برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارز دیجیتال ارگو چیست و چطور کار میکند؟

اگر دنیای بلاکچین و ارزهای دیجیتال را دنبال کنید، مطمئنا به دنبال پروژه های جذاب برای سرمایه گذاری هستید تا بتوانید سود خوبی بدست آورید و سرمایه خود را افزایش دهید. بنابراین تصمیم گرفتیم در این مقاله به این بپردازیم که ارز دیجیتال ارگو چیست و چطور کار می کند؛ در ادامه نیز ویژگی های پروژه Ergo بررسی خواهیم کرد و در انتها نیز به پیش بینی آینده ارز دیجیتال ارگو خواهیم پرداخت، پس اگر دوست دارید از صفر تا ۱۰۰ پروژه ارز دیجیتال Ergo و آینده آن مطلع شوید، این مطلب آموزشی کد بورسی را حتما تا انتها دنبال کنید.

ارز دیجیتال ارگو

ارگو پلتفرم و رمزارز جدیدی در حوزه دیفای به حساب می آید که با نماد ERG در بازار مورد معامله قرار می گیرد. دنیای فعالیت های اقتصادی هم از تاثیر تکنولوژی بی نصیب نمانده و اوج این موضوع را شاید در دنیای ارزهای دیجیتال شاهد باشیم. پس از موفقیت خیره کننده بیت کوین به عنوان پادشاه بازار کریپتوکارنسی، توکن ها و ارزهای دیجیتال بسیاری مبتنی بر فناوری نوظهور به دنیای رمزارزها ورود کردند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در حال حاضر فارغ از ارزهای دیجیتال پرطرفداری مثل بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین و …، بعضی توکن های جدید و حتی بعضی میم کوین ها و شت کوین ها هم موفقیت و سودآوری خوبی به همراه داشته اند. لذا در این مقاله تصمیم بر آن گرفتیم که به بررسی و معرفی ارز دیجیتال ارگو بپردازیم، پس حتما تا انتها همراه کد بورسی بمانید.

ارز دیجیتال ERG چیست؟

ارگو یک بلاک‌ چین ایمن و غیر متمرکز می باشد که با ترکیب قابلیت های دو بلاک‌ چین برتر رمزارزها یعنی بیت‌کوین و اتریوم، از قرارداد‌های هوشمند مشابه اتریوم برای ویژگی های دیفای خود بهره می گیرد و شبکه را با استفاده از فرآیند اجماع اثبات کار از بیت کوین ایمن تر نگه می دارد. پروتکل استخراج Autolykos که به وسیلهErgo مورد استفاده قرار می گیرد، نسخه‌ ای از پروتکل استخراج بیت‌ کوین به شمار می رود. پروتکل Autolykos انرژی به مراتب کم تری صرف می‌ کند، چرا که در برابر استخر‌های استخراج بزرگ و ماینر‌های ASIC مقاومت بیشتری دارد. به علاوه، ارگو به منظور کاهش حداکثری اثرات نامطلوب الگوریتم اثبات کار بیت کوین بر محیط، میزان استخراج را برای هر نود محدود می‌ کند. نکته شایان ذکر دیگر این که شبکه ارگو از توکن بومی به نام ERG برخوردار است که در ادامه بیشتر به آن اشاره خواهیم کرد.

راه‌ اندازی این پروژه عادلانه است، چرا که تا به امروز هیچ پیشنهاد اولیه کوینی نداشته است. بلاک‌ چین ارگو، به جای آن از به جای آن رویکرد راه‌ اندازی اثبات کار را انتخاب کرد و از کاربران خواهش کرد که توکن‌ ها را استخراج کنند یا در بازار ثانویه مورد معامله قرار دهند تا آن‌ ها را کسب کنند. توکن‌ های ERG از طریق پاداش‌ های بلاک به وسیله پروژه توزیع شدند. پاداش بلاک برای دو سال اول از ۷۵ ERG آغاز شد. پس از دو سال اول، پاداش‌ های بلوک ERG به صورت مداوم کاهش پیدا خواهد کرد تا وقتی که ۸ سال بعد از راه‌ اندازی به صفر می رسد و مجموع عرضه را به ۹۷ میلیون می رساند. تا آن موقع، هزینه‌ های ذخیره‌ سازی و تراکنش جهت تامین مالی مشوق‌ های ماینر‌ها مورد استفاده قرار می گیرد. به این خاطر که ارگو از بلاک چین قابل برنامه‌ ریزی مخصوص به خود برخوردار است، برنامه‌ های غیرمتمرکز روی آن راه اندازی می شوند.

حتما بخوانید : ارزهای دیجیتال آینده دار ۲۰۲۷


جالب است بدانید که این بلاک‌ چین در حال حاضر میزبان برنامه‌ های کاربردی بسیاری مانند خانه حراج Ergo و پروتکل استیبل کوین SigmaUSD می باشد. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که اتریوم هم یکی از بلاک‌ چین‌ های قابل برنامه‌ ریزی به حساب می آید ولی با این وجود، تفاوت اصلی میان این دو آنجاست که Ergo برای بنزین یا هزینه‌ های تراکنش هزینه‌ ای نمی گیرد و این موضوع کارمزد‌های توسعه بلاک چین ارگو را قابل پیش‌ بینی کرده است و ایجاد DApp در سیستم را برای توسعه‌ دهندگان ساده تر از همیشه می کند. از دیگر قابلیت های خاص ارگو می توان به این اشاره داشت که زبان برنامه‌ نویسی خاص خود یعنی Ergoscript را داراست. امکان دارد توسعه‌ دهندگان با افزایش قابلیت و تطبیق‌ پذیری این زبان برنامه‌ نویسی، اسکریپت‌ های پیچیده را ساده تر و مقرون به صرفه‌ تر طراحی کنند. به همان صورت که قرارداد‌های هوشمند ترگو پیچیده و ایمن نوشته می‌ شوند، شبکه برای برنامه‌ های متنوع دیفای مناسب‌ تر و بهتر خواهد شد.

نحوه کار پروژه Ergo 

Ergo با ترکیب قابلیت های برتر اتریوم و بیت کوین فعالیت می کند؛ جالب است بدانید که این پلتفرم به شکلی ساخته شده است که یک برنامه قراردادهای مالی کارآمدتر و مطمئن‌ تر باشد که امکانات جامع دیفای را ارائه می‌ دهد. البته این را هم باید در نظر داشت که سیستم مالی غیرمتمرکز به برنامه‌ هایی می گویند که بانک‌ های متمرکز را از تراکنشات مالی حذف می‌ کنند!

اجاره فضای ذخیره سازی در ارگو چگونه کار میکند؟

در طول سالیان اخیر، به صورت کلی ۴ میلیون بیت‌ کوین به علت گم شدن یا فراموش شدن آدرس ولت از دسترس خارج شده است. از طرفی توکن‌ های بعضی پروژه‌ ها برای مدت طولانی دست نخورده باقی مانده است و این امر جریان توکن‌ ها را محدودتر خواهد کرد. قابلیت خاص اجاره ذخیره سازی ارگو با هدف رسیدگی به این مشکلات در بازار رمزارزهاست. در اصل، مکانیزم اجاره ذخیره‌ سازی، توکن‌ های استفاده‌ شده و گمشده را بازیافت و مجددا وارد چرخه بازار خواهد کرد. لذا چنانچه توکن به مدت ۴ سال بدون مالک باقی بماند، استخراج کنندگان اجازه دریافت هزینه‌ های اجاره فضای ذخیره‌ سازی را خواهند داشت.

زمانی که پاداش بلاک صفر شود، این هزینه‌ ها تحت عنوان مشوقی برای امنیت شبکه کار می کند. اجاره ذخیره‌ سازی اساساً داده‌ های استفاده نشده در بلاک چین را حذف خواهد کرد. پیش از سال چهارم، وقتی که هزینه‌ های اجاره فضای ذخیره‌ سازی آغاز می شود، کاربران قادرند توکن‌ های خود را از جعبه‌ های UTXO بردارند و یا برای انتقال آن ها اقدام نمایند. بدین منظور که توکن‌ های استفاده نشده قابلیت استخراج پیدا کنند، بایستی هر ۴ سال یک بار هزینه ذخیره‌ سازی در ERG برای UTXO‌ها پرداخت کنند. در نتیجه، وقتی که توکن‌ ها مجددا وارد چرخه شوند، نقدینگی بیشتری به وجود خواهد آمد.

استخراج ارز دیجیتالی ارگو امکانپذیر است؟

بله؛ مدل استخراج این پلتفرم شباهت های زیادی به ارز بیت کوین دارد، بدین ترتیب امکان ایجاد و اعتبارسنجی کوین‌ های جدید را فراهم می سازد. با این وجود مثل بیت کوین به مزرعه‌ های بزرگ برای فرایند استخراج نیازی نیست، به این خاطر که عملیات ماینینگ ارگو به مصرف انرژی زیاد احتیاج ندارد و اندازه کامپیوترهای استخراج هم محدود می باشد.

حتما بخوانید : بهترین ارزها برای فیوچرز کدامند؟


قرار است این پلتفرم کل عرضه خود را در ۸ سال بعد از راه اندازی اولیه شبکه اصلی خود که در سال ۲۰۱۹ شاهد آن بودیم، یعنی در سال ۲۰۲۷ تمام کند. تنها چیزی که برای اسختراج نیاز است، راه اندازی یک گره استاندارد است. این کار در صورتی پردازنده گرافیکی شما حداقل ۴ گیگابایت VRAM داشته باشد، قابل انجام خواهد بود.

ارز دیجیتال ارگو چیست

با این وجود چنانچه قصد استخراج ارز ارگو را دارید، توصیه می کنیم از حافظه ۸ گیگابایت استفاده نمایید. به این خاطر که Ergo مطابق با مکانیسم اجماع PoW کار می کند، استخراج کنندگان قادرند از چندین پردازنده گرافیکی فقط در یک گره استفاده نمایند. همچنین امکان استفاده از استخرهای استخراج وجود دارد. با این وجود تیم Ergo پیشنهاد می کند که استخراج کنندگان استخرهای کوچک را انتخاب نمایند.

ویژگی‌ های رمزارز ERG چیست؟

همان طور که پیش تر هم اشاره کردیم، ارگو به بیت کوین شبیه است و از مکانیسم و الگوریتم اجماع اثبات کار بهره می گیرد. از طرفی اما برای استخراج آن به کارت گرافیکی با حداقل ۴ گیگابایت احتیاج خواهید داشتدارید. لذا همین موضوع موجب شده است تا از بیش از ۹۷ میلیون کوین این پروژه که قرار بوده در طی ۸ سال استخراج شود تا به امروز تنها ۱۷ میلیون کوین ارگو استخراج شود. این رمزارز از قراردادهای پیشرفته مالی مشابه با قراردادهای موجود در مدل حساب مبتنی بر اتریوم استفاده می کند.

یکی دیگر از قابلیت های اصلی این رمزارز که موجب می شود رمزارز ارگو نوعی دارایی منحصر به فرد دیجیتالی باشد، مفوم ذخیره سازی اجاره است که بدین وسیله ماینرها می توانند مقدار کمی ارگو را از جعبه هایی برداشت نمایند که ۴ سال و یا بیشتر بدون مصرف مانده اند. بدین وسیله هم جعبه خرج می شود و هم جعبه جدیدی ایجاد خواهد شد که مقدار پایین تری هم دارد. از طرفی ارگو در پاسخ به رکود بلاک چین ایجاد شده است. این عامل موجب می شود تا ایده های گوناگون فنی و اقتصادی از طریق آن اجرایی شوند که ارزش افزوده به وجود می آورد، ولی انجام این کار موجب نخواهد شد که مزیت های سیستم بلاک چین هم کاهش یابد.

از کجا برای خرید ارز ارگو اقدام کنیم؟

چنانچه قصد دارید بدانید Ergo را چطور و از کجا می توانید خریداری کنید، باید گفت که بهترین صرافی های حال حاضر برای معامله Ergo شامل Gate.io ،BiKi ،BitMart ،ProBit Exchange و CoinEx می شود.

کیف پول رسمی ارگو برای نگهداری توکن ERG 

کیف پول رسمی ارگو برای نگهداری و ذخیره سازی توکن ارگو و همچنین استفاده از خدمات پلتفرم ارگو، ErgoWallet نام دارد که برای ویندوز و مک و لینوکس قابل دسترس می باشد. مدیریت کلیدهای عمومی و خصوصی مطابق با استانداردهای BIP-39 ، BIP-32 بیت کوین صورت می پذیرد.

آینده ارز دیجیتال ارگو

نکته جالب توجه اینجاست که توکن ارگو سال ۲۰۲۱ را با ۱۸۷۸ درصد رشد به پایان برد، ولی با این وجود چنانچه روند بازار بتواند در مدار صعود قرار گیرد، توکن ERG نیز روند کلی بازار را دنبال خواهد کرد و مجددا شاهد افزایش قیمت این ارز دیجیتالی خواهیم بود. شایان ذکر است که این بلاک‌ چین به وسیله خالق کاردانو، چارلز هاسکینسون، تایید شده است؛ وی بر این باور است که با توجه به دستاورد‌های تکنولوژیکی آن، این پروژه بایستی در بین ۱۵ رمزارز برتر دنیا قرار گیرد! با این وجود دامنه توکن ERG نسبت به دیگر رمزارزها معروف، کم تر است، چرا که هنوز در بیشتر صرافی‌ های مشهور و مهم لیست نشده است!

بلاکچین ارگو به صورتی طراحی شده است که از الگوی UTXO و یک پروتکل اصلاح شده PoW بهره می گیرد. از طرفی کاردانو هم از UTXO ولی پروتکل اجماع PoS بهره می گیرد؛ مکانیسم قابل مقایسه UTXO و زبان قرارداد هوشمند به بلاک چین PoW Ergo اجازه می‌ دهد تا به صورت کامل با کاردانو و قرارداد‌های هوشمند آن مطابقت داشته باشد، علیرغم این واقعیت که رویه‌ های اجماع آن‌ ها فرق می کند. به لطف این قابلیت همکاری، امکان دارد ارگو از امکانات امنیتی PoW به منظور اجرای قرارداد‌های هوشمند بهره گیرد و به صورت بالقوه پلتفرم دیفای را ایمن تر نماید.

حتما بخوانید : درباره بازی دیسنترالند یاد بگیرید


امکان داردپیشرفت‌ های آینده این پروژه شامل سیستم‌ های توکن اضافی مثل ICO‌های قابل استرداد، Ergo Pay، مبادلات خصوصی و … باشد. با توجه به افزایش احتمالات مورد استفاده، پلتفرم و اکوسیستم امکان دارد در نتیجه افزایش تعداد قابلیت ها و ادغام‌ های موجود، پذیرش بیشتری داشته باشند. به علاوه، مقامات از سرتاسر دنیا به دنبال روش‌ هایی جهت مشروعیت دادن و کنترل بازار استیبل کوین و حوزه دیفای هستند. این نوع مقررات از مزایا و معایب مخصوص به خود برخوردار است. ارگو به علت زیرساخت‌ هایی که دارد، به احتمال زیاد توسط دولت ها تایید خواهد شد. از طرفی امکان دارد مقررات سختگیرانه تأثیر زیان باری بر توسعه کل بازار بیت کوین داشته باشد. اما به صورت کلی قیمت های پیش بینی شده این ارز را می توانید تا سال ۲۰۲۸ در این بخش مشاهده کنید؛ در نظر داشته باشید که این دیتاهای قیمتی از سایت digitalcoinprice گرفته شده است و به شرح زیر می باشد؛

  • قیمت ارز ارگو تا پایان ۲۰۲۲ : ۱۶.۵ دلار
  • قیمت ارز ارگو تا پایان ۲۰۲۵ : ۲۹.۱ دلار
  • قیمت ارز ارگو تا پایان ۲۰۲۶ : ۳۵.۴ دلار
  • قیمت ارز ارگو تا پایان ۲۰۲۸ : ۴۹.۲ دلار

ارز Ergo برای سرمایه گذاری مناسب است یا خیر؟

دلایل بسیاری وجود دارد که این پلتفرم می تواند یک سرمایه گذاری آینده دار و سودآور به حساب آید. این پلتفرم قوی‌ ترین قابلیت های خود را از بیت کوین و اتریوم گرفته است که به آن کمک می کند تا مشکلات احتمالی را تا حدود بسیار زیادی کاهش دهند. به ویژه برای افرادی که هدفشان از سرمایه‌ گذاری در رمزارزها، حریم خصوصی در خرید و فروش هایشان است، ارگو می تواند گزینه عالی جهت سرمایه گذاری باشد.

البته این را هم باید در نظر داشت هک برای آن دسته از سرمایه‌ گذارانی که شفافیت معاملات برایشان بسیار حائز اهمیت است، ارگو بهترین گزینه نخواهد بود. رشد توکن ERG تا حدود بسیاری به مشارکت جامعه و حمایت توسعه دهندگان DApp وابسته است. چنانچه در مورد پتانسیل رشد آینده این توکن هنوز اطمینان لازم را کسب نکرده اید، حال که قیمت این ارز پایین است، بهتر است کمی از آن را خریداری کرده و در کیف پولی امن از آن نگهداری کنید و اخبار و اطلاعات بعدی این پروژه را دنبال کنید تا در مورد سرمایه گذاری های به مراتب بیشتر روی آن در آینده تصمیم گیری کنید، ولی در حال حاضر بد نیست اندکی از آن را در پرتفوی سرمایه گذاری رمزارزی خود داشته باشید، چه بسا در آینده سود خوبی به وسیله همین مقدار کم ارز ارگو به دست آورید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

همان طور که گفتیم، ارگو یک بلاک‌ چین ترکیبی از الگوریتم اصلاح شده اثبات کار و قرارداد‌های هوشمند به حساب می آید که به علت ظرفیت استخراج محدود و مقاومت در برابر تجهیزات و استخر‌های بزرگ استخراج، پروتکل اثبات کار انرژی کم تری صرف می‌ کند. Ergo ماینر‌هایی دارد که تراکنش‌ ها را با استفاده از این فناوری PoW مورد پردازش و تایید قرار می دهد.

زمانی که پاداش بلوک صفر شود، مشوق‌ ها از هزینه‌ های تراکنش و ذخیره‌ سازی به دست می آید. البته این که آیا نوآوری‌های فنی ارگو به موفقیت آن کمک خواهد کرد یا نه، فقط با گذشت زمان مشخص می شود پس باید صبر کرد و دید روند پیشرفت و توسعه این پلتفرم به چه شکل و با چه سرعتی در آینده پیش خواهد رفت.

همان طور که قول داده بودیم، در این مطلب همه چیز درباره ارز دیجیتال ارگو را مورد بررسی قرار دادیم.

همچنین اگر دوست دارید ارزهای دیجیتال در حال پیشرفت را هم بشناسید، این مطلب را به شما توصیه می کنیم.

سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال ارگو از نظر شما منطقی و سودآور است یا خیر؟ دلیلتان چیست؟

برای دوستانتان بفرستید: