Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
آموزش صرافی okex | نحوه ثبت نام در صرافی okex

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آموزش صرافی okex به زبان ساده

اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کرده باشید، مطمئنا به دنبال پلتفرمی بوده اید که با کارمزد پایین و امنیت بالا بتوانید معاملات خود در بازار کریپتوکارنسی را به سادگی انجام دهید. نکته دیگر این که صرافی مورد نظر، هیچ گونه محدودیتی برای کاربران ایرانی در نظر نگرفته باشد تا ما ایرانی ها هم بتوانیم به راحتی از خدمات بین المللی آن صرافی استفاده کنیم. لذا آموزش صرافی okex به شما کمک میکند تا نحوه ثبت نام در صرافی okex و نحوه معامله در صرافی okex را {رایگان و تضمینی} یاد بگیرید. پس اگر دوست دارید بدانید صرافی okex چیست و چطور میتوانید با آن کار کنید، اینجا آموزش صرافی okex را حتما بخوانید تا همه چیز درباره صرافی okex را یاد بگیرید.

آموزش صرافی okex

صرافی okex یک پلتفرم بین‌ المللی دیجیتالی می باشد که بستری امن و حرفه‌ ای برای معامله انواع رمزارزها به حساب می آید. جالب است بدانید که صرافی okex در سال ۲۰۱۴ میلادی به وسیله Jay Hao راه اندازی شد و در ادامه در سال ۲۰۱۸، این صرافی بر اساس گردش مالی گزارش شده به بزرگترین صرافی دیجیتالی دنیا تبدیل شد. در سال ۲۰۲۰ نیز توسعه دهندگان این پلتفرم اعلام کردند که در حال انجام آزمایش های لازم بر روی بلاک چین خود به نام OKChain هستند. طبق اعلام رویترز، در فوریه سال ۲۰۲۱ هم صرافی OKEx شاهد بیشترین حجم معاملات خود یعنی ۱۸۸ میلیارد دلار بوده است که عدد بسیار قابل توجهی است.

در سال ۲۰۲۰ و به دنبال ادعای دستگیری بنیانگذاران این صرافی، برداشت از حساب کاربری به حالت تعلیق درآمد، ولی بعد از گذشت مدت زمان اندکی، این موضوع برطرف شد. مطابق با اعلام سایت کوین مارکت کپ، صرافی okex از نظر میزان ترافیک، نقدینگی، حجم معاملات و اعتماد به قانونی بودن حجم معاملات گزارش شده در بین ۲۰ صرافی برتر دنیا قرار می گیرد. در تعدادی از صرافی‌ های معتبر بین‌ المللی مثل بایننس IP ایران مسدود شده و کاربران ایرانی در این وب‌ سایت‌ ها با محدودهایی روبرو شده‌ اند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


لذا بهترین روش به منظور آغاز فعالیت کاربران ایرانی در بازار رمزارزها، ثبت نام در صرافی‌ های خارجی یا صرافی های داخلی معتبر است. به علاوه ثبت نام راحت، سیستم احراز هویت ساده، کارمزد پایین و حتی صفر برای معاملات، امنیت بالای صرافی، پشتیبانی از ارزهای دیجیتالی بیشتر، نظرات مثبت کاربران در مورد خدمات صرافی، پنل کاربری ساده و … همگی جزو مواردی هستند که می تواند در انتخاب بهترین صرافی دنیا برای استفاده تاثیر داشته باشد.

البته که در حال حاضر صرافی های ایرانی نسبتا معتبری هم وجود دارند که امکان واریز و برداشت ریالی در آن ها فراهم است و حجم معاملات نیز در آن ها بد نیست ولی اگر امکان استفاده از صرافی های خارجی معتبر را داشته باشید، به دلایل بسیار زیادی توصیه می کنیم از آن ها استفاده کنید ولی اگر مجبور به استفاده از صرافی های ایرانی هستید، سعی کنید دارایی های دیجیتالی خود را پس از خرید، سریعا به کیف پول شخصی و امن خود انتقال دهید تا دچار هیچ گونه مشکل احتمالی نشوید؛

صرافی okex چیست ؟

در پاسخ به این سوال که صرافی okex چیست باید گفت که OKEx یک صرافی است که به عنوان یک واسطه بین کاربران برای ترید صدها توکن و جفت ارز عمل می کند و حجم معاملات در این صرافی نیز بسیار بالاست. به صورتی که با صرافی های مشهوری مثل بایننس در رقابت است. صرافی OKEx معاملات استاندارد رمزارزها را ارائه می دهد. این صرافی با اضافه کردن گزینه های جدید، بیش از ۲۵۰ ارز رمزنگاری شده و توکن را پشتیبانی می نماید.

به صورت کلی OKEx یک صرافی دیجیتالی پرطرفدار می باشد که توکن بومی خود را با نام OKB ارائه داده است. علاوه بر این می توان گفت که این صرافی آنلاین، امکان ترید بر روی طیف گسترده ای از رمزارزها را برای تعداد زیادی از کاربران فراهم نموده است. صرافی OKEx از فناوری بلاکچین برای ارائه مجموعه متنوعی از محصولات تجاری به مشتریان بهره می گیرد و در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

صرافی okex برای کدام کشور است ؟

در پاسخ به این سوال که صرافی اوکی اکسچنج کجاست باید گفت که این صرافی به تمامی نقاط جهان خدمات خود را ارائه می دهد ولی جالب است بدانید که مقر اصلی صرافی اوکی اکسچنج در سیشل قرار گرفته است. (سیشل کشور جزیره‌ ای در قاره آفریقاست که در درون آب‌ های  اقیانوس هند قرار دارد و کوچک ترین کشور قاره آفریقا نیز به حساب می اید)

آیا صرافی اوکی اکسچنج معتبر است ؟

در جواب به این سوال که صرافی اوکی اکسچنج معتبر است یا خیر باید گفت که در مورد مکانیزم های امنیتی در سایت صرافی OKEx اطلاعات زیادی در دسترس نیست، لذا در هنگام ایجاد حساب می توان تایید هویت دو مرحله ای را برای حساب کاربری خود فعالی نمایید. در صرافی OKEx دستورالعمل های گوناگونی به منظور تغییر رمز عبور در نظر گرفته شده است و این در حالی است که جزییات طرح امنیتی صرافی OKEX مخفی است. البته این را هم نباید بیان نکرد که هکرها در سال ۲۰۱۷، توانستند به برخی از حساب های صرافی OKEx دسترسی یافتند که نهایتا صرافی OKEx در بیانیه ای گفت که نفوذ به حساب قربانیان حملات، به علت وجود نقطه ضعف در سیستم امنیتی صرافی OKEx نبوده است!

حتما بخوانید : تفاوت صرافی متمرکز و غیر متمرکز چیست؟


جالب است بدانید که صرافی OKEX علت اصلی نفوذ هکرها را نگهداری نا مناسب رمز عبور، آلوده شدن رایانه های شخصی افراد به بد افزار ها و یا ورود به حساب از رایانه های عمومی اعلام کرد و همچنین بیان داشت که دیگر پلتفرم ها هم با مشکلات امنیتی اینچنینی روبرو بوده اند و رمز عبور کاربران صرافی OKEx با رمز عبور حساب کاربران در این پلتفرم یکسان می باشد.

صرافی اوکی اکسچنج چه ارزهایی دارد ؟

صرافی OKEx از بیش از ۲۷۰ کوین مختلف پشتیبانی به عمل می آورد که مهم ترین آن ها به شرح زیر می باشد؛

  • تتر – USDT
  • ریپل – XRP
  • ترون – TRX
  • مانا – MANA
  • اتریوم – ETH
  • کاردانو – ADA
  • سولانا – SOL
  • استلار – XML
  • پولکادات – DOT
  • بیت کوین – BTC
  • لایت کوین – LTC
  • چین لینک – LINK
  • دوج کوین – DOGE
  • پالی گان – MATIC
  • بیت کوین کش – BCH

آیا صرافی okex تحریم است ؟

امروزه صرافی OKEx برای شهروندان کشورهای هنگ کنگ، کره شمالی، کریمه، ایران، کوبا، سودان، سوریه، مالزی، آمریکا، قرقیزستان و بنگلادش در دسترس نیست! چرا که این کشورها یا در فهرست تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند یا به نوعی از حضور در پلتفرم های معاملاتی ممنوع شده اند و متاسفانه نام کشور ما هم بین این کشورها دیده می شود!

در مورد آمریکا باید گفت که ارزهای دیجیتال همچنان در زمینه قانونگذاری وضعیت معلومی ندارند. موضوعی که در مورد آمریکا وجود دارد این است که آیا باید رمزارزها را به عنوان اوراق بهادار دسته بندی کرد یا نه، لذا مسائل هر ارز دیجیتال می بایست به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرد.

حتما بخوانید : انواع صرافی های غیر متمرکز برای استفاده ایرانی ها


در واقع چنانچه صرافی هایی که چندین کوین را ارائه می دهند، اقداماتی در راستای جلوگیری از حضور شهروندان آمریکایی را در صرافی های خودشان انجام ندهند، در مقابل تصمیمات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا قرار می گیرند، از همین روی توسعه دهندگان توکن ها تصمیم گرفتند تا شهروندان آمریکایی را از ICO ها خارج کنند، چراکه این امکان وجود دارد که در آینده توکن ها به عنوان اوراق بهادار شناخته شوند و همچنین عرضه اولیه نیز به عنوان فروش غیرقانونی اوراق بهادر در نظر گرفته خواهد شد.

نحوه ثبت نام در صرافی okex

  1. به منظور ثبت نام در صرافی، در ابتدای امر می بایست در کشورهای مورد تأیید صرافی OKEx زندگی کنید. چون که ایرانی ها امکان استفاده از این پلتفرم را ندارند، برای استفاده از امکانات این صرافی می توانید از VPS نیز استفاده کرد. VPS آدرس IP شما را به شکل ثابت تغییر خواهد داد که این کار هم مزایا و خطرهای مخصوص به خود را خواهد داشت.
  2. برای ثبت نام صرافی okex باید وارد لینک آبی رنگ شوید؛
  3. در این مرحله شما باید یک ایمیل معتبر با رمز ورود ایمن که شامل اعداد و حروف هستند را وارد نمایید. وقتی که این مراحل را انجام دادید، باید نهایتا تا ۱ دقیقه دیگر، ایمیل خود را برای کد ارسال شده مورد بررسی قرار دهید.
  4. در این مرحله باید کد ارسال شده به ایمیل خود را در کادر مخصوص وارد کنید.
  5. در ادامه شما وارد صفحه اصلی صرافی می شوید و می توانید حساب خود را شارژ نمایید و معاملات خود را آغاز کنید.

احراز هویت در صرافی okex

سطوح مختلف احراز هویت صرافی okex را اینجا بررسی کردیم که هر کدام آن ها از پیش نیاز های مخصوص خود برخوردارند؛

  1. تایید هویت سطح یک : صرافی OKEx دسترسی های بیشتر بخش های خود را با محدودیت ۲,۰۰۰ هزار دلار مواجه کرده است و از شما تنها ملیت، نام کاربری و شماره شناسایی را خواهد خواست.
  2. تایید هویت سطح دو : دسترسی به تمام عملکرد های معاملاتی این پلتفرم با محدودیت ۲۰۰ هزار دلاری روبرو است. این سطح تایید هویت از شما تنها یک عکس خودتان را می خواهد و موارد گوناگون شناسایی را نیز باید ارائه فرمایید.
  3. تایید هویت سطح سه : در این سطح محدودیت تراکنش در نظر گرفته شده است؛ لذا محدودیت تراکنش در این سطح تا ۵۰۰ هزار دلار افزایش پیدا کرده و برای تأیید هویت از شما ویدوی طلب خواهد کرد.

آموزش معامله در صرافی okex

آموزش معامله در صرافی okex

  • برای معامله در صرافی okex چنانچه قصد خرید دارید؛ تب Buy و در صورت فروش؛ تب Sell را باید انتخاب نمایید.
  • نوع سفارش خود را مشخص کنید؛ در نظر داشته باشید که سفارشات شامل Limit، Market و Stop می باشد.
  • در صورت انتخاب سفارش Limit در فیلد Price قیمت مورد نظر خود را وارد نمایید و چنانچه نوع سفارش خود را بر روی مارکت قرار دهید، سفارش با قیمت بازار انجام می شود و به وارد کردن قیمت احتیاج نخواهد بود.
  • در کادر Amount مقدار ارز دیجیتال را برای معامله مورد نظر انتخاب نمایید.
  • در انتها روی گزینه Buy یا Sell کلیک کنید تا سفارش خرید یا فروش شما ثبت و اجرا شود.

کارمزد صرافی okex

موضوع کارمزد برای معامله گران رمزارز بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که در صورت انجام معاملات زیاد و یا حتی معامله با سرمایه های اندک، هزینه انجام معامله در صرافی باید مناسب باشد تا حاشیه سود ما افزایش یابد. به عنوان مثال کارمزد Maker و Taker صرافی OKEx برای تمام معاملات رمزارزها در حالت اسپات، ۰٫۱ درصد در نظر گرفته شده است. همچنین این صرافی از یک سیستم تخفیف بسیار برخوردار اس که روزانه و مطابق با حجم معاملات شما در طول ۳۰ روز گذشته و همچنین سطوح برداشت مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

معامله فیوچرز در okex

چنانچه قصد دارید برای انجام معاملات فیوچرز اقدام کنید، ابتدا باید حساب آینده خود را فعال نمایید. بدین منظور می بایست چند سوال را تکمیل نمایید تا اطمینان یابند که با معاملات آتی آشنایی لازم و کافی را دارید. این در حقیقت نخستین بار است که می بینیم این پلت فرم در معاملات فیوچرز قرار می گیرد و بی تردید این یک تصمیم عاقلانه به وسیله صرافی OKEX می باشد.

حتما بخوانید : معاملات آتی چیست | همه چیز درباره معاملات فیوچرز


البته ذهن خود را درگیر این موضوع نکنید، چرا کهسوالات ساده هستند و چنانچه درک اولیه ای از معاملات آتی داشته باشید، به سادگی توانایی پاسخ دهی به آن ها را خواهید داشت. بعد از پایان راه اندازی حساب معاملات آتی خود، قادرید معاملات خود را آغاز نمایید. البته این فرض بر این است که شما پیش از این وجوه را جابجا کرده باشید. این پلتفرم رابط کاربری ساده ای دارد؛ در سمت چپ تمامی بازارهایی را که می توانید معامله انجام دهید مشاهده می کنید و در بالا می توانید زمان انقضا و همین طور ارز مورد نظر برای وجوه در حاشیه را انتخاب فرمایید.

دقیقا در زیر آن گزینه های خود را از لحظ اهرم و شیوه تمایل به حاشیه رفتن حساب خود مشاهده خواهید کرد و درست در زیر آن فرم های سفارش، نمودارها و کتاب سفارشات تاریخی تان در دسترس است. در نظر داشته باشید ک می توانید نمودار را به شکل تمام صفحه نیز تنظیم کنید و از آن برای انجام کلیه تحلیل های خود استفاده نمایید. در ادامه و دقیقا در زیر نمودارها، بخش سفارشات تاریخی و زنده برای شما نمایش داده خواهد شد.

در آن قسمت همه سفارشاتی که در صرافی OKEX به اجرا درآورده اید و همچنین PnL Unrealized شما لیست خواهد شد. سپس، در طرف چپ این مطلب، اطلاعات اضافی واقعاً مفیدی در اختیار شماست. برای مثال قادرید قیمت های شاخص را مورد بررسی قرار دهید و قیمت ها را علامت گذاری نمایید. این را در نظر داشته باشید که قیمت علامت آن قیمتی است که در راستای تسویه ابزارهای مشتقه قابل استفاده است و این در حالی است که قیمت شاخص همان قیمتی است که جهت تدوین قیمت علامت استفاده می شود.


نتیجه گیری و کلام آخر

همانطور که در راستای معرفی صرافی okex پیش تر هم گفتیم، صرافی OKEx یک پلتفرم معامله ارزهای دیجیتال می باشد که در معاملات فیوچرز بیت کوین تخصص دارد. نکته شایان ذکر دیگر این که نرم‌ افزار این صرافی در تلفن‌ های هوشمند iOS و Android هم قابل استفاده است و می توانید با استفاده از تلفن همراه هوشمند خود از خدمات این صرافی به صورت آنلاین استفاده نمایید.

همان طور که در ابتدای مطلب قول داده بودیم، در این مطلب سعی کردیم به آموزش صرافی okex به زبان ساده بپردازیم و همه چیز درباره صرافی okex را مورد بررسی قرار دهیم. 

همچنین اگر دوست دارید صرافی رمز ارز بدون تحریم برای استفاده ایرانی ها را بشناسید، این مطلب شما را راهنمایی می کند.

برای دوستانتان بفرستید: