برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آموزش ثروتمند شدن در بورس ایران – چگونه با سرمایه گذاری در بورس ثروتمند شویم؟

بسیاری از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بورس مردد هستند و یا از روند درآمدزایی در بورس به خوبی اطلاع ندارند و نمی دانند که می توان با استراتژی مناسب و بررسی سهم از نظر تکنیکال و بنیادی و سرمایه گذاری به دور از هیجان و شایعه، به سودهای بسیار کلانی در بازه های زمانی مختلف دست پیدا کرد. خیلی از افراد این سوال را دارند که چگونه با سرمایه گذاری در بورس ثروتمند شویم؟ در جواب باید گفت که روش های زیادی برای کسب سود در بازار بورس ایران وجود دارد که یکی از آن ها نوسانگیری است و مدل های مختلفی هم دارد. در این مقاله قصد داریم تا با آموزش ثروتمند شدن در بورس ایران به شما عزیزان کمک شایانی برای کسب ثروت در سرمایه گذاری های بیشتر بلند مدت بکنیم. پس اگر قصد ثروتمند شدن در بورس با سرمایه کم رو دارید، این مطلب راهنما تحت عنوان آموزش ثروتمند شدن در بورس ایران را از دست ندهید.

آموزش ثروتمند شدن در بورس ایران

تا به امروز به سرمایه گذاری در بورس و انجام  معاملات بورسی فکر کرده اید؟ تصورتان از حضور در بازار بورس ایران چیست؟ آیا قادریم با سرمایه گذاری در بورس به ثروت بزرگی دست پیدا کنیم؟ راه و روش کسب ثروت از بورس از چه قرار است؟ بعضی از مردم بر این باورند که این فضا تنها متعلق به افراد ثروتمند و یا خبره است و تصویری که از فعالان در این حوزه دارند، شخصی میانسال با خودرویی لوکس و لباس‌ هایی گران‌ قیمتخ و شیک است.

باید گفت که این تصویر از بیشتر افراد دور است و از همین روی بر این باورند که در بازار بورس جایی ندارند، به خاطر این که بورس مال پولدار هاست. بعضی از افراد دیگر هم بر این باورند که با ورود به بورس به سرعت قادرند به پول و ثروت دست پیدا کنند و در عرض یک سال، از آپارتمانی اجاره ‌ای به برجی چندین و چند طبقه منتقل شوند. هیچ ‌یک از این تصاویر واقعی و منطقی نیست، در واقع اگر شما نیز در یکی از این دو گروه قرار دارید، این مطلب راهنما را تحت عنوان آموزش ثروتمند شدن در بورس ایران مطالعه کنید تا از آنچه در بازار سرمایه می گذرد، اطلاق یابید.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید، آموزش های رایگان بورسی و …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


واقعیت امر این است که بازار سرمایه مثل هر نوع سرمایه گذاری دیگر دارای پتانسیل هایی برای رشد می باشد و در مقابل، احتمال شکست و ریسک های سرمایه گذاری هم وجود خواهند داشت. به عبارتی باید به بازار بورس به عنوان یک ابزار برای فعالیت‌ های اقتصادی نگاه کرد که می ‌تواند به رشد و شکوفایی یا شکست منتهی گردد. چه چیزی موفقیت و سود شما را در بازار بورس تامین می کند؟ یا چه کار کنیم تا از بورس کسب سود کنیم؟ این را همیشه در خاطر داشته باشید که دیدگاه و شیوه عملکرد شماست که مسیرتان را در بورس تعیین می کند. در ادامه به ابعاد موفقیت و ثروت در بورس بیشتر خواهیم پرداخت.

چگونه با سرمایه گذاری در بورس ثروتمند شویم؟

با سرمایه گذاری در بورس به دنبال سود، ثروت و درآمد هستید. خب، همه همچین خواسته ‌ای دارند؛ به خصوص در اکوسیستم اقتصادی کشورهایی که به خاطر وجود تورم، ارزش پولی که در دست مردم است، پیوسته در حال کاهش است. بدیهی است که در همچین شرایطی هیچ‌ کس دوست ندارد، پول و سرمایه ای را که به زحمت جمع‌ آوری کرده است را به سادگی نابود شده ببیند. به پولی که در دوران تورم در اختیار دارید، پول داغ می گویند که بسیار مهم است که آن را در چه حوزه ای و در چه زمانی و با چه استراتژی و دیدگاهی سرمایه گذاری می کنید.

به این دلیل که به خاطر شرایط اقتصادی، ارزش آن پیوسته در حال کاهش است و نگه داشتن آن در دست و عدم استفاده از آن در یک سرمایه گذاری مناسب موجب خواهد شد تا شبیه جسمی داغ باشد که دستانتان را می ‌سوزاند و تنها ضرر به شما خواهد رساند. جالب است بدانید که یکی از شیوه ‌هایی که موجب می شود تا به حفظ ارزش پول و سرمایه خود کمک کنید، سرمایه‌ گذاری در بورس به حساب می آید. همان طور که احتمالا می دانید، بورس بازاری قانونی به شمار می رود و تمامی فعالیت‌ ها و روندهای سرمایه ‌گذاری در آن قابل بررسی و پیگیری است، از همین روی دیگر نگرانی از بابت از دست رفتن سرمایه به دلیل کلاهبرداری و سرقت و … در آن به چشم نمی خورد.

سرمایه گذاری در بورس، محدودیت سنی دارد؟

بورس به سن و سال کاری ندارد و در حقیقت تفاوتی ندارد که بازنشسته هستید یا جوانی که به تازگی کمی درآمد و سرمایه به دست آورده است، به هر صورت بورس به هر طیف سنی، امکان فعالیت می‌ دهد و شما عزیزان قادرید با هر مبلغی در بورس سرمایه ‌‌گذاری کنید (حداقل مبلغ برای سرمایه گذاری در بورس ۵۰۰ هزار تومان است ولی برای خرید عرضه اولیه محدودیتی وجود ندارد و عرضه اولیه ۶۰ هزار تومنی را هم می توانید خریداری کنید). لذا محدودیت در بورس هیچ معنایی ندارد. آنچه برای آغاز فعالیت در بورس نیاز دارید، چیزی نیست جز دانش بورسی، شجاعت و جسارت و اندکی پول نیست!

شما بایستی برای پذیرش ریسک و ورود به دنیایی که به هوشیاری و دقت احتیاج دارد، بعد از آموزش بورس کاملا شجاع و جسور باشید، به این دلیل که ورود به هر عرصه حساسی مستلزم پذیرش ریسک ‌ها و شکست ‌هایی است که هر کسی تاب و توان تحمل آن ها را ندارد. در حقیقت افرادی که در بورس به موفقیت های بزرگی دست پیدا می کنند که از واژه شکست، تعبیر منفی نداشته باشند.

این افراد بر این باورند که شکست اولین مرحله از پختگی است و به افزوده شدن تجربه‌ های مفید آن‌ ها کمک شایانی خواهد داشت. بنابراین چنانچه نگاه ‌تان به شکست خوردن کاملا یک نگاه منفی است، پس از هر بار زمین خوردن به سختی دوباره از جا بلند خواهید شد و خود را نخواهید بخشید، به هیچ عنوان به کار کردن و سرمایه گذاری در بورس یا بازارهای مشابه آن فکر نکنید.

برای ثروتمند شدن در بورس چه چیزهایی را می ‌دانم؟

چنانچه بنا دارید در بازار بورس شروع به سرمایه گذاری و فعالیت نمایید و بر این باورید که شجاعت کافی برای این کار را در اختیار دارید، لازم است تا ضمن این که برای این ویژگی خود ارزش زیادی قائلید، به خودتان یادآوری کنید که آگاهی در بورس و آموزش بورس مهم ترین و اساسی ترین رکن موفقیت و کسب سود از بورس است.

می توان گفت که آگاهی یعنی کسب دانش و آموزش درباره ساز و کار بورس، محیط آن و عواملی که بر نوسانات قیمت سهام های گوناگون در مقاطع زمانی مختلف موثر هستند. بی ‌مطالعه و بدون تحقیق نباید به بازار بورس ورود کرد. تصمیمات هیجانی و شانسی، شما را به جایی نخواهد رساند. پس دقیق و با معلومات ظاهر شوید و بی‌ گدار به آب نزنید و نگاه این که بورس یک نوع قمار است را نداشته باشید.

آموزش ثروتمند شدن در بورس ایران

در خاطر داشته باشید که داشتن شجاعت و دانش، شما را به فردی قدرتمند در زمینه سرمایه گذاری تبدیل خواهد کرد. عملگرایی هم نتیجه تقارن و هم‌ نشینی این دو موضوع است. فردی که هم اطلاعات خوبی از بورس دارد و هم شجاعت کافی به منظور ورود به فعالیت ‌های واقعی، به سادگی وارد این مسیر شده و مدام تعلل نخواهد کرد. تعلل در تصمیم گیری و اقدام، یکی از مهم ترین سمومی است که مانع از موفقیت در فعالیت‌ های اقتصادی به خصوص در بورس می‌ شود.

مثبت فکر کردن را می ‌دانم!

زمانی که صحبت از تفکر مثبت می ‌شود، همه به یاد جملات کلیشه ‌ای گوناگونی مثل؛ “زندگی زیبا است … خورشید رویایی است … و زندگی چقدر شیرین است” می ‌افتند، ولی واقعیت این است که تفکر مثبت، موضوعی عمیق ‌تر از رویایی دانستن زمین و زمان است. تفکر مثبت یعنی واقع ‌بینی با چاشنی مثبت ‌اندیشی.

این به معنی همیشه به دنبال راه حل بودن و تسلیم نشدن. تفکر مثبت، شیوه‌ ای از تفکر است که برای ثروتمند شدن و سرمایه گذاری در بورس به آن احتیاج مبرم خواهید داشت. افراد موفق از تفکر راهبردی برای هر کاری استفاده می کنند و همین امر زمینه ساز موفقیت آن ها می شود.

در واقع این افراد می دانند که چطور باید از نقاط قوت خود و فرصت ‌ها در راستای رشد و موفقیت استفاده نمایند. در مقابل، تهدیدها هم آنها را نخواهد ترساند و تلاش دارند که در مبارزه با چالش‌ هایی که اتفاق می افتد، بهترین تصمیم ‌ها را اتخاذ کنند. بنابراین برای ورود به بورس باید روی خودتان کار کنید تا فردی شجاع با جسارت لازم برای شروع سرمایه گذاری و کسب تجربه‌ های اقتصادی تازه شوید.

در کنار این موضوع که باید عملگرا باشید و فقط از دور مشغول رصد کردن شرایط نباشید، چنانچه زیادی از حد هم به تحلیل و بررسی بپردازید، ترسی به جانتان خواهد افتاد که مانع از پا گذاشتن به زمینه های سرمایه‌ گذاری خواهد شد، پس افراط و تفریط را در این زمینه کنار بگذارید.

با سرمایه گذاری در بورس ثروتمند شویم

برخی در این فکر اند که با سرمایه گذاری در بورس، خانه و ماشین و ویلا خریداری می کنند! در واقع تمامی افرادی که پای به معاملات بورس می گذارند، آرزوی افزایش سود و سرمایه دارند که خب امری طبیعی است. این آرزو بدیهی است، ولی رسیدن به این هدف تا حدی زیادی به میزان سرمایه ‌شما عزیزان هم وابسته است.

میزان سود و زیان روزانه در معاملات بورس محدودیت هایی دارد و از حدی بیشتر یا کمتر نخواهد شد، مگر در سرمایه گذاری های بلند مدت روی سهام های بسیار عالی. سود یا ضرری که به صورت متوسط امکان دارد برای سرمایه شما اتفاق بی افتد، در طول هر روز معاملاتی، حدود ۵ درصد است.

پس با توجه به دامنه نوسان بورس که ۵ درصد است، هر چقدر سرمایه ‌شما بیشتر باشد، در صورت سود کردن به افزایش سرمایه بیشتری می رسید، ولی این بدین منظور نیست که خانه و زندگی ‌خود را به فروش برسانید و با آن یک نوع سهام خریداری کنید. شما باید بنا به توان مالی و بودجه ‌ای که اضافه دارید، شروع به سرمایه گذاری در بورس یا بازارهای دیگر کنید.

هر چقدر این مبلغ بیشتر باشد، بهتر است، ولی همه آن را نباید در خرید یک نوع سهم به کار ببرید. سبد سرمایه گذاری تشکیل دهید و سرمایه خود را در قسمت های گوناگون بازار بورس، صنایع و نمادهای مختلف تقسیم بندی نمایید. در مرحله بعد احتیاج خواهد بود به صورت مداوم مراقب باشید که اوضاع هر یک از حوزه هایی که در ان سرمایه گذاری کرده اید، به چه ترتیب است و در صورت نیاز معاملات لازم را انجام دهید.

درانتها نکته‌ ای که باید به آن اشاره داشته باشیم این است که شما نباید انتظارات عجیب و غریب از سرمایه گذاری در بورس داشته باشید. این بدین معنی است که چنانچه شما با ۲ میلیون تومان، خرید سهام را استارت می زنید، باید در یاد داشته باشید که رشد یا ضرر تصاعدی است، ولی نه به این معنا که ۲ میلیون ‌شما در عرض چند هفته به ۲۰ میلیون تبدیل شود.

یکی از نکات مثبت سرمایه گذاری در بورس همین است که روند فعالیت و فرایند کم و زیاد شدن سرمایه‌ به صورت کامل از پیش تعیین شده است، از همین روی با بررسی و ارزیابی سهامی که خریداری کرده‌ اید، امکان این که بدانید ارزش سرمایه‌ شما چقدر است، وجود دارد، بنابراین نباید فضایی فکر کنیم و باید انتظارات معقول و منطقی نسبت به بازار سرمایه ایران در ذهن داشته باشیم.

نتیجه گیری و کلام آخر

در انتها باید گفت که به منظور سرمایه گذاری در بورس باید شجاعت کافی را به خرج دهید و در کنار داشتن استراتژی و هدف مناسب، از هیچ چیز نهراسیم و بدانیم که سهم خوب راه خودش را در هر بازاری خواهد رفت و به اهداف خودش دست پیدا خواهد کرد. ریسک معقولی را بپذیریم و بدانیم با حضور در بازار بورس و کسب تجربه ‌های ریز و درشت در بلند مدت به سود خواهیم رسید. تضمینی وجود ندارد که در بورس ثروتمند شویم، اما چنانچه مکانیزم کار بورس را درک کنیم، در بورس پتانسیل تبدیل شدن به یکی از ثروتمندان مشهور خودساخته وجود دارد. تا انتخاب و روش ما چه باشد.

امیدوارم از این مقاله آموزشی رایگان تحت عنوان آموزش ثروتمند شدن در بورس ایران نهایت استفاده رو برده باشید. هر گونه سوال و یا ابهامی بود از بخش ارسال نظرات و دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

برای دوستانتان بفرستید: