برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آموزش سایت تریدینگ ویو بصورت رایگان

سایت تریدینگ ویو بهترین سایت برای تحلیل و مشاهده انواع نمودارها در بازارهای مالی مختلف در سراسر دنیاست و در ایران هم طرفداران آن بسیار است. به علاوه بیشتر خدمات این سایت رایگان است و بدون نیاز به فیلترشکن همه افراد می توانند از آن استفاده کنند و در حال حاضر بیشتر معامله گران بازار ارزهای دیجیتال در ایران و کل دنیا از این سایت برای ارائه تحلیل های خود و رصد بازار استفاده می کنند پس آموزش سایت تریدینگ ویو برای یک فعال بازار مالی الزامی است. آموزش سایت تریدینگ ویو به شما کمک می کند تا با این پلتفرم و روش استفاده از تریدینگ ویو آشنا شوید و ببینید که از قسمت های مختلف این سایت چطور می توانید در راستای تحلیل های خود استفاده کنید، پس اگر نحوه استفاده رایگان از تریدینگ ویو را بلد نیستید، اصلا نگران نباشید، چرا که در این مطلب توضیح خواهیم داد که تریدینگ ویو چیست و  طریقه استفاده از تریدینگ ویو چگونه است.

آموزش سایت تریدینگ ویو

شما به عنوان یک تحلیلگر حرفه‌ ای مطمئنا تجربه این را داشته اید که به دنبال نمودار و ابزاری برای تحلیل رمزارزها و حتی سهام های خارجی و فارکس باشید، ولی پلتفرم مناسب و رایگانی برای این کار پیدا نکرده باشید! سایت تریدینگ ویو مطمئنا معروف ترین وب سایت تحلیلی در دنیا به حساب می آید که اگر به دنبال آموزش استفاده از سایت تریدینگ ویو هستید ما در این مطلب قصد داریم به راهنمای استفاده از تریدینگ ویو بپردازیم و مطمئنا این مطلب آموزشی رایگان برای شما مفید خواهد بود. همان طور که گفتیم از معتبرترین و ساده ترین وب سایت‌ های تحلیل آنلاین برای معامله گران حرفه ای و حتی تازه کار می توان به تریدینگ ویو اشاره داشت.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


سایت tradingview از نمودار تحلیلی انواع سهام، جفت ارزها، شاخص ­های بازار آمریکا، فلزات، تمامی رمزارزها و … برخوردار است. ابزارهای خاصی که در این پلتفرم در نظر گرفته شده است، آن را از دیگر وب سایت های تحلیلی که در حال فعالیت هستند، متمایز می کند. همچنین قابلیت های تکنیکالی مانند انواع خطوط مقاومت، کانال‌ ­های ساده و فیبوناچی، الگوهای هارمونیک و بسیاری امکانات دیگر، به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد. به منظور استفاده از تمامی این قابلیت ها باید در سایت ثبت نام نمایید که بسیار ساده هم است، ولی در نظر داشته باشید که امکانات و ابزار تخصصی به خرید اشتراک ماهانه یا سالانه نیازمند خواهد بود.

تریدینگ ویو چیست ؟

وب‌ سایت Trading view وضعیت بازارهای سهامی را به شکل تخصصی و دقیق بر روی نمودارهای گوناگون به تصویر می کشد و همین طور این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا از ابزار تخصصی خاصی که دارد استفاده نمایند تا بتوانند پیش‌ بینی‌ ها و تحلیل‌ های خود را داشته باشند. شما به سادگی قادرید به وب‌ سایت تریدینگ ویو دسترسی یابید و از اطلاعات موجود در آن به منظور تحلیل بهتر بازار و همچنین معامله ارز دیجیتال مورد نظر خود اقدام کنید. طبیعی است که در دست داشتن چنین اطلاعاتی، به فهم و تحلیل بهتر شرایط حاکم در بازار کمک می کند.

کاربران می‌ توانند تحلیل‌ های خود را در سایت تریدینگ ویو به اشتراک بگذارند، همین قابلیت به تنهایی می‌ تواند تحولی عظیم در بازارهای سرمایه‌ گذاری ایجاد کند، لذا می توان گفت که شبکه‌ تریدینگ ویو بستری را برای شما فراهم می‌ کند تا بتوانید از نظرات و اطلاعات کاربران در نقاط گوناگون دنیا استفاده نمایید. بعضی از پژوهشگران تریدینگ ویو را به عنوان یک ابزار تخصصی برای تحلیل بازارهای سهامی به حساب می آورند. باید در نظر داشت که همه خدماتی که گفتیم، تنها با ساختن حساب کاربری به شکل رایگان برای شما در دسترس است.

حتما بخوانید : تحلیل داده های درون شبکه – بررسی داده های on-chain


در این بین بعضی از افراد به منظور دریافت اطلاعات تخصصی‌ تر، مبلغ تعیین شده ای که در ادامه دقیق خواهیم گفت را به سایت می پردازند. تعداد زیادی از کاربران با دیدن سایت تریدینگ ویو فکر می کنند که توانایی درک اطلاعات ارائه‌ شده در نمودارها را ندارند، ولی این موضوع به صورت کامل اشتباه است. نمودارهای سایت تریدینگ ویو اطلاعات تخصصی را در ساده‌ ترین قالب‌ ها ارائه می دهد. قابلیت های کاربردی و خاص سیستم تریدینگ ویو، نظر تعداد زیادی از سرمایه‌ گذاران را به خود جلب نموده است.

نحوه ثبت نام در سایت تریدینگ ویو

به منظور استفاده از قابلیت های این سایت باید در این سایت عضو شوید. ثبت نام در تریدینگ ویو ساده است و تنها با چند کلیک قادرید در این سایت عضو شوید. در این بخش مراحل ساده عضویت در سایت تریدینگ ویو را گفتیم تا نقطه ابهامی برای شما باقی نماند؛

  1. در ابتدای امر به سایت وارد نشانی tradingview.com مراجعه فرمایید.
  2. سپس گزینه sign up را انتخاب نمایید تا وارد بخش ثبت نام شوید.
  3. در انتها یکی از روش های عضویت مثل ، ایمیل، حساب گوگل، توییتر یا فیسبوک را انتخاب کنید تا روند ثبت نام شما کامل شود.

نکته مهم : این را در نظر داشته باشید که چنانچه در سایت ثبت نام نکرده باشید، تغییرات و تحلیل‌ های انجام شده بر روی نمودار پس از خروج شما حذف می شود.

انواع اشتراکها سایت تریدینگ ویو

جالب است بدانید که ۴ نوع اشتراک در این سایت در نظر گرفته شده است که هر کدام قابلیت ها و امکانات مخصوص به خود را دارند. این اشتراک‌ ها با نام‌ های زیر برای کاربران تعریف شده اند و هزینه های عضویت در آن ها را نیز آورده ایم؛

  1. Basic : برای کاربران تازه وارد بهترین گزینه است (مبلغ ماهانه و سالانه رایگان)
  2. Pro : برای تجارت آزاد با نمودار و نشانه‌ های بیشتر (مبلغ ماهانه ۱۴٫۹۵ دلار و سالانه ۱۲۶ دلار)
  3. Pro+ : تجزیه و تحلیل روزانه برای تریدرها (مبلغ ماهانه ۲۹٫۹۵ دلار و سالانه ۲۱۵ دلار)
  4. Premium : دقت بالا برای ثبت دادها (مبلغ ماهانه ۵۹٫۹۵ دلار و سالانه ۳۶۰ دلار)

نمودارهای تریدینگ ویو چه انواعی دارد؟

سایت تریدینگ ویو نمودارهای گوناگونی را به منظور تحلیل برای کاربران فراهم می آورد. تمام دارایی‌ هایی که نمودار آن‌ ها در این سایت موجود است به شرح زیر می باشند؛ توجه داشته باشید که این لیست در بخش “Markets” از منوی بالای قابل دسترسی خواهد بود؛

  • سهام
  • جفت‌ ارزها
  • شاخص‌ ها
  • اوراق قرضه
  • ارزهای دیجیتال
  • قراردادهای آتی

سایت TradingView چه قابلیت هایی دارد؟

  1. ابزارهای کامل تحلیل تکنیکال
  2. اطلاع از اخبار و اطلاعات بنیادی سهام
  3. امکان بک‌ تست گرفتن از استراتژی معاملاتی
  4. دسترسی به نمودارهای گوناگون با دیتاهای معتبر جهانی
  5. قابلیت فیلتر نویسی در تریدینگ ویو و استفاده از فیلترهای آماده
  6. امکان معامله به صورت مستقیم؛ امکان اتصال بروکرها به این پلتفرم
  7. قابلیت کدنویسی به وسیله زبان برنامه نویسی اندیکاتورهای شخصی
  8. قابلیت گفتمان و چت با دیگر معامله‌ گران به شکل عمومی و خصوصی
  9. امکان ایجاد هشدار سیستمی؛ سیستم هشدار جهت اطلاع از وضعیتی خاص در نمودار
  10. شبکه اجتماعی معامله‌ گران؛ قابلیت اشتراک‌ گذاری تحلیل و مشاهده تحلیل تکنیکال دیگر تریدرها

مزایای و معایب تریدینگ ویو

سایت تریدینگ ویو مجموعه مشابهی از ابزارهای نمودار و معاملات را در اختیار کاربران خود قرار می دهد و مطمئنا از نقاط قوت و ضعفی برخوردار است که در این بخش سعی داریم مزایا و معایت این سایت و انجام تحلیل با آن را برای شما بررسی کنیم؛

مزایا

  • امکان عضویت رایگان : هر فردی قادر است به بیشتر امکانات موجود دسترسی یابد، بدون اینکه وجهی بپردازد.
  • امتحان مجدد : زمانی که یک استراتژی را به وجود آوردید، امتحان مجدد با استفاده از قابلیت داخلی ساده است.
  • پشتیبانی از دارایی های گوناگون : تعداد زیادی سهام، اوراق بهادار، کالاها و اطلاعات فارکس برای نمودار موجود است.
  • اسکریپت ها : کاربران حرفه ای تر قادرند اندیکاتورهای سفارشی ذخیره شده در سرورهای تریدینگ ویو را ایجاد نمایند. این قابلیت با استفاده از زبان رمزگذاری سفارشی Pine Script ،TradingView که برای استفاده آسان است، ارائه می گردد.
  • سازگاری با بایننس : هرچند قادر نیستید از وب سایت تریدینگ ویو به بایننس دسترسی یابید، ولی این توانایی را دارید که از تریدینگ ویو در UI ترید بایننس استفاده فرمایید. شما به سادگی قادرید ارز دیجیتال را با بایننس مورد معامله قرار دهید.
  • نمودار HTML5 : هر دستگاهی با مرورگر اینترنت قادر است به تریدینگ ویو دسترسی یابد. شما هیچ گونه احتیاجی به نصب هیچ نرم افزاری نخواهید داشت و می توانید نمودارهای خود را در هر کجا مشاهده نمایید.
  • سیستم هشدار سمت سرور : چنانچه هشدار تنظیم کنید، تریدینگ ویو این امر را در سرورهای خود پیگیری خواهد کرد و به منظور دریافت اعلان های هشدار به باز کردن تریدینگ ویو احتیاج نخواهد بود.

معایب

  • ادغام بروکر ها : تریدینگ ویو بعضی از بروکر ها و پلتفرم های معامله را پشتبانی می کند، ولی همچنان این گزینه ها محدود اند.
  • مسائل جامعه : بسیاری از توصیه ها بسیار سوداگرانه می باشد و برای کاربران جدید کارایی نخواهد داشت. بخش نظرات هم دارای ترول گاه به گاه است.
  • پشتیبانی مشتری : انجمن تریدینگ ویو به صورت معمول مشکلات پشتیبانی مشتری تریدینگ ویو را گزارش می نماید و این در حالی است که پشتیبانی تنها برای کاربران پرمیوم در نظر گرفته شده است و کاربرای که نسخه پرمیوم را تهیه نکرده باشند، هیچ پشتیبانی خاصی مشمول حالشان نخواهد شد.
  • داده های Cboe BZX : قیمت تریدینگ ویو برای سهام آمریکا به صورت مستقیم از بازارهای سهام مرتبط آن ها گرفته نمی شود. برای مثال سهام NASDAQ قیمت خود را از صرافی Cboe BZX می گیرد که این می تواند کمی با قیمت واقعی متفاوت باشد.

معرفی سایت تریدینگ ویو با تصویر

در ابتدای امر این را در نظر داشته باشید که در سیستم تریدینگ ویو چنانچه دچار اشتباهی شدید یا از خاطر بردید که چه تغییراتی در نمودار به وجود آورده اید؛ می‌ توانید با استفاده از دکمه های ترکیبی ctrl+z و cmd+z در سیستم‌ های مک‌ بوک،‌ همه‌ چیز را به حالت اولیه برگردانید. همچنین در نوار ابزار بالای صفحه فلش بازگشت، نیز قرار دارد که می توانید از آن استفاده نمایید. به صورت کلی این سایت از ۴ بخش کلی تقسیم شده است که در ادامه یک به یک این بخش ها و گزینه هایی که در هر کدام در نظر گرفته شده است را یکی یکی معرفی خواهیم کرد.

  • در بخش نوار ابزار بالای صفحه، تایم فریم‌ ها، اندیکاتورها و ساختار نمودارها در نظر گرفته شده است.
  • در سمت چپ صفحه، همه ابزارهایی که به منظور پیاده‌ سازی تغییرات موردنظر خود روی نمودار احتیاج دارید؛ در اختیارتان قرار گرفته است.
  • بخش میانی یعنی همان نمودارها قرار دارد و شما می‌ توانید از دیگر ابزارها نیز در این قسمت استفاده نمایید و آن ها را به نمودار خود اضافه کنید.
  • در بخش سمت راست صفحه، فهرست USDT یا جفت ارزها، واچ لیست، تقویم اقتصادی و بعضی از ابزارهای اجتماعی به چشم می خورد.
  • بخش پایین صفحه نیز محلی برای نوشتن یادداشت‌ ها و اتصال به حساب کارگزاری یا صرافی در صورت دسترسی دادن از سوی این مجموعه‌ ها و انجام معاملات به صورت مستقیم می باشد.

آشنایی با ابزارهای کاربردی تریدینگ ویو

۱) نوار ابزار بالا

آموزش کامل سایت تریدینگ ویو

  1. Symbol Search : در این قسمت از سایت که نخستین گزینه در نوار ابزار بالای پنل نیز به حساب می آید، قادرید نماد دارایی مورد نظر خود، به عنوان مثال قیمت بیت کوین به دلار را انتخاب نمایید. در بخش جستجو این مورد نیز می توانید به سادگی نمادهای مورد نظر خود را جستوجو کرده و پیدا کنید.
  2. D : بازه های زمانی یا همان تایم فریم ها از یک ثانیه تا یک ماه، در این بخش قابل انتخاب هستند. نسخه رایگان تریدینگ ویو امکان شخصی‌ سازی این بخش را ندارند، ولی در نسخه‌ های غیر‌ رایگان برای این بخش، امکان شخصی‌ سازی هم در نظر گرفته شده است. پس از شخصی‌ سازی یک ستاره به این بخش اضافه خواهد شد که با استفاده از آن قادر خواهید بود تایم‌ فریم مورد‌نظر خود را انتخاب نمایید.
  3. Candles : قادرید شیوه نمایش نمودارها را به دلخواه خود تغییر دهید. به صورت پیش‌ فرض نمودارها در وضعیت شمع‌ های ژاپنی هستند که پرطرفدارترین سبک نمایش بین معامله گران به حساب می آید.
  4. Compare : در این بخش می توان چند نمودار را بر روی هم قرار داد و نوسانات قیمتی آن ها و همچنین همبستگی قیمتی میان آن ها را با یک دیگر مقایسه کرد. به عنوان مثال می‌ توانید در کنار قیمت اتریوم، قیمت ارز دیجیتال ریپل را نیز مشاهده و رفتارهای قیتمی این دو را با یک دیگر مورد قیاس قرار دهید.
  5. Indicators : گزینه‌ بعدی مربوط به بخش اندیکاتورها می شود. فهرست کامل اندیکاتورها در این قسمت قرار گرفته است که با تایپ کردن نام اندیکاتور مورد‌نظر خود قادرید به سادگی آن ها را پیدا کرده و با کلیک روی آن ها، از آن ها در نمودار قیمتی ارز مورد نظر خود استفاده نمایید.
  6. Financials : فهرستی کامل از اندیکاتورهای مالی در این بخش قرار گرفته است که تحولات قیمت را می‌ توان در کنار شاخص‌ های مالی مورد بررسی قرار داد.
  7. Templates : استفاده از قالب‌ های آماده و ذخیره شده اندیکاتور برای یک استراتژی خاص با این گزینه قابل انجام می باشد.
  8. Alert : گزینه هشدار می تواند برای تنظیم رسیدن ارز به قیمت موردنظر مورد استفاده قرار گیرد تا به چک کردن قیمت و رصد مداوم بازار احتیاج نداشته باشید.
  9. Replay : گزینه پخش مجدد این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا به بررسی سوابق معاملات خود و استراتژی‌ های آن‌ ها در معاملات قبلی بپردازند.
  10. Layout : با استفاده از این گزینه می توان به وسیله تقسیم کردن پنجره به قسمت های گوناگون، قیمت ارزهای دیجیتال گوناگون یا تایم‌ فریم‌ های مختلف را با یکدیگر مورد قیاس قرار داد. این بخش در حساب‌ های کاربری رایگان فعال نمی باشد و در نسخه‌ های پولی تریدینگ ویو قابلیت مقایسه ۲، ۴ یا ۸ جفت ارز برای کاربران فراهم می باشد.
  11. Unnamed : گزینه بعدی به‌ نوعی دکمه Save یا ذخیره می باشد. گزینه ذخیره این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا طرح‌ یا Layout نمودار خود را ذخیره نمایند. در نظر داشته باشید که این آیکون هم امکانات گوناگون خود را بر اساس نوع حساب کاربری در اختیار کاربران قرار می دهد.
  12. Chart Setting : کلید تنظیمات گزینه بعدی این نوار ابزار به شمار می رود. این آیکون گزینه‌ های شخصی‌ سازی زیادی دارد که در این بین می توان به رنگ و ظاهر، منطقه زمانی، خطوط وضعیت، مقیاس و رویدادها اشاره کرد. این تغییرات را می‌ توان در معاملات بعدی هم مورد استفاده قرار داد.
  13. Full Screen : کاربر با گزینه تمام صفحه قادر خواهند بود صفحه‌ نمودار با حداکثر اندازه بر روی نمایش‌ گر خود ملاحظه نمایند.
  14. Snapshot : با استفاده از آیکون دوربین می‌ توانید از صفحه خود عکس یا اسکرین شات بگیرید و اطلاعات خود را با این روش ذخیره نمایید و یا با دیگران اشتراک گذاری کنید.
  15. Publish : این آیکون به کاربران این امکان را می دهد تا تحلیل‌ ها یا معاملات شخصی خود را در شبکه‌ های اجتماعی منتشر کنند و با دیگران در  دیگ کانال‌ های ارتباطی به اشتراک بگذارند.

۲) نوار ابزار سمت چپ

چگونه از تریدینگ ویو رایگان استفاده کنیم

  1. Profile : این بخش محل دسترسی به ایده‌ هایی است که تا به امروز منتشر کرده‌ اید، حساب‌ های کاربری که دنبال می‌ کنید و ایده‌های منتشر شده‌ آن‌ ها، ایده‌ های سایر معامله گران که مورد پسند شما بوده است و Help Center یا مرکز کمک‌ رسانی است.
  2. Cursors : بخش انتخاب نوع نشانه‌ گر؛ در صورت احتیاج به پاک کردن تغییری که به وجود آورده اید، می بایست نشانه‌ گر پاک کن را انتخاب نمایید.
  3. Trend line : این گزینه قلم پنل کاربری است. می‌ توان با استفاده از آن خط روند، خط افقی، سطح مقاومت یا حمایت و هر خط دیگری که احتیاج دارید را ترسیم نمایید.
  4. Geometric shapes : این گزینه یک قلمو است که در زمان نیاز به اشکال هندسی و طرح‌ هایی به جز خط مستقیم که با گزینه‌ Trendline tools قابل رسم است، شما را یاری می دهد.
  5. Annotation tools : برای اضافه کردن یادداشت یا دیدگاه بر روی نمودار می توانید از این گزینه استفاده نمایید.
  6. Patterns : این گزینه به معنی الگوهای مخصوص برای بعضی استراتژی‌ های معامله می باشد.
  7. Prediction and Measurement : از طریق این آیکون می‌ توانید پوزیشن‌ های کوتاه و بلند مدت را مورد بررسی قرار دهید. همچنین تحولات قیمتی را در بازه‌ های گوناگون زمانی تحلیل نمایید و چنانچه تمایل داشتید، آن‌ ها را با سایر کاربران اشتراک گذاری کنید. این گزینه با تصاویر ساده، پیگیری قیمت‌ ها و دیگر موارد را ساده تر خواهد کرد.
  8. Icons : گزینه‌ های بسیاری به منظور افزودن به نمودار در راستای فهم دقیق‌‌ تر و واضح‌ تر دیده شدن آن در این قسمت قرار دارد.
  9. Measure : خط کش، آیکون بعدی این بخش است که برای اندازه‌ گیری دامنه‌ های قیمت کارایی دارد.
  10. Zoom in : گزینه‌ مربوط به بزرگ‌ نمایی.
  11. Magnet : تریدینگ ویو دو حالت آهنربایی ضعیف و قوی دارد. لذا بدین وسیله می‌ توان بعضی از قسمت های نمودار را بالا یا پایین کرد و محل‌ های باز و بسته شدن کندل‌ ها را جابجا نمود.
  12. Stay in drawing mode : چنانچه یکی از ابزار ترسیمی را انتخاب کردید، با استفاده از این گزینه قادر خواهید بود نشان‌ گر خود را در همان حالت ترسیم نگه‌ دارید و به انتخاب مجدد آن گزینه احتیاجی نخواهد بود.
  13. Lock all drawing tools : با استفاده از این گزینه قادرید مواردی که رسم کرده اید را بر روی نمودار قفل کنید تا از تغییر اشتباهی یا حذف ناخواسته‌ آن‌ ها جلوگیری شود.
  14. Hide/Show drawing tools : با انتخاب این گزینه می توانید مواردی که بر روی نمودار رسم کرده اید و یا نوشته‌ های خود را پنهان نمایید و مجدد نمایش دهید.
  15. Remove tools or indicators : چنانچه می خواهید ترسیم یا اندیکاتوری را حذف نمایید، این گزینه به کارتان می آید.

۳) نوار ابزار سمت راست

نحوه استفاده رایگان از تریدینگ ویو

  1. Watch list : یکی از اصلی ترین و بهترین ابزارهای سایت تریدینگ ویو، بدوین شک همین واچ لیست محسوب می شود. در این قسمت قادرید لیست‌‌ های گوناگونی از معاملات یا تنظیمات شخصی خود به وجود آورید. شایان ذکر است که حساب کاربری رایگان تنها امکان ایجاد یک لیست را دارد. گزینه‌ Details در این قسمت برای مشاهده‌ اطلاعات نمادی است که در قسمت Symbol search آن‌ را انتخاب کردید.
  2. Alerts : هشدارهایی در زمان‌ های خاص برای شما فرستاده می شود که در این قسمت قابل مشاهده اند. این هشدارها به صورت کامل قابل تنظیم دارند.
  3. News : تازه‌ ترین خبرها در خصوص ارزهای دیجیتالی که سبد دارایی شما را تشکیل می‌ دهند، در این قسمت قابل مشاهده است.
  4. Data window : اطلاعاتی مثل درصد تغییر ارزش، حجم معاملات، بالاترین و پایین‌ ترین قیمت و دیگر موارد این‌ چنینی در این قسمت قابل مشاهده است.
  5. Hotlists : محل نمایش محرک‌ های اصلی بازار.
  6. Calendar : یک گزارش کامل طبق ترتیب زمانی از اخبار و اطلاعیه‌ های مهم و داده‌ های حقیقی در برابر تحلیل‌ ها و پیش‌ بینی‌ ها.
  7. My ideas : یک فهرست از ایده‌‌ هایی که کاربر انتشار می دهد و همچنین گزینه‌ ای برای اضافه کردن ایده‌ جدید.
  8. Public chats : فهرستی از گفت و گوهای گذشته و در حال جریان که می توانید با کلیک کردن روی هر‌ کدام وارد آن بحث شوید.
  9. Private chat : محل مشاهده و انجام مکالمات خصوصی.
  10. Ideas stream : گزینه‌ ای برای مشاهده کل ایده‌ هایی که منتشر شده و می‌ شود. می‌ توان فهرست را بر اساس افرادی که مایل به دیدن ایده‌‌ های آن‌ ها هستید، فیلتر نمایید.
  11. Notifications : مثل هر پلتفرم دیگر این قسمت محل اعلام اتفاقاتی است که در پنل کاربری اتفاق می افتد.
  12. Order panel : تحت شرایطی که به صرافی یا کارگزاری متصل شوید، این گزینه فعال خواهد شد و از طریق آن قادر خواهید بود به گزینه‌ های معامله دسترسی یابید.
  13. DOM : این گزینه در صورت اتصال به کارگزاری یا صرافی فعال خواهد شد. امکان مشاهده سطوح سفارش خرید یا سطوح قیمتی گوناگون را فراهم خواهد کرد.

۴) نوار ابزار پایین

آموزش استفاده از سایت تریدینگ ویو

  1. Stock Screener : نخستین گزینه این نوار ابزار محلی به منظور جستجوی بازار هدف کاربران می باشد.
  2. Text Notes : کاربران در این بخش قادرند نکات مورد‌نظر خود را بنویسند. در حقیقت دفترچه یادداشت پنل کاربری به شمار می رود.
  3. Pine Editor : در این قسمت کاربران قادرند اندیکاتورها و استراتژی‌ های دلخواه خود را کدنویسی نمایند.
  4. Strategy Tester : این گزینه برای آزمایش استراتژی‌ ها و اندیکاتورها مورد استفاده قرار می گیرد.
  5. Trading Panel : این گزینه برای اتصال به کارگزاری‌ ها یا صرافی‌ ها در نظر گرفته شده است. باید توجه داشت که پلتفرم موردنظر شما می بایست مجوزهای استفاده از تریدینگ ویو را صادر کرده باشد.

نتیجه گیری و کلام پایانی

جالب است بدانید که امروزه پلتفرم تریدینگ ویو بیش از ۱۰ میلیون کاربر دارد. این سایت امروزه در بین ۱۰ سایت پربازدید دنیا قرار دارد و بیش از ۱۰۰ میلیون بازدید در ماه را شاهد می باشد. تریدینگ ویو از ۱۸ زبان دنیا پشتیبانی کرده و ۴ میلیون ایده ترید و ۲۵ میلیون نمودار تا به امروز انتشار داده است. البته پیش تر هم بیان کردیم که استفاده از چنین پلتفرم پیشرفته و کارایی حتی در ازای پرداخت هزینه، نوعی سرمایه‌ گذاری به حساب می آید و مطمئنا همچین پلتفرمی می‌ تواند در به دست آوردن سود بیشتر به کاربران فعال در حوزه کریپتوکارنسی کمک زیادی نماید، ولی این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که تریدینگ ویو فقط تحلیل و سرمایه‌ گذاری را برای شما ساده تر می کند و تصمیم نهایی همچنان بر عهده شخص شما خواهد بود.

همان طور که در ابتدای مطلب قول داده بودیم، در این مقاله کاملا جامع به آموزش سایت تریدینگ ویو پرداختیم. 

همچنین اگر دوست دارید بدانید صرافی های جایگزین بایننس برای ایرانیان کدام است، همین الان این مطلب را مطالعه نمایید.

برای دوستانتان بفرستید: