | همه چیز درباره رمزارز THORChain

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارز دیجیتال ثورچین | معرفی رمزارز THORChain

تا به حال اسم پروژه ارز دیجیتال ثورچین را شنیده اید؟ ارز دیجیتال ثورچین یک آلت کوین جذاب برای سرمایه گذاری بلندمدت است که دارای توکن RUNE می باشد. به صورت کلی ثورچین نسل جدید صرافی های غیرمتمرکز به حساب می آید که به شما امکان مبادله ارزهای دیجیتال در بستر بلاکچین های گوناگون را به یکدیگر می دهد. حال این که ارز دیجیتال ثورچین چیست و چطور کار می کند را در ادامه مورد بررسی قرار داده ایم. همچنین به کیف پول هایی ارز دیجیتال ثور چین و آینده قیمتی آن در بازار کریپتوکارنسی نیز اشاره کرده ایم و از همین روی این مطلب جذابیت فراوانی برای علاقه مندان به دنیای ارزهای دیجیتال و به خصوص دنیای آلتکوین های جذاب و سودده برای سرمایه گذاری دارد.

معرفی ارز دیجیتال ثورچین

تورچین یک صرافی غیرمتمرکز Dex به حساب می آید که در سال ۲۰۱۸ میلادی و با تمرکز بر ایجاد بستری برای معامله رمزارزها راه اندازی شد و در آن رمزارزهایی مثلت اتریوم و بیت کوین قابلیت معامله و تبدیل را دارا بودند. این شبکه از تکنولوژی بسیار پیشرفته ای برای اتصال با دیگر بلاکچین ها به این صرافی بهره گرفته است که همین موضوع موجب شده است تا از سایر صرافی های غیرمتمرکز، متمایز باشد. شبکه این پلتفرم از الگوریتم اثبات سهام استفاده می کند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


نکته جالب دیگه که در خصوص این پلتفرم گفتنی است این است که این شبکه به صورت عمومی فعالیت می کند و همه افرادی که توکن RUNE را در این شبکه مورد استفاده خود قرار می دهند، قادر هستند در اداره این شبکه دخالت کرده و حق رای و تصمیم گیری داشته باشند و به نود حاضر در شبکه تبدیل شوند. گفتنی است که به منظور استخراج RUNE بایستی تعدادی از این توکن را در شبکه تورچین قفل یا استیک کنید، تا کارمزد شبکه به شما اختصاص یابد. توکن این شبکه RUNE را می توان با بایننس کوین که توکن اختصاصی صرافی بایننس محسوب می شود و هوبی توکن که توکن مخصوص  صرافی هوبی می باشد، مورد قیاس قرار داد.

آیا پلتفرم تورچین امنیت لازم را دارد؟

پلتفرم تورچین با استفاده از Cosmos SDK ساخته شده و از مکانیزم بسیار پیشرفته ای استفاده می کند و همین امر موجب می شود تا پلتفرم از طریق سیستم جدید BFT که می بیند تعداد زیادی اعتبار سنج با هم کار می کنند تا بلوک ها تراکنش ها را پیشنهاد و نهایی کنند، از حملات ایمن است. به علاوه قراردادهای هوشمند تورچین به وسیله چند شرکت امنیتی بررسی می شود که همین امر نیز در افزایش امنیت این شبکه بی تاثیر نیست.

نحوه کار شبکه تورچین چگونه است؟

در صرافی تورچین قادرید با استفاده از الگوریتمی که دنبال می کند، رمزارزهای گوناگون را به یکدیگر تبدیل نمایید و در ازای آن کارمزد به شبکه را بپردازید که کارمزد دریافت شده برای انجام تراکنش در بلاکچین های دیگر مورد استفاده قرار گیرد تا به این شکل سرعت انجام تراکنش افزایش یابد. گروه دوم کسانی هستند که تامین نقدینگی شبکه را بر عهده دارند. در صرافی متمرکز، وقتی که معامله گران به معامله ارزهای دیجیتالی خود می پردازند، در عمل این دارایی ها بین افراد رفت و آمدی را تجربه نخواهد کرد، بلکه صرافی اعداد را در حساب کاربری افراد تغییر خواهد داد.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال iost | همه چیز درباره ارز دیجیتال آی او اس تی


تا وقتی که معامله گران رمزارزهای خود را از صرافی بیرون نکشند، در شبکه بلاکچین هیچ گونه تراکنشی ثبت نخواهد شد. بنابراین نقدینگی در Order Book به وسیله صرافی و از محل ورودی معامله گراها تامین خواهد شد، بنابراین صرافی غیرمتمرکز به افرادی نیاز دارد که نقدینگی این Pools را تامین می کنند. وجود نقدینگی به شکل پیوسته یکی از مهم ترین موارد در یک صرافی غیرمتمرکز به حساب می آید.

تحت شرایطی که شبکه تورچین یا هر شبکه دیگری در تامین نقدینگی استخرهای خود مشکلی نداشته باشد، دیگری به اوراکل و تامین نقدینگی از خارج شبکه محتاج نخواهد بود. این افراد در ازای تامین نقدینگی، پاداش می گیرند که این پاداش از محل نقل و انتقال دارایی های دیجیتال حاصل می شود. ۶۰ درصد از درآمد حاصل تراکنش ها در شبکه تورچین به نودها اختصاص می یابد.

نودها هر ۳ روز برای ورود به شبکه با یک دیگر به رقابت می پردازند و کر کدام توکن RUNE بیش تری را ذخیره کند، شانس به مراتب بیشتری برای ورود به شبکه کسب خواهد کرد. توکن شبکه تورچین با نام RUNE فعالیت می کند و جالب است بدانید که به صورت کلی ۵۰۰ میلیون توکن RUNE وجود دارد که از این تعداد بیش از ۲۰۰ میلیون آن تا به حال در بازار عرضه شده است. البته این موضوع را هم باید در نظر داشته باشید که کل توکن های این شبکه در ۳ مرتبه ارائه می شود و قابل دسترس هستند. این توکن در صرافی بایننس در سال ۲۰۱۸ میلادی در اختیار کاربران و علاقه مندان قرار گرفته است.

رمزارز RUNE قابل استخراج است؟

به این منظور که متوجه شویم آیا این ارز دیجیتال امکان استخراج دارد یا خیر، در ابتدای امر می بایست الگوریتم آن را مورد بررسی قرار دهیم. رمزارز RUNE که توکن پلتفرم تورچین به شمار می آید، از الگوریتم PoS بهره می گیرد، از همین روی این ارز دیجیتال قابلیت استخراج را دارا نیست و در حقیقت لازمه این که یک ارز دیجیتالی را بتوان استخراج کرد، این است که از الگوریتم اثبات کار یا PoW استفاده نماید که این موضوع در مورد ارز دیجیتال ثورچین صدق نمی کند.

نحوه خرید ارز دیجیتال RUNE 

به منظور خرید ارز دیجیتال RUNE شما عزیزان قادرید از طریق صرافی های داخلی و خارجی برای این کار اقدام کنید که البته به علت تحریمات موجود در ایران برای خرید ارزهای دیجیتال گوناگون در ابتدا شما باید یکی از استیبل کوین ها را بخرید و در ادامه آن را به ارز دیجیتال RUNE تبدیل کنید که برای این کار نیز می بایست از صرافی های آنلاین خارجی کمک بگیرید.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال ورج چیست و چطور کار میکند؟


در واقع صرافی های خارجی معتبری مانند؛ Binance ،FTX ،VCC ،HitBTC و Gate.Io از معاملات رمزارز تورچین پشتیبانی به عمل می آورند و می توانید از آن ها استفاده کنید. در این بخش ۵ مورد از بهترین و معتبرترین صرافی های دیجیتالی خارجی که می توانید از طریق آن ها برای خرید و فروش ارز دیجیتال رون اقدام کنید را عنوان کرده ایم؛

  1. صرافی بایننس : صرافی بایینس همان طور که گفتیم یکی از معتبرترین پلتفرم های خارجی به حساب می آید که به علت استفاده زیاد کاربران از این صرافی حجم معاملات بالایی را دارا می باشد و برای خرید و فروش بسیاری از ارزهای دیجیتال می توانید از آن استفاده کنید.
  2. صرافی ProBit : صرافی پروبیت هم در کنار ارز دیجیتال RUNE از بیت کوین، اتریوم، نانو و … نیز پشتیبانی به عمل می آورد و پلتفرم مناسبی برای تریدرها به حساب می آید.
  3. صرافی FTX : این صرافی از پلتفرم های معاملاتی ارزهای دیجیتال برخوردار است که در کنار رمزارز RUNE از سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، ایاس، کاردانو، سولانا و … نیز پشتیبانی می نماید.
  4. صرافی VCC : صرافی متمرکز VCC در سال ۲۰۱۹ میلادی تاسیس شده است و در کنار رمزارز RUNE، امکان معامله ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، اتریوم ، بیت تورنت و … را نیز در اختیار کاربران خود قرار می دهد.
  5. صرافی Gate.Io : یکی دیگر از پلتفرم های معاملاتی این صرافی است که امکان معامله تعداد زیادی ارز دیجیتال گوناگون را فراهم کرده است. با استفاده از این صرافی شما عزیزان قادرید ارزهای دیجیتالی مانند RUNE، بیت کوین، اتریوم، فایل کوین و … را مورد خرید و فروش قرار دهید.

ارز دیجیتال ثورچین چیست

بهترین کیف پول ارز دیجیتال تورچین

امن ترین و مناسب ترین کیف پول به منظور نگهداری تورچین، بدون شک تراست والت است. این کیف پول، به شکل رسمی در سال ۲۰۱۹ میلادی و به وسیله صرافی بایننس خریداری شد و به صورت سرد بر روی گوشی های همراه قابلیت نصب و اجرا را دارد. رمز عبور این کیف پول به صورت آفلاین و تنها بر روی گوشی قرار دارد، از همین روی این کیف پول موبایلی از امنیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و به نسبت، قابلیت های امنیتی مناسبی دارد و می توانید دارایی های بسیاری را در آن ذخیره کنید. اگر دوست دارید در مورد کیف پول موبایلی تراست والت بیشتر بدانید، مطلب آموزش کیف پول تراست والت مطمئنا به شما در این خصوص کمک می کند.

البته نباید از ذکر این نکته گذشت که کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال قطعا امن ترین و راحت ترین گزینه برای ذخیره سازی RUNE به شمار می روند. در واقع این کیف پول ها نسبت به کیف پول های نرم افزاری، دستکتاپی و تلفن همراه، امنیت بیشتری دارند. شما می توانید ارز RUNE را در کیف پول های سخت افزاری مثل لجر، ترزور، سیف پل و CoolWallet S ذخیره و مدیریت نمایید. همچنین از کیف پول های نرم افزاری معتبر و معرفو که از ارز RUNE پشتیبانی می کند، می توان به کیف پول نرم افزاری کوینومی اشاره کرد، چرا که این کیف پول امکان ذخیره سازی توکن های با استاندارد ERC-20 را داراست و می توانید دارایی های دیجیتال شما را به بهترین شکل نگهداری نماید.

آینده ارز دیجیتال ثورچین چگونه است؟

روش هایی که شبکه تورچین در اختیار کاربران قرار می دهد، مشابه صرافی یونی سواپ می باشد. به این منظور که بررسی نماییم آیا ارز RUNE یک ارز دیجیتال آینده دار است یا خیر و آیا می تواند یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاری باشد، در ابتدای امر باید ببینیم پلتفرم تورچین که این توکن را عرضه کرده است چه مزایایی در قیاس با سایر صرافی ها دارد و آیا پلتفرم این ارز دیجیتال در آینده توسعه پیدا خواهد کرد یا نه. در واقع مزیت پلتفرم تورچین این است که به صورت کامل غیرمتمرکز است و قابلیت تعویض دارایی های رمزنگاری متعلق به زنجیره های گوناگون را امکان پذیر کرده است و می توان گفت که این یک مزیت رقابتی به نسبت دیگر رقبا محسوب می شود.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال سلسیوس چیست و چطور کار می کند؟


همین طور همکاری پلتفرم تورچین با سایر پروژه ها می تواند به توسعه آن کمک شایانی نماید. به عنوان مثال تورچین با Synthetix در اواخر سال ۲۰۱۹ همکاری داشته است، از همین روی این همکاری ها می تواند زمینه های گسترش این پلتفرم را فراهم کند. همچنین توکن RUNE از قابلیت هایی برخوردار است که می توانید به واسطه آن ها تصمیم به سرمایه گذاری در این ارز بگیرید. این رمزارز یک توکن سودآور است و برای پرداخت کارمزد و همچنین پرداخت پاداش به اعتبار سنجان و سهامداران مورد استفاده قرار می گیرد، از همین روی می توان آینده درخشانی را برای این توکن متصور شد.


خلاصه مطلب و کلام آخر

همان طور که گفتیم، تورچین یک پلتفرم و صرافی غیرمتمرکز می باشد که رمزارز این شبکه توکن RUNE نام دارد. تورچین قابلیت انجام معاملات ارزهای دیجیتالی میان شبکه‌ های گوناگون بلاک‌ چین را فراهم آورده است و جالب است بدانید که پروتکل آن، پروتکل بایفراست نام دارد و از سیستمی به نام Cross Chain بهره می گیرد که این امر باعث می شود به کمک آن به زنجیره‌ های سایر شبکه‌ های بلاک‌ چین وصل شود.

این پلتفرم در راستای تسهیل مبادلات، از یک نسخه الگو گرفته‌ شده از توکن‌ های هوشمند Bancor بهره می گیرد که این استخر‌های نقدینگی پیوسته نامیده می‌ شوند، با این فرق که CLPs برای کاربرانی که در تامین نقدینگی هر یک از استخر‌ها مشارکت می‌ کنند، پاداشی کنار می گذارد. توکن محلی این شبکه به نام رون در دسترس است که دارندگان آن می‌ توانند از آن برای مشارکت در شبکه یا افزودن آن به حوضچه های نقدینگی استفاده نمایند.

ایده ارز دیجیتال ثورچین ایجاد یک شبکه مستقل که عملکردی شبیه به صرافی‌ های غیرمتمرکز دارد بدون ایجاد دردسرهای قراردادهای هوشمند، امکانات این صرافی‌ ها و فراتر از آن را در اختیار کاربران خود قرار دهد. از حائز اهمیت ترین و جذاب ترین قسمت های این پروژه، قابلیت معامله بین زنجیره ای می باشد. این صرافی غیر متمرکز توانسته است انقلاب جدیدی در دنیای کریپتو ایجاد کند.

این صرافی با راهکاری کاملا جدید توانسته است معاملات بین زنجیره‌ ای را که یکی از مشکلات اساسی دنیای ارزهای دیجیتال بوده و هست را به صورت کاملا غیرمتمرکز برطرف نماید. در این میان نقش توکن این شبکه نیز بسیار حائز اهمیت است. از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی ارزش توکن RUNE بیش از ۹۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است و همه این ها بیانگر آن است که با یک پروژه بسیار جذاب در دنیای ارزهای دیجیتال مواجه هستیم که در ابتدای مسیر پر پیچ و خم خود قرار گرفته است و باید دید در آینده چقدر پیشرفت کرده و چه میزان سود را برای سرمایه گذاران خود به همراه خواهد داشت.

همان طور که ابتدای مقاله قول داده بودیم، به این پرداختیم که ارز دیجیتال ثورچین چیست و چطور کار می کند.

برای دوستانتان بفرستید: