برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آموزش کار با صرافی پنکیک سواپ به زبان ساده

آموزش کار با صرافی پنکیک سواپ به شما عزیزان کمک می کند تا من بعد از این قادر باشید به سادگی برای ثبت نام در این صرافی و همین طور ترید کردن در آن اقدام کنید و روش های مختلف انجام این کار را بلد باشید. وقتی آموزش کار با صرافی پنکیک سواپ را در این مطلب مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که صرافی پنکیک سواپ چیست و تا چه اندازه می توانید به آن اعتماد کنید، همچنین این که رفتار این صرافی با کاربران ایرانی چگونه است و یا این که برای ثبت نام در صرافی Pancake Swap نیاز به احراز هویت خواهید داشت یا خیر را هم می توانید در آموزش کار با صرافی پنکیک سواپ همین الان اینجا یاد بگیرید، پس تا انتها همراه کد بورسی بمانید.

آموزش کار با صرافی پنکیک سواپ

صرافی پنکیک سوآپ مطمئنا جزو معتبرترین و پرطرفدارترین صرافی های پلتفرم بایننس اسمارت چین به حساب می آید که در ادامه قصد داریم به آموزش کار با این صرافی محبوب بپردازیم. این صرافی غیرمتمرکز یک صرافی در پلتفرم بایننس اسمارت چین می باشد و از نظر عملکردی به پلتفرم یونی سواپ در اتریوم شباهت های بسیاری دارد. این پلتفرم در سال ۲۰۲۰ راه اندازی شده است و در مدت زمان کوتاهی میانگین حجم معاملات آن به حدود ۷۰۰ میلیون دلار رسیده است که عدد قابل قبولی می باشد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در صرافی Pancake Swap به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز از دفتر سفارشات خرید و فروش خبری نیست. به علاوه معاملات بین خریداران و فروشندگان در این پلتفرم به صورت همتا به همتا صورت نمی پذیرد. پنکیک سواپ هم مثل یونی سواپ جهت مدیریت معاملات، از استخرهای نقدینگی و مکانسیم بازارساز خودکار بهره می گیرد.

در ادامه این مطلب قصد داریم در اتبدا مزایا کار با صرافی پنکیک سواپ را بررسی کنیم و سطح امنیت این صرافی را نیز مورد بررسی قرار دهیم و در بخش های پایانی هم میزان کارمزد این صرافی و نحوه تبادل ارز دیجیتال در آن را بررسی کرده ایم تا دیگر موردی نباشد که در مورد صرافی پنکیک سواپ به آن اشاره نکرده باشیم.

مزایای کار با صرافی پنکیک سواپ

زنجیره هوشمند بایننس به منظور ساده سازی و ارائه گزینه های به صرفه تر برای کاربران طراحی و روانه بازار کریپتو شده است. این استراتژی به این پلتفرم کمک کرده است تا بین رقابت رو به رشد صرافی های غیرمتمرکز برجسته شود. در این بخش قصد داریم ۵ مورد از مزایای اصلی استفاده از صرافی پنکیک سواپ را بررسی کنیم؛

گزینه های متعدد دارایی ها : بی شک از مزایای مهم کاربران پنکیک سواپ دسترسی به توکن های جدید است، چرا که این شبکه این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا استیبل کوین صرافی بایننس، بیت کوین، تتر و اتر را با استفاده از قابلیت های سپرده از زنجیره ETH به زنجیره BSC انتقال دهید. شما تقریبا به همه پروژه های برتر بازار دسترسی پیدا خواهید کرد و همچنین قادرید یک گزینش و انتخاب عالی در بین توکن های منحصر به فرد BEP-20 و دیگر پروژه های کمیاب داشته باشید.

سرعت بالا : تجربه معاملات سریع نیز از مزایای مهم دیگر کار با صرافی پنکیک سواپ به حساب می آید. معاملات کاربران اکثر اوقات در کم تر از پنج ثانیه انجام می شود. در واقع زمان معاملات سریع تر به سرمایه گذاران این اجازه را می دهد تا درآمد به مراتب بالاتری به دست آورند، چرا که فرصت های بیش تری برای معاملات آربیتراژ به وجود می آورند. آن ها همچنین این امکان را در اختیار تریدر های قرار می دهند که از روند های ارزهای دیجیتال جلوتر باشند و سریع اقدام نمایند.

معاملات ارزان : شاید بتوان گفت که بزرگترین مزیت پنکیک سوآپ ساختار کم هزینه آن به حساب می آید. این شبکه به علت امکانات فنی پیشرفته خود به قیمت گس اتکا نمی کند و این بدین معنی است که شما می توانید با کسری از هزینه بازارسازهای خودکار مبتنی بر اتریوم مثل یونی سوآپ و سوشی سوآپ، معاملات پنکیک را در دستور کار خود قرار دهید.

ارتباط متقابل : یکی از مهم ترین نگرانی های کاربران پنکیک سواپ، حفظ سطح مشخصی از ارتباط بین این دو بلاکچین است. توسعه دهندگان این صرافی دریافتند که اکثر کاربران آن ها از اکوسیستم اتریوم هستند و سعی دارند این روند را به صورت قابل توجهی ساده کنند. به عنوان قسمتی از این استراتژی، این پلتفرم برای ادغام کیف پول های معروف از جمله تراست والت، مث والت، متامسک، توکن پاکت، والت کانکت طراحی شد.

حتما بخوانید : آموزش کار با صرافی یونی سواپ | راهنمای گام به گام


کاربری آسان : آخرین موردی که قصد اشاره به آن را داریم، رابط کاربری ساده در صرافی پنکیک سوآپ است که طرفداران بسیار زیادی را جذب این پلتفرم کرده است. در واقع استفاده از آن بسیار آسان است و برای استفاده از گزینه معاملات به تجربه قبلی احتیاجی نخواهید داشت. این پلت فرم به شکلی ساخته شده است که به هر فردی این امکان را می دهد تا سود خود را به حداکثر برساند. لذا شما می توانید دارایی های دیجیتال خود را به صندوق های نقدینگی وام دهید و در عوض، توکن های نقدینگی دریافت کنید که بعد از آن می توانید به منظور کسب سود بیشتر آن ها را ذخیره نمایید.

ویژگی منحصر به فرد پنکیک سواپ

مطمئنا مثل دیگر صرافی های غیر متمرکز، مبتدی هایی که قصد ورود به بازار کریپتو را کرده اند، برای دنبال کردن پنکیک سوآپ و درک ویژگی های بی شمار آن سعی می کنند. پنکیک سواپ واسطه های صرافی های متمرکز را از میان برداشته است و این امر این امکان را در اختیار کاربران قرار داده است تا از مزایای بسیاری استفاده نمایند. چنانچه قصد دارید برای مدتی توکن های خود را قفل نمایید، پاداش ها، به خصوص برخی از منابع نقدینگی و گزینه های استیک می توانند بسیار زیاد باشند.

برای فارم یا استخرهای نقدینگی، شما می بایست مقداری از توکن ها را به صورت یک جفت ارز برای خرید توکن های LP هزینه نمایید، که نقدینگی صرافی را فراهم می نماید و در این دوره به شما پاداش می دهد. این نقدینگی را می توان در هر زمان حذف کرد. حتی می توان برای توکن های جداگانه ای که در ابتدا برای توکن های LP تعویض شده اند پرداخت نمود.

امنیت پنکیک سواپ چقدر است؟

این پلتفرم به وسیله CertiK حسابرسی شده است، ولی این موضوع آیا به معنی این است که امنیت آن بدون مشکل خواهد بود؟ خیر. واریز وجوه در یک قرارداد هوشمند حتی برای پروژه‌ های حسابرسی شده و بسیار معتبر همواره با ریسک همراه است و امکان وجود باگ و مشکل در آن همیشه وجود دارد. بنابراین باید به این موضوع توجه داشته باشید که هرگز بیش از میزانی که نمی‌ توانید ریسک از دست دادن آن را قبول کنید وارد پروژه نکنید.

راهنمای استفاده از صرافی پنکیک سواپ

مقدار کارمزد در صرافی پنکیک سواپ

دقیقا مشابه دیگر صرافی های غیرمتمرکز مثل Uniswap ،۱inch و SushiSwap، افرادی که نقدینگی PancakeSwap را تامین می‌ کنند، توکن‌ های LP خواهند گرفت و قسمتی از کارمزدهای پلتفرم را نیز به دست خواهند آورد. کارمزد ترید در پنکیک سواپ ۰٫۲ درصد است. که ۰٫۱۷ درصد به تامین کنندگان نقدینگی و مابقی، یعنی ۰٫۰۳ درصد به صندوق پلتفرم برای استفاده در فرایند سوزاندن توکن‌ ها، تعلق خواهد گرفت.

پنکیک سواپ از چه کیف پول های پشتیبانی میکند؟

  • SafePal 
  • MetaMask 
  • MathWallet 
  • Trust Wallet
  • TokenPocket 
  • Wallet Connect 
  • Binance Chain Wallet

توکن Cake چیست؟

در سال ۲۰۲۰ میلادی توکن پنکیک سواپ در زنجیره هوشمند بایننس راه اندازی شد. CAKE یک توکن BEP-20 بومی زنجیره هوشمند بایننس به حساب می آید که در سال ۲۰۲۱ عملکرد خیلی خوبی را از خود نشان داده است. کاربرد اصلی CAKE ایجاد انگیزه به منظور تامین نقدینگی به سیستم عامل پنکیک سواپ است. البته باید در نظر داشته باشید که تعداد از پیش مشخص شده ای برای توکن CAKE در نظر گرفته نشده است و این بدین معنی است که Cake یک توکن تورمی محسوب می شود و به صورت منظم سوزانده خواهد شد تا عرضه آن کاهش پیدا کند. توکن CAKE امروزه در بایننس و پنکیک سواپ مورد خرید و فروش قرار می گیرد.

حتما بخوانید : آموزش کار با صرافی کوینکس به زبان ساده


لذا شما قادرید با ارائه نقدینگی یا استیک کردن توکن‌ های CAKE خود، توکن‌ های CAKE را به دست آورید. شیوه تقسیم و مکانیسم توزیع CAKE بدین شکل است که پاداش در هر بلاک، ۲۵ توکن CAKE است. مطابق با میزان روزانه که در حدود ۳۰ بلاک است، روزانه ۷۵۰ هزار توکن CAKE تولید خواهد شد که از این میزان ۶۰ درصد به فارمرها و ۴۰ درصد به هولدرهای آن اختصاص پیدا خواهد کرد. البته باید در نظر داشت که این نرخ‌ ها امکان دارد با پیشنهادات حکومتی داخل پلتفرم مجددا تغییر یابد.

نحوه تبادل ارزهای دیجیتال در پنکیک سواپ

۱) به منظور تبدیل توکن ها، به بخش Trade بروید و گزینه Exchange را انتخاب کنید.

۲) در ادامه ارز دیجیتال مورد نظر خود را که قصد تبدیل آن را دارید، انتخاب کنید و توکن دوم انتخابی خود را هم انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که ما برای این مثال توکن های BNB و CAKE را انتخاب کرده ایم. همچنین در نظر داشته باشید در صورتی که میزان دلخواه یکی از دو توکن را وارد کنید، حدود تخمینی مقدار توکن دیگر در نظر گرفته خواهد شد.

۳) در گام سوم نیاز است تا برخی از پارامتر های تبادل را به‌ صورت دستی تنظیم نمایید، چرا که در آخر تاثیر بر نحوه تبدیل ارزهای دیجیتال دارند. پارامتر های لازم به تنظیم به شرح زیر می باشند؛

  • تحمل لغزش قیمت یا همان slippage tolerance
  • مهلت انجام تراکنش یا همان Transaction deadline

۴) بعد از انجام دادن مراحل پیشین، روی گزینه Swap کلیک کنید.

۵) پس از بررسی دوباره جزئیات تراکنش، بر روی گزینه Confirm Swap کلیک فرمایید.

۶) در گام ششم نیاز است تا تراکنش را از کیف پول متامسک خود تایید فرمایید. لذا مبلغ تراکنش، مقدار کارمزد و مجموع پرداختی کاملا مشخص است و چنانچه قصد دارید میزان کارمزد پرداختی را عوض کنید، می توانید با تغییر عدد Gas Fee آن را تغییر دهید، ولی توجه داشته باشید که کارمزدهای شبکه زنجیره هوشمند بایننس به صورت معمول بسیار کم است و انجام این کار الزامی نیست.

حتما بخوانید : صرافی بایننس یا کوینکس برای ایرانیان مناسب تر است؟


۶) برای آخرین مرحله بر روی گزینه Confirm کلیک فرمایید. در ادامه تراکنش شما به شبکه فرستاده خواهد شد و در کم تر از چند ثانیه تایید می شود. جهت اطمینان یافتن از تراکنش، موجودی کیف پول خود را بررسی نمایید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

مثل هر پروتکل دیفای دیگری، پنکیک سواپ هم می تواند با خطراتی ذاتی همراه باشد، ولی با این وجود امنیتی که به وسیله زنجیره هوشمند بایننس ارائه شده است، تا حدود زیادی قلب و ذهن کاربران CeFi و DeFi را تسکین می دهد. پنکیک سواپ تمام کارایی یونی سواپ را بدون کارمزد اضافی در زنجیره هوشمند بایننس فراهم می کند. جالب است بدانید که کارمزدهای تراکنش با استفاده از توکن BNB پرداخت می‌ گردد، ولی این کارمزدها در قیاس با پروتکل‌ های دیفای مبتنی بر اتریوم، خیلی ناچیز به حساب می آید.

پنکیک سواپ یکی از پروژه‌ های موفق موجود در BSC به حساب می آید و با پیشرفت صنعت، این انتظار می رود که شاهد تلاقی بیشتری بین DeFi و CeFi و پروژه‌ های با کیفیت بالاتر باشیم. ولی همواره تلاش داشته باشید که در پروژه‌ های جدید جوانب احتیاط را رعایت کنید و مقدار کم تری را برای سرمایه‌ گذاری در آن ها اختصاص دهید.

همان طور که در ابتدای مطلب قول دادیم، به آموزش کار با صرافی پنکیک سواپ پرداختیم. 

همچنین اگر به دنیای کریپتو علاقه دارید، می توانید مطلب نگهداری ارز در صرافی بایننس را در این خصوص همین الان اینجا مطالعه کنید.

برای دوستانتان بفرستید: