برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آموزش سرخطی زدن در بورس | بهترین کارگزاری برای سرخطی

آموزش سرخطی زدن در بورس بسیار ساده است. خیلی وقت ها شنیده اید که باید برای خرید یا فروش یک سهم سرخطی بزنید و برایتان سوال بوده که چگونه سرخطی خرید کنیم و اصلا خرید سرخطی در بورس چیست و ربات سرخطی چه کمکی در این زمینه به معامله گران خواهد داد؟ در این مقاله بررسی خواهیم کرد که سرخطی چیست و نحوه سرخطی زدن در بورس به چه صورت است و بهترین کارگزاری برای سرخطی کدام است. در آموزش سرخطی زدن در بورس یاد خواهید گرفت که سرخطی زدن در بورس چه کمکی در انجام معاملات میتواند به ما بکند و ترفند سرخطی در بورس چه میزان میتواند به سودآوری ما کمک کند. در پاسخ به این که سرخطی در بورس چیست باید گفت که زمانی که میخواهید در صف خرید و صف فروش بورس ابتدای صف قرار بگیرید و خرید یا فروش را زودتر از دیگران تجربه کنید باید برای سرخطی زدن در بورس اقدام کنید تا در هنگام خرید آن سهم به شما برسد و در هنگام فروش خریداران بتوانند از شما خرید خود را انجام دهند و فروش شما تکمیل شود، در آموزش سرخطی زدن در بورس آمده است که باید دقیقا راس ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه سفارشات خرید و فروش خود را ارسال کنید تا ابتدای صف قرار بگیرید و بتوانید از ترفند سرخطی در بورس استفاده کنید.

آموزش سرخطی زدن در بورس

من می خواهم هنگام ارسال سفارش خرید و فروش در بورس ابتدای صف قرار بگیرم تا شانس خرید یا فروشم رو افزایش بدم. سفارش سرخطی یعنی زودتر از همه سفارش خرید یا فروش خود را ارسال کنید تا در ابتدای صف قرار بگیرید و این کار را باید دقیقا راس ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه انجام دهید و صدم های ثانیه در این روش حائز اهمیت است تا اردرهای خرید یا فروش شما زودتر از دیگران و در بهترین جایگاه ارسال شود و جایگاه مناسبی را در صف خرید یا فروش نصیب شما نماید. سفارش سرخطی و یا همان سر خط زدن در معاملات بورس که در زبان انگلیسی به آن market order یا instant order گفته می شود، یکی از انواع ثبت سفارش و اوردر است که به عنوان ساده ‌ترین نوع سفارش در بازارهای مالی اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته است.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید، آموزش های رایگان بورسی و …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


همانطور که می دانید این نوع سفارش را که در بین سرمایه گزاران بورس به سرخطی زدن یا خرید سرخطی معروف است، با قیمت ‌های لحظه ‌ای بازار انجام می شود، به همین خاطر چنانچه شما برای ثبت سفارش و سرخطی زدن در بورس اقدام نمایید، تمامی معاملات و همچنین خرید و فروشی که دارید با قیمت همان لحظه سهم، به صورت کاملا آنی و بدون هیچ نوع مشکلی انجام خواهد پذیرفت. امکان ثبت سفارش سرخطی در بازارهایی مانند بورس اوراق بهادار و همچنین بازار فارکس، ارزهای رمزپایه و … وجود دارد. برای خرید سرخطی در بورس به چه معیار هایی باید توجه داشته باشید؟ و از چه راه کار هایی استفاده کنید؟ در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد، پس با کد بورسی همراه باشید.

سرخطی در بورس چیست

سرخطی چیست ؟ به سفارشی که در راس ساعت شروع معاملات در صف خرید یا فروش گذاشته می شود تا بتوانید در صف جایگاه بهتری داشته باشید اصطلاحا سرخطی زدن گفته می شود. برخی از سهم ها وجود دارند که تقاضای برای خرید یا فروش در آن ها بسیار زیاد است (مثل سهام ایران خودرو، فولاد مبارکه و …)، از همین روی از ثانیه های اولیه ارسال سفارش صف های خرید آنها سنگین می شوند، بنابراین هر کس بتواند سفارش خود را سریع تر به سازمان بورس ارسال کند، شانس بیشتری برای خرید یا فروش آن سهم در اختیار خواهد داشت.

به عبارتی دیگر به عملیاتی که موجب می شود نوبت بهتری برای خرید سهم کسب کنیم سر خط زدن در بورس می گویند. در نظر داشته باشید که این عملیات باید با زمان مجاز ارسال سفارشات در بورس یکی باشد، از همین روی می بایست مجموعه اقداماتی پیش از زمان مجاز و در حین زمان مجاز انجام دهیم که در ادامه با زبان ساده بیان خواهیم کرد.

ربات سرخطی بورس

دیدگاه اولی بدین شکل است که شما می توانید با ربات سرخطی سفارش خود را در اول صف قرار دهید. برای این کار تنها کافیست زمان ارسال سفارش را به ربات دهید و ربات به صورت خودکار سفارش شما رو ارسال خواهد کرد. به عنوان مثال این طور تنظیم می کنید که در ساعت ۸:۳۰:۰۰:۰۰۱ سفارش خرید در سهم خودرو با حجم مشخصی ارسال شود و ربات در این ساعت شروع به ارسال سفارش خواهد کرد و چندین سفارش با سرعت زیاد ارسال می کند تا شما جزو نفرات اول صف قرار بگیرید.

ربات سرخطی به شما کمک خواهد کرد تا اردرهای سهام های خود را در کم ترین زمان ممکن ارسال نمایید. کم ترین زمان ممکن رو شاید شما روی ثانیه تمرکز کنید، ولی منظور ما میلی ثانیه است!به این صورت که شما سفارشان خود را خیلی جلوتر از همه قرار خواهید دد و سرخطی خوبی نصیب خود خواهید کرد و از این بابت امکان دارد در یک هفته ۳۰ تا ۳۵ درصد سود بدون ریسک نصیب شما شود.

البته دیدگاه دیگری نسبت به رباط سرخطی در بورس وجود دارد که این طور بیان می کند که؛ اخیرا در شبکه های اجتماعی ربات هایی معرفی می شود تحت عنوان ربات های سرخطی، ولی در حقیقت این ربات ها با دریافت نام کاربری و رمز عبور شما به پرتفوی شما دسترسی پیدا می کنند. از آنجایی که این ربات ها نه به هسته سازمان و نه کارگزاری دسترسی دارند، امکان انجام سرخطی وجود ندارد و فقط اقدام به دستکاری و یا کلاهبرداری از پرتفوی شما خواهند کرد، پس به هیچ عنوان به این ربات ها اعتماد نکنید.

سرخطی یعنی چی

نکته : ما در این بخش از مقاله هر دو دیگاه مثبت و منفی در خصوص رباط سرخطی بورس را گفتیم و در این زمینه تصمیم گیری استفاده و یا اعتماد نکردن به آن به شما بستگی خواهد داشت.

اهمیت سرخطی زدن در بورس

با یادگیری آموزش سفارش سرخطی در بورس و در صورت موفق شدن و خریدن آن سهم به علت وجود تقاضای زیاد در روزهای بعدی، سود بسیار مناسبی می تواند نصیب شما گردد، برای همین در این آموزش با هدف توزیع عدالت و برابری اقدام به نشر تمام روش های مجاز سرخطی کرده ایم تا بتوانید از آن در کارگزاری هایی که در آن حساب دارید استفاده کنید و در نظر داشته باشید که ترفند سرخطی زدن در بورس برای تمام کارگزاری های بورسی یکسان است.

چگونه سرخطی خرید کنیم

  1. ابتدا وارد سامانه معاملاتی کارگزاری خود شوید (این روش برای تمام کارگزاری های بورس یکسان است).
  2. سهمی که قصد معامله آن را دارید جستجو کنید و سپس تعداد و قیمت آن را مشخص نمایید سپس به صورت پیش نویس ذخیره کنید.
  3. در بخش بالای پیش نویس با زدن کپی چندین نمونه از پیش نویس را تهیه کنید.
  4. چند ثانیه قبل از ساعت شروع معامله یعنی ساعت ۸:۳۰ صبح شروع به ارسال پیش نویس ها کنید. (به عنوان مثال ساعت ۸ و ۲۹ دقیقه و ۵۹ ثانیه باید ارسال سفارش را به طور مداوم بفشارید تا سفارشات شما ثبت شوند.)

نحوه سرخطی زدن در بورس

برای خرید عرضه اولیه ها در بورس اوراق بهادار و هم چنین خرید و فروش سهم های سنگین سفارش سرخطی انجام می شود. منظور از سرخطی زدن یا سفارش سرخطی این است که معامله گر راس ساعت شروع معاملات سفارش خود را ثبت می کند تا در صف خرید یا فروش بهتری قرار بگیرد، از همین روی معامله گر راس ساعت ۸:۳۰ صبح برای خرید یا فروش سهم سفارش خود را ثبت می کند. در واقع با ثبت سفارش سرخطی ، خرید و فروش سهم با همان قیمت لحظه ای صورت می پذیرد. زمانی که شما یک کارگزاری مناسب داشته باشید قادر خواهید بود با ثبت و اعلام بالاترین قیمت برای خرید سرخطی را در دستور کار خود قرار دهید.آموزش سرخطی زدن در بورس

به منظور ثبت سفارش روش های متفاوتی وجود دارد، ولی خرید سرخطی در بورس یکی از آسان ترین روش های نوع سفارش در بازار های مالی مانند بورس به حساب می آید که البته با توجه به قیمت های لحظه ای بازار انجام می شود. این نکته مهم را باید در خاطر داشته باشید که با ثبت سفارش سرخطی بعضی اوقات باعث تغیر قیمت سهام می شوید! بدین شکل که شما با ثبت بالاترین قیمت برای یک سهم می توانید تاثیر زیادی در تغییر قیمت آن سهم داشته باشید. بنابراین امکان دارد سفارش سرخطی شما تغییر زیادی در قیمت این سهم ‌ها به وجود آورد. در بخش بعدی مقاله به معرفی ویژگی های بهترین کارگزاری بورس برای سرخطی زدن خواهیم پرداخت.

بهترین کارگزاری برای سرخطی 

درواقع کارگزاری ها، سازمان ها، شرکت ها و یا اشخاصی هستند که به عنوان واسط بین خریدار و فروشنده سهام عمل می کنند و در قبال کاری که انجام می دهند مزدی دریافت می کنند. از ویژگی های یک کارگزاری مناسب که میتوان از آن به عنوان بهترین کارگزاری برای سرخطی نام برد، موارد زیر حائز اهمیت است :

  • تخفیف در کارمزد
  • دارای تنوع خدمات
  • پشتیبانی مناسب
  • داشتن خدمات آنلاین
  • خدمات آموزش و مشاوره
  • دارا بودن یک سیستم معاملاتی مناسب
  • دسترسی مناسب برای سرمایه گذاری از طریق شعبه در استان و شهر مربوطه به کارگزار

استفاده از اینترنت پرسرعت برای سرخطی زدن در بورس

بعد از شناخت و انتخاب بهترین کارگزاری برای خرید سرخطی ، فاکتور مهم دیگری که باید حتما مورد توجه قرار گیرد اینترنتی است که شما برای این کار مورد استفاده قرار می دهید. همان طور که مشخص است، به طبع هر چه اینترنت قوی تری در اختیار داشته باشید، در سرخطی زدن معاملات بورس موفق تر عمل خواهید کرد. لازم است تا بتوانید سریع ‌تر و خیلی زود تر از دیگر سرمایه گزاران درخواست خود را فوری و بدون هیچ معطلی ثبت نمایید. به منظور انجام این کار می توانید از سرور مجازی مخصوص بورس استفاده کنید. در بورس اوراق بهادار تهران، ثبت سفارش به صورت سر خطی امکان پذیر می باشد.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

همان طور که پیش تر هم اشاره کردیم، در نظر داشته باشید که ثبت سفارشات سرخطی در سهم‌ های کوچک، امکان دارد باعث تغییر قیمت سهم نیز بشود. در واقع چنانچه شما اقدام به خرید سهام سرخطی در سهم‌ های کوچک کنید، به این دلیل که تعداد سفارشات دیگر سرمایه گزاران در این سهم ‌ها زیاد نیست، سفارش سرخطی شما امکان دارد در نوسان قیمت ها بسیار تاثیرگذار باشد. در تمامی نقاط کشور نمی توان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کرد و بسیاری از افراد نمی توانند سر خطی ها و سفارشات خود را به دلیل عدم دسترسی به سرعت بالای اینترنت به خوبی انجام دهند، ولی می توانید با تهیه سرور مجازی بورس این مشکل را بر طرف نمایید.

نکات مهم در ترفند سرخطی در بورس

  • استفاده از سرور مجازی بورس
  • داشتن دقت و سرعت زیاد در سفارش
  • انتخاب بهترین کارگزاری برای خرید سرخطی
  • استفاده از اینترنت پرسرعت برای سرخطی زدن در بورس
  • ساعت زمانی که برای عرضه اعلام می شود را باور نکنید؛ اگر به شما اعلام می شود ۸:۳۰ بازار برای خرید باز می شود یا عرضه ای انجام می شود، شما از ساعت ۸:۲۹:۳۰ شروع به کلیک کردن کنید. عواملی که موجب این تغییر ساعت می شود اختلاف ساعت سرور بورس ایران و سرور مجازی بورس یا کامپیوتر شما است.

چرا امکان موفقیت روش سرخطی در بورس بالاست؟

پیش از شروع معاملات و باز شدن بازار، بالاترین قیمت برای سهم تعیین می ‌شود. یعنی بعد از باز شدن بازار و خرید اولیه امکان دارد سهم افت قیمت داشته باشد. البته باید در نظر داشت که این اتفاق تنها مختص سهم‌ هایی است که صف خرید شده ‌اند. بنابراین بعضی سهامداران این نمادها، به طمع نوسان ‌گیری دست به فروش پیش از شروع معاملات می ‌زنند تا با باز شدن بازار دوباره سهم را با قیمت پایین ‌تر خریداری کنند که البته برای این سهم‌ ها کار بسیار ریسک داری به حساب می آید.

بعضی از سهامداران، سهم را در قیمت ‌های خیلی پایین‌ تر خریداری کرده و به سود مورد نظرشان رسیده ‌اند و حالا قصد دارند آن را بفروشند. برخی به پول نقد نیاز دارند و راهی جز فروش سهم پیش رویشان نیست، بنابراین تمام این شرایط، فرصت را برای شما ایجاد می کند تا با سرخطی زدن به این سهام ارزشمند ورود کنید. مهم ‌ترین عامل در سرخطی زدن، سرعت عمل است.

در این مسیر حتما از داشتن اینترنت پرسرعت مطمئن شوید و اگر کارگزاری بازی در می ‌آورد در اولین فرصت به فکر تعویض آن باشید. توجه داشته باشید که برای سرخطی زدن نباید قیمت دلخواه را وارد کنید. بلکه بالاترین قیمتی که در صفحه کارگزاری قابل ‌مشاهده هست را وارد کنید، تا خرید موفقی داشته باشید. امکان دارد با این روش دو سه روز در منفی بمانید، ولی نگران نباشید، حالا شما یک سهام ارزشمند دارید که در کم ترین زمان بیشترین سودها را نصیبتان می کند.

نتیجه گیری و کلام پایانی

همان طور که در آموزش سرخطی زدن در بورس ملاحظه کردید، برخی از سهام ها همیشه طرفداران زیادی دارد و این امر موجب می شود که تقاضای این سهام ها بالا رود، از همین روی در ثانیه های اول اگر کسی بتواند سریع تر خرید سهم را ثبت کند شانس بیشتری برای سود دارد.

در نظر داشته باشید که به صورت کلی برای سرخطی زدن در بورس نیاز به اینترنت پر سرعت است تا بتوانید معاملات خود را به خوبی انجام دهید.

روش سرخطی در بورس که عنوان شد، برای تمام کارگزاری های بورسی از جمله آگاه، فارابی، مفید و … کاربرد یکسانی دارد.

روش معاملاتی مناسب برای استفاده از روش سرخطی در بورس این است که؛ ابتدا حدود ۱۰ سفارش را پیش از شروع بازار ثبت کنید. ۱۰ ثانیه قبل از شروع بازار یک سفارش را ارسال نمایید تا رد شود. ۳ ثانیه مانده به زمان مجاز ارسال سفارش‌ ها باقی سفارشات خود را ارسال کنید.

امیدوارم از این مقاله با عنوان آموزش سرخطی زدن در بورس نهایت استفاده رو برده باشید.

اگر در مورد روش سرخطی در بورس و انتخاب بهترین کارگزاری برای سرخطی سوالی داشتید، تجربه‌ ای کسب کرده ‌اید یا اینکه مشکلی دارید، حتما در بخش دیدگاه بنویسید.

برای دوستانتان بفرستید: