برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آینده بیت کوین | پیش بینی قیمت بیت کوین در آینده

هنوز هم بسیاری از سرمایه گذاران حوزه ارزهای دیجیتال در این فکر هستند که آینده بیت کوین چطور رقم خواهد خورد؟! بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال و معتبرترین آن ها با میزان واکنش پذیری ۷۵ درصدی قیمت ارزهای دیگر به نسبت بیت کوین، همواره مورد توجه کریپتو کارنسی بوده و است و رفتار قیمتی آن در آینده میتواند تاثیر به سزایی در آینده معاملات دنیا و بسیاری از سرمایه گذاری ها داشته باشد و از همین روی آینده بیت کوین و در حقیقت پیش بینی قیمت بیت کوین در آینده بسیار حائز اهمیت است و همه دوست دارند بدانند که آینده بیت کوین در سال ۲۰۲۵ چگونه می شود و آیا سرمایه گذاری روی بیت کوین و به صورت کلی ارزهای دیجیتال میتواند کار منطقی و سودآوری در بلند مدت باشد یا خیر که پاسخ همه این سوالات را در این مطلب راهنما به صورت رایگان و با زبانی ساده خواهید گرفت.

آینده بیت کوین در سال ۲۰۲۵

بر اساس بررسی های انجام شده و تجزیه و تحلیل های فراوان، رمزارزهایی مانند؛ بیت کوین ، اتریوم ، مونرو ، بایننس کوین ، کاردانو ، آیوتا ، ریپل ، نئو و تزوس می توانند بهترین ارز دیجیتال برای ماینینگ و همین طور بهترین رمزارزها برای سرمایه گذاری بلند مدت به حساب آیند.

ارزش بازار ، حجم معاملات، زیرساخت های شبکه ای، گستردگی شبکه، پلتفروم های معاملاتی، قدرت و اعتبار شرکت های توسعه دهنده، توافقات بین المللی صورت گرفته برای استفاده گسترده از ارز دیجیتال و مواردی از این دست میتوانند پایه های اصلی این تصمیم باشند. حال در این مقاله به صورت خاص قصد داریم تا آینده ارز دیجیتال بیت کوین را که مهم ترین ارز دیجیتال دنیاست، بررسی کنیم.

حتما بخوانید : بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری – چه ارزی جایگزین بیت کوین میشود؟

بیت کوین بی تردید یکی از ارزهای دیجیتال آینده دار به حساب می آید و جالب است بدانید که در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۲۰، بیت کوین یازدهمین سالگرد تولدش را جشن می گیرد و در لیست ارزهای دیجیتال آینده دار نیز در صدر جدول قرار خواهد داشت. تنها ما نیستیم که باور داریم که امسال قرار است سال بیت کوین باشد.

جان مک آفی که یک چهره شناخته شده در صنعت ارزهای دیجیتال و سازنده نرم افزار مشهور آنتی ویروس است نیز در مورد بیت کوین بسیار خوش بین است. مک آفی این طور پیش بینی کرده است که قیمت بیت کوین تا سال آینده به ۱ میلیون دلار برسد! که دور از انتظار است ولی ناممکن نست. بیت کوین اخیرا یک روند رو به رشد را در پیش گرفته و سعی در شکست مقاومت های قیمتی پیش روی خود دارد.

از آن جایی که نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین یا همان هالوینگ بیت کوین اتفاق افتاده است، علاقه مندان به این بازار این طور پیش بینی کرده اند که قیمت بیت کوین وارد یک کانال صعودی بلند مدت شده است و می تواند در گام نخست به هدف قیمتی ۲۰ هزار دلار دست یابد.

بیت کوین به دلیل اینکه اولین، معتبر ترین، شاخص ترین و بزرگ ترین ارز دیجیتال دنیاست، نمی تواند با شکست مواجه شود، چرا که اگر بیت کوین با شکست روبرو شود، دیگر سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال معنایی نخواهد داشت و با توجه به گردش مالی که در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد، می توان گفت که امکان شکست پروژه ارزهای مجازی خیلی کم است و همین است که آینده این بازار را جذاب تر از همیشه کرده است.

چرا بلندمدت روی بیت کوین سرمایه گذاری کنیم؟

  • هزینه تراکنش بسیار مناسب
  • استقلال و عدم وجود مدیران و سازندگان
  • محبوبیت و پذیرش بیشتر در میان عموم مردم
  • محدودیت و کمیابی آن را با ارزش‌ تر خواهد کرد
  • ویژگی بهتر و ساده تر تبدیل شدن به سایر ارز ها
  • ناشناس بودن و امنیت در قیاس با ارزهای سنتی مانند دلار

نحوه خرید و فروش بیت کوین

یکی از سوالاتی که برای بیشتر کاربران بیت کوین پیش می آید این است که چطور برای خرید و فروش بیت کوین اقدام کنیم؟ پیش از پاسخگویی به این سوال باید این نکته را یادآور شویم که شیوه کسب بیت کوین هیچ تاثیری در نحوه فروش بیت کوین ندارد، به عبارت ساده ‌‌‌‌تر فرقی نمی کند که شما بیت کوینی که در اختیار دارید را از صرافی و یا فردی خریده باشید و یا آن را خود استخراج کرده باشید و در هنگام خرید هم این موضوع برای طرف مقابل شما صادق است و این دنیای غیرمتمرکز است. به هر روی اگر قصد خرید و فروش بیتکوین را داشته باشید، باید بدانید که چطور می‌‌‌‌ شود بیت کوین خود را معامله کنید؟

برخی برای خرید بیت کوین به استخراج‌‌‌‌ کنندگانی که می‌‌‌‌ شناسند رجوع می کنند و برخی از طریق آگهی ‌‌‌‌های ‌‌‌‌تبلیغاتی در فضای مجازی با فروشندگان آشنا می ‌‌‌‌شوند و برخی نیز صرافی ‌‌‌‌های آنلاین را برای این کار انتخاب می ‌‌‌‌کنند، لذا در صورتی که بخواهید بیت کوین خود را به فروش برسانید، می‌‌‌‌ توانید از طریق یکی از شیوه‌‌‌‌ های فروش به شخص یا فروش به صرافی ‌‌‌‌های آنلاین اقدام نمایید. به منظور یافتن بهترین صرافی ارز دیجیتال به این مقاله سری بزنید تا با نحوه کار صرافی ‌‌‌‌ها آشنا شوید. حال بهتر است تا کمی با مسائل مربوط به تبدیل بیت کوین به پول نقد در ایران از طریق این ۳ شیوه آشنا شویم؛

خرید و فروش با شخصی دیگردر این شیوه شما بیت کوین خود را به آدرس کیف‌ پول خریدار می فرستید و خریدار نیز مبلغ آن را به صورت نقدی یا از طریق کارت به کارت یا حواله بانکی برای شما واریز می نماید. در نظر داشته باشید که فروش بیت کوین به این شیوه می‌‌‌‌ تواند ریسک بیشتری نسبت به خرید و فروش بیت کوین در صرافی آنلاین داشته باشد. در زمان فروش بیتکوین به اشخاص خصوصا افراد ناشناس، امکان دارد طرف مقابل هیچ مبلغی را بابت دریافت بیت کوین از شما، به شما نپردازد و شما از این بابت متضرر شوید.

پیش بینی قیمت بیت کوین در آینده

خرید فورش در صرافی های آنلایننام و آدرس سایت این صرافی‌‌‌‌ ها را با یک جستجوی ساده در اینترنت می ‌‌‌‌توانید به دست آورید. کافیست عبارت‌‌‌‌ هایی مثل صرافی دیحیتال یا “خرید بیت کوین” را جستجو کنید تا به لیستی از آنها دسترسی پیدا کنید. کار کردن با این صرافی ‌‌‌‌ها بسیار ساده است. کافیست این مراحل را طی کنید تا بتوانید بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر را خرید و فروش نماییید.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در صرافی های آنلاین خارجی نیز سازوکار و کلیت شیوه فروش بیت کوین مشابه سایت ‌‌‌‌های ایرانی است. البته در نظر داشته باشید که اکثر این صرافی ‌‌‌‌ها مانند؛ Binance از ریال ایران پشتیبانی نمی ‌‌‌‌کنند و از این جهت چندان برای ایرانی‌‌‌‌ ها چاره‌ ساز نیستند. علاوه بر این بیشتر این صرافی ‌‌‌‌ها برای تبدیل ارز‌‌‌‌های مختلف به یکدیگر راه اندازی شده ‌‌‌‌اند و خرید و فروش در آن ها از طریق بیت کوین و دیگر ارز‌‌‌‌های مجازی انجام می شود.

خرید و فروش از طریق دستگاه های ATMدر پاسخ سوال چگونه بیت کوین را بفروشیم و یا چگونه بیت کوین بخریم باید گفت که یک روش دیگر نیز وجود دارد که در ایران هنوز اجرایی نشده است. در این روش از طریق دستگاه های ATM بیت کوین خرید و فروش می کنیم و نکته جالب اینجاست که هنوز در ایران به صورت رسمی از آن استفاده نمی شود، اما در بسیاری از کشور های همسایه این دستگاه موجود است و شما می توانید از طریق QR کیف پول خود، بیت کوین را ارسال و پول رایج کشور خودتان را دریافت کنید و یا برعکس برای خرید بیت کوین از طریق دستگاه اقدام کنید.

نکته : تبدیل بیت کوین به پول نقد بسیار آسان است با استفاده از ۳ روش گفته شده به سادگی میتوانید نسبت به تبدیل بیتکوین به تومان و یا تبدیل بیت کوین به تتر اقدام نمایید.

نکته : اگر حتی معادل ۱۰۰ هزار تومان هم بیت کوین داشته باشید، می‌ توانید آن را به فروش برسانید. البته امکان دارد برخی از صرافی ‌ها مبلغی را به‌ عنوان حداقل تعیین کنند، ولی روی کاغذ، هر مبلغی را که پاسخگوی کارمزدهای شبکه بیت کوین و صرافی باشد می‌ توان به فروش رساند.

نکته : برای سرمایه گذاری روی بیت کوین و یا دیگر ارز های دیجیتال، همیشه علائم ورود بیت کوین به کانال صعودی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

حتما بخوانید : معرفی انواع کیف پول بیت کوین – بهترین کیف پول بیت کوین

عوامل موثر در آینده قیمت بیت کوین

  • مدیریت داخلی
  • هلوینگ بیت کوین
  • مقدار حجم معاملات
  • تعداد رمزارزهای رقیب
  • قوانین مربوط به فروش
  • هزینه تولید بیت کوین در فرایند استخراج
  • پذیرش و درک عمومی از ارزهای دیجیتال
  • سودمندی و ارزشمندی بیت کوین در بازار
  • سیستم عرضه و تقاضای بیت کوین در بازار
  • رویدادهای سیاسی و اقتصادی در سطح جهان
  • صرافی هایی که در آن بیت کوین معامله می شود
  • پاداش ماینرهای بیت کوین برای تایید معاملات در بلاک چین

بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ

در تاریخ ۲۵ آذر ماه سال ۱۳۹۶ قیمت بیت کوین به بالاترین حد خود رسید، تا جایی که قیمت بیت کوین به ۱۹،۴۹۷ رسید ولی نتوانست رقم ۲۰ هزار دلاری را فتح کند و در حال حاضر هم ۲۰ هزار دلار میتواند یکی از مقاومت های معتبر و قوی در راه افزایش قیمت بیت کوین در سال های آینده به حساب آید.

نتیجه گیری و کلام پایانی

در نظر داشته باشید که این تنها نظر سایت کد بورسی در خصوص آینده بیت کوین است و نباید مبنای تصمیم گیری هیچ شخصی قرار بگیرد. اگر تمایل دارید که در بیت کوین سرمایه‌ گذاری کنید، این کار را تنها به این خاطر انجام دهید که به این فناوری اعتقاد دارید.

برای این که به صورت کامل به این فناوری اعتقاد داشته باشید، ابتدا باید آن را درک کنید. با این که مقاله ‌هایی از این دست، مبنای خوبی برای تحقیقات شما ایجاد می کنند، ولی کافی نیستند. مهم است تا شما این مقاله را به عنوان نقطه شروع در نظر گرفته و تا جایی که می ‌توانید مطالعه جانبی در این زمینه داشته باشید و آگاهی خودتون رو افزایش بدید.

اگر همچنان تمایل به سرمایه‌ گذاری دارید، باید در انجام آن مراقب باشید و تنها از پولی استفاده کنید که توانایی از دست دادن آن را دارید. بیت کوین در فضای رمزارزها موقعیت ویژه‌ای دارد.

نه تنها از مزیت اول بودن برخوردار است، بلکه عناصری دارد که هیچ یک از سایر ارزهای دیجیتال نمی ‌توانند به آن برسند. اولا، رهبری ندارد. اگر برای بقای ارزهای سنتی تهدید کننده باشد، کسی مسئول آن نیست که آن‌ها به زندان بیندازند. ثانیا، با فاصله زیادی بیشترین مقاومت را در برابر سانسور دارد.

چنانچه شبکه نخواهد تا تغییری اعمال شود، اعمال نمی ‌شود. این یکی از بهترین قابلیت ‌های بیت ‌کوین به شمار می رود. در نهایت، به معنی واقعی کلمه غیر متمرکز است. این تا حد زیادی به علت رشد ارگانیک آن است. بیت‌کوین به یک غول جهانی تبدیل شده و زیر نظر قرار گرفته است. این ویژگی ‌های منحصر به فرد در کنار هم بیت‌ کوین را به چیزی تبدیل می ‌کنند که در جهان امروز بسیار با ارزش تلقی می شود.

این که مردم به ذخیره ارزشمندی دسترسی داشته باشند که از کنترل نظام‌های سرکوب‌ گر و نهادهای آنان خارج است بسیار اهمیت دارد. بیتکوین نماینده آینده ‌ای با آزادی کامل مالی برای همگان است. این چیزی است که بسیاری از سرمایه ‌گذاران هنوز آن را درک نکرده ‌اند.

بیت کوین ارزش واقعی خود را در روزهای سخت و غیر عادلانه نشان خواهد داد. با وجود این که دولت‌ها می‌ توانند علیه آن مقرراتی وضع کنند، هر صدمه ‌ای که به بیت ‌کوین وارد شود موقت خواهد بود. دیگر میتوان این طور گفت که امروزه دیگر کسی جلودار بیت کوین و به صورت کلی ارزهای دیجیتال و دنیای غیر متمرکز نخواهد بود.

امیدوارم از این مقاله که در آن درباره آینده بیت کوین صحبت کردیم، نهایت استفاده رو برده باشید.

هر سوال یا ابهامی داشتید حتما در بخش ارسال دیدگاه ها بنویسید و اگر تجربه ای هم در زمینه خرید و فروش بیت کوین دارید، لطفا در بخش دیدگاه ها بنویسید.

برای دوستانتان بفرستید: