Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
آموزش اندیکاتور ایچیموکو - بهترین اندیکاتور بورس کدام است؟ | کد بورسی

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آموزش اندیکاتور ایچیموکو – بهترین اندیکاتور بورس کدام است؟

افرادی که وارد بورس و به صورت کلی بازارهای مالی می شوند، بعد از گذشت مدت زمانی و آشنا شدن با مفاهیم کلی و اولیه آن بازار، به دنبال ابزارهای کاربردی و کمکی برای بیشتر کردن سود خود و اطمینان حاصل کردن از بهترین نقاط ورود و خروج خود هستند. اندیکاتورهای پرکاربرد در بورس ، بهترین فیلترهای نوسان گیری ، تابلو خوانی در بورس ، تحلیل تکنیکال و … هم جزو ابزارهای کاربردی بازار بورس به حساب می آیند که معامله گران آن ها را در کنار هم و برای شناسایی بهترین نقاط برای خرید و فروش استفاده می کنند. در این مقاله آموزشی قصد داریم تا در خصوص آموزش اندیکاتور ایچیموکو براتون صحبت کنیم. آموزش اندیکاتور ایچیموکو شامل اینکه اصلا اندیکاتور ایچیموکو چیست و نحوه کار با این اندیکاتور به چه صورت است و هدف از استفاده از آن چیست و … می شود و ما در این مطلب راهنمای بورسی بنا داریم تا آموزش اندیکاتور ایچیموکو که یکی از بهترین اندیکاتور بورس به حساب می آید را به شما عزیزان یاد بدهیم.

آموزش اندیکاتور ایچیموکو

اندیکاتور ایچیموکو نخستین بار به وسیله یک روزنامه نگار ژاپنی و در سال ۱۹۳۰ میلادی طراحی و به جهانیان ارائه شد. در اولین نگاه آموزش اندیکاتور ایچیموکو اندکی سخت به نظر می آید، ولی اتفاقا جزو اندیکاتورهای پرکاربرد و مفید به شمار می رود که زیاد هم سخت نیست و سیگنال هایی که از آن حاصل می شود، به خوبی در بازارهای مالی قابل استفاده و استناد است. مفهوم جمله Ichimoku Kinko Hyo این است که تحلیلگران با نگاه کردن به نمودار قادر خواهند بود روند را شناسایی کنند و در ادامه به دنبال سیگنال های خرید و فروش بگردند.

اندیکاتور ایچیموکو از چه اجزایی تشکیل شده است؟

این اندیکاتور دارای ۳ نوع خط اصلی است که در نرم افزارهای تحلیل تکنیکال این ۳ خط معمولا با رنگ های قرمز و آبی و سبز استفاده می کنند که هر کدام از این خط ها نشان دهنده کمیت های تعریف شده ای هستند که در ادامه برای شما با زبان ساده توضیح داده ایم :

  • خط سبز (Chikou Span) : خط سبز به خط تاخیری معروف است و شیوه ارزیابی آن بدین شکل است که قیمت بسته شدن امروز نشان دهنده قیمت ۲۶ روز اخیر خواهد بود.
  • خط قرمز (Tenkan Sen) : خط قرمز برگشت نیز گفته می شود. شیوه ارزیابی بدین شکل است که میانگین بیش ترین و کم ترین قیمت را در دوره زمانی ۹ روزه نشان خواهد داد.
  • خط آبی (Kijun Sen) : خط آبی را خط استاندارد نیز صدا می زنند. شیوه ارزیابی بدین شکل است که میانگین بیش ترین قیمت را با کم ترین قیمت در بازه زمانی ۲۶ روزه مورد ارزیابی قرار می دهد.

در تصویر زیر که تمامی جزئیاتی که در آموزش اندیکاتور ایچیموکو نیاز دارید در آن لحاظ شده است، می توانید این سه خط را به همراه فضاهایی به اسم ابر کومو مشاهده کنید که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد که خط ابر کومو چیست و چه کاربردی در اندیکاتور ایچیموکو دارد :

اندیکاتور ایچیموکو چیست

ابر کومو چیست؟

ابر کومو فضای مابین ۲ کمیت زیر را نمایان می کند :

  1. سنکو اسپن  Senkou A : سنکو اسپن A نتیجه ارزیابی میانگین Tenkan sen و Kijun sen در بازه زمانی ۲۶ روزه می باشد.
  2. سنکو اسپن Senkou B : سنکو اسپن B نتیجه ارزیابی میانگین بیش ترین و کم ترین قیمت در دوره زمانی ۵۲ روزه می باشد.

از ابر کومو سیگنال های گوناگونی می توان به دست آورد که حائز اهمیت ترین آن می تواند این باشد که توصیه شده هنگامی که نمودار قیمت داخل ابر کومو است از معامله و خرید و فروش خودداری کنید، بخاطر این که قرار گرفتن نمودار قیمت داخل ابر کومو به معنای وجود روند خنثی است و معلوم نیست در نهایت خارج شدن نمودار قیمت از ابر کومو در کدامین جهت خواهد بود.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


همین طور در نظر داشته باشید که خطوط بالا و پایین ابر کومو به عنوان مقاومت و یا حمایت هستند و به بیانی دیگر وقتی نمودار قیمت قصد دارد به ابر کومر به سمت بالا وارد شود. با دو مقاومت ورود به ابر و خروج از ابر مواجه است و  همین طور وقتی که نمودار قیمت نزولی است و در حال وارد شدن به ابر هست با دو حمایت ورود به ابر از بالا به پایین و حمایت خروج از ابر روبرو می باشد.

شناسایی روند توسط خط قرمز و آبی

  1. روند صعودی : هر زمان خط قرمز، خط آبی را به سمت بالا قطع نماید، شاهد صعودی شدن روند خواهیم بود.
  2. روند نزولی : هر زمان خط آبی، خط قرمز را به سمت بالا قطع نماید، شاهد نزولی شدن روند خواهیم بود.

کاربردهای اندیکاتور ایچیموکو

  • شناسایی نقاط برگشت قیمت سهم
  • بررسی نقاط حمایت و مقاومت سهم
  • مشخص کردن حد ضرر سهم
  • شناسایی جهت و قدرت روند سهم
  • سیگنال های مبنی بر ورود و خروج از سهم
  • بدست آوردن اطلاعات مهم از سهم در بازه زمانی کوتاه مدت
  • شناسایی روند سهم

شیوه استفاده از اندیکاتور ایچیموکو در نرم افزار

اندیکاتور ایچیموکو

سیگنال خرید و فروش در آموزش اندیکاتور Ichimoku

  • سیگنال خرید : وقتی که خط قرمز بالای خط آبی قرار بگیرد و هم زمان هر دو خط در بالای ابر کومو قرار داشته باشند، این امر از صعودی شدن روند سهم حکایت می کند و سیگنال خرید صادر می شود.
  • سیگنال فروش : چنانچه خط آبی بالای خط قرمز قرار گیرد و هم زمان هر دوی این خطوط در پایین ابر کومو قرار داشته باشند، این امر از نزولی شدن روند سهم حکایت می کند و سیگنال فروش صادر می شود.
  • سیگنال خنثی : وقتی هم که قیمت در داخل ابر کومو قرار گیرد، اقدامی در راستای خرید یا فروش سهم نباید انجام شود، بخاطر این که در این شرایط  روند سهم به خوبی مشخص نیست و باید سهامداری کنید.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

نحوه تحلیل نمودار به کمک اندیکاتور ایچیموکو

همانطور که پیش تر هم اشاره هایی داشتیم وقتی که هر ۳ خطوط سبز قرمز و آبی در زیر ابر کومو باشند و ابر بزرگ باشد یک بازار نزولی را برای ما مشخص خواهد کرد و جای خوبی هست که بخوایم وارد ترید بشیم برای بازه زمانی کوتاه مدت. وقتی که هر ۳  خط در بالای ابر کومو باشند و ابر بزرگ باشد یک بازار صعودی و در واقع یک ترند صعودی اندیکاتور ایچیموکو را برای ما مشخص خواهد کرد و جای خوبی هست برای اینکه وارد یک ترید بلند مدت بشیم تا زمانی که سیگنال بگیریم برای خروج از ترید.

نتیجه ‌گیری

همانطور که دیدید، اندیکاتور ایچیموکو به صورت کلی از ۵ جزء تشکیل شده است، که هر یک از اجزای آن به تحلیل تکنیکال و بررسی قسمتی از بازار می پردازند. اندیکاتور ایچیموکو در حقیقت یک نوع نمودار می باشد و نباید به دید یک اندیکاتور به آن نگرسیت، در عوض باید به تحلیل قسمت های گوناگون آن پرداخت و با در کنار هم قراردادن این اطلاعات به تشخیص و درک بسیار دقیقی از وضعیت کلی بازار رسید. در مقاله آموزش اندیکاتور ایچیموکو تلاش کردیم تا با بررسی گام به گام همه قسمت ها و کاربرد‌های ایچیموکو بپردازیم و امیدوارم که از آموزش اندیکاتور ایچیموکو که یکی از بهترین اندیکاتور بورس به حساب می آید، رضایت کافی را داشته باشد. هر گونه سوال و یا ابهامی در خصوص با اندیکاتور Ichimoku ، روش کار اندیکاتور ایچیموکو و … داشتید، از بخش ارسال نظرات برای ما یک نظر ارسال کنید.

برای دوستانتان بفرستید: