برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آموزش کیف پول مای سیلیوم

کیف پول MyCelium یکی از معتبرترین کیف پول های حوزه کریپتوکارنسی به حساب می آید که طرفداران و کاربران بسیاری دارد، لذا ما قصد داریم به آموزش کیف پول مای سیلیوم بپردازیم تا اگر قصد استفاده از این کیف پول را دارید، همه چیز راجب آن را یاد بگیرید و اگر دوست دارید راجب آن اطلاعات کسب کنید، این آموزش کیف پول مای سیلیوم به شما کمک می کند تا این ولت نرم افزاری را بیشتر بشناسید و ببینید که استفاده از آن چه مزایا و ریسک هایی دارد و آیا برای استفاده شما مناسب است یا خیر، پس اگر دوست دارید همه چیز درباره کیف پول مای سیلیوم را یاد بگیرید، ما اینجا در کنارتانیم تا باهم به آموزش کیف پول مای سیلیوم بپردازیم؛

آموزش کیف پول مای سیلیوم

شرکت این کیف پول یک سال پیش از ظهور نخستین رمزارز ارز یعنی بیت کوین که در حال حاضر پرطرفدارترین ارز دیجیتال است، افتتاح شد و این بدین معنی است که در سال ۲۰۰۸ وارد عرصه بلاکچین شد. این کیف پول کلید خصوصی را به شکل آفلاین در گوشی همراه ذخیره می کند و یک کیف پول متن باز به حساب می آید. هر کابری با داشتن دانش برنامه نویسی می تواند مشکلات برنامه را هم برطرف نماید. متن باز بودن این کیف پول در کنار داشتن مزایا، معایبی نیز دارد که در ادامه بیشتر راجع به آن ها با شما صحبت می کنیم. مای سیلیوم یکی از قدیمی ترین کیف پول های بیت کوین به حساب می آید، از همین روی امنیت آن به نوعی ثابت شده است.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


امنیت در کیف پول مایسیلیوم بسیار بالاست و تمامی افراد می توانند به سادگی به این پلتفرم اعتماد کنند و سرمایه های خود را در آن ذخیره و نگهداری نمایند. این برنامه در گوگل پلی استور در دسترس تمامی کاربران قرار دارد و نمره آن در فروشگاه ۴٫۵ ستاره است و به وسیله هزاران کاربر نصب شده است. به صورت کلی باید گفت که کیف پول مای سیلیوم تنها یک کیف پول بیت کوین نیست و می توان از خدمات جانبی آن در کنار ذخیره سازی سرمایه بهره برد. در ادامه همراه کد بورسی بمانید تا با باقی بخش های این کیف پول اعم از؛ امنیت، رابط کاربری، طریقه نصب و روش های ارسال و دریافت آشنا شویم و به آموزش کیف پول مای سیلیوم بپردازیم؛

مهم ترین ویژگی‌ های مای‌ سلیوم کدامند؟

مای‌ سلیوم یک کیف پول اچ‌ دی می باشد و واژه‌ HD به معنی سلسله مراتبی قطعی است. مکانیزم کیف پول اچ‌ دی به شکلی طراحی شده است تا به واسطه‌ آن می‌ تواند الگویی غیرقابل حدس و بدون نیاز به روش‌ های پشتیبان‌ گیری پیچیده، برای کلیدهای خصوصی و عمومی به وجود آورد. کیف پول اچ‌ دی پس از هر تراکنش یک آدرس جدید برای کاربر طراحی می کند، به صورتی که تمامی آدرس‌ های قبلی هم اعتبار دارند. این کمک خوبی به افزایش امنیت تراکنش‌ ها و حریم خصوصی خواهد کرد. همه کیف پول های اچ‌ دی از نوعی الگوریتم بازیابی به اسم مستر سید بهره می گیرند که رشته‌ ای از ۱۲ کلمه تصادفی است. با این کلمات می‌ توان در صورت پاک شدن نرم افزار از روی گوشی یا هر گونه مشکل دیگری، به سادگی بیت کوین‌ های از دست رفته را بازیابی نمود.

مای‌ سلیوم را می‌ توان تا حد زیادی شخصی‌ سازی کرد، این کیف پول به کاربران این امکان را می دهد تا تنظیمات زیادی روی آن اعمال کند، از همین روی مای‌ سلیوم می‌ تواند گزینه خوبی برای معامله گرانی باشد که در زمینه مبادله و ذخیره بیت‌ کوین تجربه‌ و دانش بیشتری دارند. از طرفی همین ویژگی موجب می شود استفاده از این کیف پول برای افرادی که جدیدا با مقوله بیت کوین آشنا شده‌ ‎اند سردرگم‌ کننده باشد. همچنین مای‌ سلیوم به نسبت رقبای خود از نظر زیبایی‌ شناختی و گرافیکی، کاربرپسند نیست و به صورت کلی مجموعه این عوامل موجب شده است تا کیف پول مای‌ سلیوم برای افرادی که در این بازار مبتدی هستند، بهترین گزینه نباشد.

حتما بخوانید : نحوه انتخاب کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی ها


با این وجود مای‌ سلیوم عملکردی حوبی در حوزه ذخیره‌ سازی آفلاین دارد که این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا به سادگی با اتصال به کیف پول‌ های سرد مثل ترزور و کیپ‌ کی و یا کیف پول‌ های کاغذی، بیت کوین بپردازید. بلافاصله بعد از اتمام معامله، مای‌ سلیوم همه کلیدهای ذخیره‌ سازی سرد را پاک سازی خواهد کرد. این کیف پول تنها یک ولت بیت کوین نیست و خدمات جانبی خوبی در حوزه کریپتوکارنسی ارائه می‌ دهد، همچنین به دلیل همکاری با شرکت‌ های گوناگون، برای کاربرانی که حرفه ای تر هستند، بهترین گزینه ممکن به حساب می آید. در ادامه بیشتر به آموزش کیف پول مای سیلیوم پرداخته ایم؛

چگونه یک کیف پول مایسلیوم بسازیم؟

چنانچه همچنان در حال مطالعه این مقاله هستید، به احتمال زیاد از این کیف پول خوشتان آمده است و قصد دارید که در اولین فرصت، حساب کاربری خود را به صورت رایگان در آن ایجاد کنید. در این خصوص باید توجه داشت که بارگیری خود برنامه و نصب آن کافی نیست و به منظور شروع درست، بایستی چند مرحله را برای سفارشی سازی و ایمن سازی کیف پول خود دنبال نمایید. در این بخش آموزش ایجاد حساب کیف پول مایسلیوم به زبان ساده برای شما آورده شده است:

  1. در ابتدای امر کیف پول مای سلیوم را برای دستگاه اندروید یا آیفون خود دانلود و نصب نمایید.
  2. در ادامه کیف پول را باز کرده و روی گزینه Backup کلیک فرمایید.
  3. سپس در صفحه خوش آمد گویی کیف پول، دو گزینه برای شما به نمایش در می آید: restore a backup و Create New؛ گزینه نخست تهیه نسخه پشتیبان کیف پول سابق را با استفاده از ۱۲ عبارت عبور است که می توانید بازیابی نمایید و گزینه دوم ساخت کیف پول جدید است؛ لذا شما گزینه Create New را کلیک فرمایید؛
  4. بر روی ۳ نقطه بالای صفحه کلیک کرده و گزینه Backup را انتخاب نمایید. سپس ۱۲ کلمه نمایش داده شده را یادداشت کنید و به هیچ عنوان این کلمات را در اختیار شخص دیگری قرار ندهید تا امنیت حساب کاربری شما حفظ شود.
  5. یک پین کد قوی وارد کنید تا حساب به وجود آید؛

امنیت کیف پول MyCelium چگونه است؟

مطمئنا امنیت یکی از حائز اهمیت ترین موضوعاتی است که کاربر پیش از انتخاب کیف پول آن را در نظر می گیرد. تمامی کیف پول های موود هر کدام به نحوی امنیت آن ها تامین شده است. مای سیلیوم از کلید های خصوصی شما به شکل آفلاین در داخل گوشی نگهداری می کنند و همین امر موجب می شود تا هکران دنبال ضربه زدن به شما و مهم تر از همه سرمایه تان نباشند. این کیف پول مثل دیگر کیف پول ها یک قابلیت حفاظتی در ابتدای برنامه دارد.

حتما بخوانید : استیک ارز دیجیتال چیست و چقدر سود دارد؟


لذا شما با استفاده از این قابلیت در ابتدا برای برنامه یک پین کد تعریف می کنید تا از ورود سایر افراد جلوگیری به عمل آید. مطمئنا بعضی اوقات این مورد پیش آمده است که گوشی همراه شما دست افراد گوناگونی رد و بدل می شود. چنانچه این گذرواژه را در نظر بگیرید، مطمئنا افراد گوناگونی قادرند به ولت شما دسترسی داشته باشند و دارایی های دیجیتالی شما را بدزدند. از دیگر موارد امنیتی این کیف پول می توان به بخش پشتیبان گیری اشاره کرد. شما می توانید به سادگی در این نرم افزار از کیف پول خود پشتیبان تهیه نمایید تا در صورت بروز مشکل و یا پاک شدن کیف پولتان بتوانید مجددا آن را بازیابی نمایید تا مجددا سرمایه تان در اختیارتان قرار گیرد.

مزایا و معایب مایسلیوم از چه قرار است؟

  • منبع باز
  • ارائه معاملات آفلاین
  • کیف پول قدیمی و محبوب
  • قابلیت دسترسی از طریق وب
  • امکان ایجاد حساب های گوناگون
  • روان بودن کار کردن با آن و سرعت بالای آن
  • سازگاری با کیف پول های پرطرفدار دنیای دیجیتال مثل کیف پول های سخت افزاری لجر و ترزور
  • نداشتن نسخه دسکتاپ
  • پشتیبانی از ارزهای محدود
  • پشتیبانی نکردن از تمامی صرافی های دیجیتال
  • پیچیده بودن کیف پول و نامناسب بودن برای افراد تازه کار
  • نرم افزاری بودن کیف پول و احتمال هک شدن و کلاهبرداری

کارمزد مایسلیوم چقدر است؟

کارمزد یکی از اصلی ترین مواردی است که می بایست در زمان انتخاب ولت ارز دیجیتال در نظر داشته باشید. خوشبختانه کیف پول مای سیلیوم کارمزدهای مناسبی دارد؛ کارمزدها از حداقل ۰.۲۵ دلار تا ۸ دلار است و به صورت معمول کارمزدهای معامله به ماهیت، مقدار و نوع معامله بوابسته است و چهار حالت زیر می تواند پیش آید؛

  • Normal – نرمال : ۱۹۶ ساتوشی بایت کارمزد دریافت می کند و به منظور تایید معامله حدودا ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد.
  • Priority – اولویت : ۶۰۰ ساتوشی بایت هزینه به همراه خواهد داشت و به منظور تایید معامله حدودا ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد.
  • Economic – اقتصادی : ۱۴۳ ساتوشی بایت هزینه به همراه دارد و حدودا ۲ ساعت زمان نیاز دارد تا معامله را تایید کنید.
  • Low-Priority – با اولویت پایین : ۱۲۹ ساتوشی بایت هزینه نیاز دارد و حدودا ۳ ساعت زمان نیاز دارد تا معامله را تایید کنید.

آموزش ارسال ارز در کیف پول مای سیلیوم

شما می توانید به سادگی مقدار کوین مد نظر خود را در کیف پول مای سیلیوم ارسال نمایید. بدین منظور کافی است به صورت زیر عمل کنید؛

۱) در ابتدای امر بعد از بارگذاری نرم افزار، روی گزینه Send یا ارسال کلیک نمایید.

۲) در صفحه جدید که صفحه اول ارسال نیز به حساب می آید، گزینه های زیر وجود دارند؛

  • با کلیک روی گزینه Scan QR Code قادرید با اسکن کردن QR Code دریافت کننده، به سادگی مقدار کوین مورد نظرتان را منتقل کنید.
  • با کلیک روی گزینه My Addresses قادرید از آدرس هایی که در گذشته برای آن ها کوین فرستاده بودید، استفاده نمایید.
  • با کلیک روی گزینه Clipboard آدرسی که از پیش کپی کرده بودید را نشان می دهد و همان را جهت انتقال در نظر می گیرد.
  • با کلیک روی گزینه Manual Entry قادرید خودتان آدرس طرف مقابلتان را وارد نمایید.

نکته مهم : با کلیک گزینه Enter Amount قادرید مقدار کوین که در نظر دارید انتقال دهید را وارد نماید.

نکته مهم : در بخش Miner Fee قادرید درصد کارمزد را بر اساس زمانبدی تعیین نمایید.

۳) در انتهای کار و بعد از وارد کردن اطلاعات لازم، روی گزینه Send کلیک کنید تا کوین شما فرستاده شود.

آموزش دریافت ارز در کیف پول مای سیلیوم

به منظور دریافت کوین در ولت مای سیلیوم بایستی مثل فرآیند ارسال که پیش تر توضیح دادیم، در ابتدای امر نرم افزار را باز کنید و در ادامه گزینه Recceive یا دریافت را انتخاب نمایید. چنانچه به بالای صفحه توجه فرمایید، متوجه یک کد QR خواهید شد، این کد به حساب کیف پول شما تعلق دارد. شما با ارسال این تصویر برای دیگران قادرید از آن ها درخواست کنید تا برای شما کوین بفرستد.

  • با کلیک روی گزینه Address Type قادرید تعین کنید که از کدام نوع آدرس کیف پولتان قصد استفاده دارید.
  • با کلیک روی گزینه Share Bitcoin Adress قادرید مستقیما آدرس کیف پولتان را اشتراک گذاری کنید.
  • با کلیک روی گزینه Copy To Clipboard آدرس کیف پولتان را قادرید کپی کنید تا زمانی که نیاز شد، آن را Paste یا جایگذاری نمایید.

نحوه بکاپ گرفتن از کیف پول مای سیلیوم

به منظور تهیه بکاپ و یا همان نسخه پشتیبان از ولت مای سیلیوم، دو روش پیش روی شما قرار می گیرد که با انتخاب یکی از روش ها قادرید به سادگی بکاپ و یا همان نسخه پشتیبان تهیه نمایید. این دو روش به شرح زیر می باشند:

روش اول : زمانی که تازه ولت خود را راه اندازی کرده باشید، در بالای برنامه برای شما یک هشدار به چشم می خورد. این هشدار بدین معنی است که شما بکاپی تهیه نکرده اید و در صورت بروز مشکل احتمالی برای تلفن همراه شما کیف پول به همراه سرمایه شما از بین می رود. چنانچه فعلا تمایلی به تهیه بکاپ نداشته باشید، قادرید با کلیک بر روی گزینه Backup Later تهیه بکاپ را به آینده موکول کنید. نگران نباشید شما هر زمان که دوست داشته باشید می توانید با استفاده از روش دوم یک بک اپ و یا پشتیبان کامل از کیف پول خود تهیه نمایید. چنانچه قصد دارید همین حالا بکاپ کیف پولتان را تهیه کنید تا خیالتان راحت شود، می بایست از گزینه Backup New استفاده نمایید.

حتما بخوانید : انواع کیف پول ارز دیجیتال


روش دوم : روش دوم تهیه بکاپ و یا همان پشتیبان بدین شکل است که در ابتدای امر از سربرگ بالا، گزینه Accounts را کلیک کنیم و در ادامه بر روی کیف پول مورد نظر که قصد تهیه بک اپ را داریم کلیک نماییم. بعد از کلیک بر روی کیف مورد نظر، متوجه می شوید که گزینه Create Backup برای شما به نمایش در خواهد آمد که با کلیک بر روی این گزینه و انتخاب یکی از عبارات بکاپ کیف پول شما تهیه خواهد شد و می توانید دیگر با خیالی آسوده سرمایه خود را در کیف پولتان ذخیره نمایید.

آموزش کیف پول MyCelium

نکته مهم : تهیه بکاپ در هر دو روش به یک شکل است و این بدین معنی است که با هر روش که اقدام به تهیه بکاپ کنید، برای شما عبارات ۱۲، ۱۸، ۲۴ کلمه ای نمایش می دهد. شما بایستی این عبارات را به ترتیب یادداشت نمایید و در ادامه در زمان بازگردانی حساب آن ها را دوباره به ترتیب وارد نمایید.

بازیابی کیف پول Mycelium چگونه است؟

اگر تلفن همراه شما صدمه ببیند یا گم شود، می توانید با استفاده از عبارت بازیابی، بیت کوین های خود را بازیابی کنید. در زمان راه اندازی، گزینه Restore Backup را انتخاب نمایید و در ادامه عبارت بازیابی ۱۲ کلمه ای خود را در جایگاه مورد نظر وارد نمایید و در ادامه کاملا اتوماتیک حساب شما بازیابی شده و همگام سازی انجام خواهد شد.

حتما بخوانید : کیف پول ارز دیجیتال با کمترین کارمزد


امکان دارد این روند مدتی به طول بی انجامد. چنانچه بیش از یک حساب کاربری دارید، به برگه Accounts مراجعه کنید و گزینه ای را برای اضافه کردن حساب دیگری انتخاب نمایید. در صورتی که مراحل نصب را پشت سر گذاشته اید، بایستی به تب Accounts مراجعه کنید و کلیدهای عمومی و خصوصی را وارد نمایید و در ادامه گزینه Advanced و Import را انتخاب نمایید.

چگونگی خرید و فروش ارز در ولت مای سیلیوم

ولت مای سیلیوم این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید به سادگی رمزارزهای خود را مورد معامله قرار دهید. متاسفانه به علت تحریم های موجود، این کار در ایران قابل انجام نیست و قصد ما از گفتن این مطلب آگاه سازی شما عزیزان با امکانات ولت مای سیلیوم است. به این منظور که بتوانند معاملات خود را در این بازار انجام دهید، در ابتدای امر می بایست در صفحه اصلی بر روی گزینه Sell/Buy کلیک نمایید.

این را در نظر داشته باشید که در بخش Account هر نوع از کیف پول شما فعال باشد، قادرید با استفاده از آن ارز معامله انجام دهید؛ برای مثال در ولت ما بر روی ارز دیجیتال بیت کوین فعال است و در این مرحله انتخاب می کنید که قصد دارید از کدام درگاه وارد شوید. با انتخاب درگاه مورد نظر وارد صفحه معامله بیت کوین و یا رمزارز مشخص شده خواهید شد.

چگونه حساب‌ های بیشتری به مای‌ سلیوم اضافه کنیم؟

در ادامه آموزش کیف پول مای­سلیوم و بدین منظور که حساب های کاربری دیگری به کیف پول خود اضافه کنید، به منوی Accounts یا حساب‌ ها مراجعه کنید و نمادی با شکل کلید را انتخاب کنید. از طریق این گزینه قادرید یک حساب دیگر به حساب­ های خود اضافه کنید.

ولت Mycelium با سرویس دیگری به عنوان Coinapult کار می‌ کند که به صاحب کیف اجازه ذخیره بخشی از سپرده بیت کوین خود را با ارز ملی کشورها می‌ دهد. با این نوع سپرده قادرید جبران نفع و ضررهای خود را بکنید. البته در نظر داشته باشید که این امکان برای کاربران ایرانی قابل استفاده نمی باشد!

نحوه استفاده از کیف پول سخت افزاری در مای‌ سلیوم

یکی از ویژگی های مثلت در Mycelium، امکان هزینه کردن بیت کوین‌ های موجود در یک ولت کاغذی است. به منظر ارسال بیت کوین‌ های موجود در کیف پول کاغذی در بالاترین بخش صفحه، یک آیکون ۳ نقطه روی هم قرار دارد که با کلیک روی آن یک منوی کشویی برای شما نمایش داده خواهد شد و چنانچه Cold Storage را انتخاب کنید، قادرید این کیف پول کاغذی را استفاده کنید. در ادامه در این صفحه با انتخاب کلید کد QR، دوربین تلفن همراه فعال شده و توانایی این را خواهید داشت که کلید خصوصی ولت کاغذی را اسکن کرده و در ادامه می توانید میزان موجودی نظر خود را به سایر ولت ها بفرستید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

ولت های گوناگون رمزارزی در بازار وجود دارد، ولی ولت Mycelium را می ­توان یکی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال به حساب آورد. گروهی که آن را ایجاد توسعه داده اند سابقه زیادی در زمینه سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر دارند. شرکت Mycelium چند سال پیش از انتشار بیت کوین راه اندازی شده است. در بررسی و جمع آوری نظرات کاربران، این ولت مورد تحسین واقع شده و به صورت کامل بررسی می شود. ولت مای‌ سلیوم امکان نصب روی گوشی­ های موبایل را دارد که با راه اندازی آن می‌ توانید از مزایای کاربردی این نرم افزار استفاده کنید. مای‌ سلیوم کلید خصوصی را روی تلفن همراه ذخیره می کند که موجب افزودن ایمنی و حریم خصوصی کیف خواهد شد.

کیف پول Mycelium به عنوان یکی از پرکاربردترین کیف پول های موبایلی در صنعت ارزهای دیجیتال خود را مطرح کرده است. در سال ۲۰۱۴ عنوانبهترین برنامه موبایل به وسیله Blockchain.info را دریافت کرد. کیف پول بیت کوین بخشی از محصولات و قابلیت های جدید شرکت Mycelium می باشد. این شرکت از محصولات متنوع ­تر و کاربردی­ تری هم برخوردار است. باید گفت، بسیاری از کیف پول های آنلاین مدعی هستند که برترند و عملکردهای گوناگون و گزینه های قابل تنظیم زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد ولی کیف پول MyCelium یک چیز دارد که هیچ کیف پول دیگری ندارد و آن تجربه، ماندگاری و اشتیاق تیم MyCelium در پشت آن است.

جالب است بدانید که ولت نرم افزاری Mycelium تنها از ارزهای دیجیتالی بیت کوین و چند ارز دیگر مثل اتر، تتر، هوبی و … پشتیبانی می­ کند و این موضوع باعث تعجب است، چرا که بسیاری از رقبای آن از چندین ارز رمزنگاری پشتیبانی به عمل می آورند و مای­سلیوم نخستین کیف پول موبایل در بازار رمزارزها بود، ولی با این وجود مای­سلیوم جنبه های مثبت دیگری دارد که سایر ولت های این صنعت آن ها را ندارند. همچنین به‌ صورت کلی شما می‌ توانید دو اکانت HD و یک اکانت بیمه‌ ای در آن ایجاد کنید.

البته باید در نظر داشت که در مورد اکانت بیمه ای نیز گفته شد که این امکان برای کاربران ایرانی فعال نیست. همین طور شما می بایست پس از نصب ولت مای سیلیوم بلافاصله بک آپ گیری کنید. در بک آپ گیری، ترکیبی ۱۲ کاراکتری در اختیار شما قرار می گیرد که شما می بایست این ۱۲ کاراکتر را درجایی یادداشت کنید و به صورت فیزیکی از آن نگهداری کنید تا هر زمان ‌که به نصب مجدد کیف پول نیاز داشتید، به وسیله این ۱۲ کاراکتر به سادگی قادر باشید کیف پول خود و تمام رمزارزهای داخل آن را مجددا بازیابی کنید.

همان طور که قول داده بودیم، در این مطلب به آموزش کیف پول مای سیلیوم به زبان ساده پرداختیم.

همچنین اگر دوست دارید بهترین کیف پول های سخت افزاری را نیز بشناسید، توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

حال که آموزش کیف پول مای سیلیوم را مطالعه کردید، اگر سوال یا ابهامی در مورد دانلود، نصب، راه اندازی، نقل و انتقال ارز و یا بازیابی کیف پول مای سیلیوم داشتید، حتما در بخش دیدگاه ها بنویسید تا کارشناسان کد بورسی به شما پاسخ دهند؛

برای دوستانتان بفرستید: