Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
آموزش امواج الیوت - آشنایی کامل با امواج الیوت در تحلیل تکنیکال | کد بورسی

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آموزش امواج الیوت – آشنایی کامل با امواج الیوت در تحلیل تکنیکال

الیوت نظریه ای است که برای اولین بار در سال ۱۹۳۸ توسط آر ان الیوت مطرح شد و به دلیل کاربردهای گسترده ای که داشت، مورد استقبال جهانیان قرار گرفت. الگوهای مختلفی از طریق نظریه امواج الیوت توجیه پذیری پیدا کرده و در تحلیل تکنیکال مطرح شدند که در ادامه قصد داریم در این مطلب آموزشی با عنوان آموزش امواج الیوت به پرکاربردترین و مهم ترین آن ها اشاره داشته باشیم. به الگوی پنج موجی ، موج اصلاحی و موج جنبشی و بسیاری از الگوهای دیگر در آموزش امواج الیوت خواهیم پرداخت تا آشنایی کامل با امواج الیوت در تحلیل تکنیکال پیدا کنید و در ادامه به آموزش امواج الیوت پیشرفته بپردازید. پس بهتر است آموزش امواج الیوت را به دو بخش مقدماتی و پیشرفته تقسیم کنیم تا مفاهیم آن را پله به پله یاد بگیریم. 

آموزش امواج الیوت

همان طور که پیش تر هم اشاره هایی داشتیم، آر.ان. الیوت صاحب نظریه قانون امواج در سال ۱۹۳۸ میلادی برای نخستین بار در کتاب خود اقدام به بیان نظریه‌ ای کرد که امروزه تکامل ‌یافته و در قالب قانونی به نام خود او شهرت یافته است و در حال حاضر ما از آن تحت عنوان قانون امواج الیوت یاد می ‌کنیم. در این مطلب آموزشی بنا داریم تا در بخش نخست به معرفی اصول اولیه و قوانین ابتدایی الیوت و در ادامه و در قسمت انتهای مقاله به معرفی رایج ‌ترین الگوهای الیوت به همراه قوانین، خطوط راهنما و مصادیق هر یک از آن ‌ها بپردازیم و در حقیقت آموزش امواج الیوت مقدماتی را در ابتدای امر و آموزش امواج الیوت پیشرفته را در ادامه برای شما عزیزان بیان کنیم.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید، آموزش های رایگان بورسی و …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


همین طور در ابتدای امر باید به این نکته اشاره داشته باشیم که موضوع امواج الیوت جزو موضوعاتی محسوبمی شود که در عین وسعت از تعمق نیز برخوردار است، بنابراین برای درک کردن هرچه بهتر آن، چیزی بیش از مطالعه‌ یک مقاله نیاز داریم. جالب است بدانید که اساس نظریه امواج الیوت بر مبنای چرخه و حرکات تکرار شونده بنا شده است که ریشه در گذشته دارند و بر این باورند هرکجا که جنب ‌و جوش مردم افزایش یابد، حرکت‌ ها طبق قاعده ‌خاصی شکل می ‌گیرند که به موج تشبیه شده است. بازار بورس نیز به‌ عنوان یکی از بارزترین جولانگاه ‌های بشری، تجلی این قانون به شمار می رود.

الگوی پنج موجی

الگوی پنج موجی

یکی از حائز اهمیت ‌ترین الگوهای موجی در این روش که به ‌نوعی پایه، اساس و شاکله بقیه الگوها را شکل می دهد، الگوی پنج موجی است که از ۳ موج موافق جهت و دو موج مخالف جهت روند تشکیل شده است.

موج اصلاحی و موج جنبشی

موج اصلاحی و موج جنبشی

به صورت کلی می توان گفت که موج ها به ۲ دسته کلی یعنی موج های جنبشی و موج های اصلاحی تقسیم بندی می شوند. موج‌ های جنبشی هم ‌راستا با روند خواهند بود مثل یک موج پنج ‌تایی صعودی در یک ‌روند صعودی و موج ‌های اصلاحی در خلاف جهت روند هستند و اغلب از ۳ موج تشکیل می شوند که برآیند آن‌ ها به‌ عنوان موج اصلاحی در نظر گرفته می شود.

آموزش امواج الیوت

در مقیاس کوچک ‌تر هر موج جنبشی و اصلاحی خود به امواج کوچک ‌تری تقسیم بندی می شوند، برای مثال در شکل فوق موج جنبشی سبزرنگ خود به یک موج پنج‌ تایی تقسیم می ‌شود که سه تای آن موافق با روند صعودی موج پنج ‌تایی هستند و دوتای آن مخالف موج پنج‌ تایی صعودی است. همین طور در موج اصلاحی با در نظر گرفتن بزرگنمایی، خواهیم دید که خود آن از ۳ موج تشکیل ‌شده است که دوتای آن موافق با روند نزولی هست و یک موج مخالف روند نزولی در خود دارد.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

همین طور که دیدید، جنبشی و اصلاحی بودن موج به صعودی یا نزولی بودن آن وابسته نیست و به جهت ‌گیری آن نسبت به موج بزرگ ‌تر و روند غالب آن وابسته است و در مثال عنوان شده می بینیم که یک موج صعودی در یک ‌روند نزولی موج اصلاحی شناخته شده است. لازم به ذکر است که این بزرگنمایی در موج ‌ها را قادریم ادامه دهیم و در هر مرحله موج بزرگ‌ تر به امواج کوچک ‌تر از جنس جنبشی و اصلاحی تقسیم می شود، پس با بزرگنمایی یک موج ۸ تایی مشاهده می کنیم که خود آن از ۳۴ موج و با ادامه‌ بزرگنمایی از ۱۴۴ موج تشکیل ‌شده است.

قواعد مهم در در آموزش امواج الیوت

تا اینجای کار به این موارد اشاره داشتیم که موج ‌ها بر دو نوع جنبشی و واکنشی هستند. هرگاه موج در جهت موافق موج بزرگ ‌تر خود حرکت کند به آن موج جنبشی و هرگاه در جهت مخالف موج بزرگ ‌تر از خود حرکت کند موج واکنشی یا اصلاحی گوییم و این مقوله به صعودی یا نزولی بودن موج وابسته نیست، ولی چند قاعده کلی در مبحث امواج الیوت وجود دارد اول آنکه هیچ‌ گاه موج ‌های ۲ و ۴ به ‌اندازه ۱۰۰ درصد موج قبل از خود نزول نخواهند کرد و اغلب بیش ترین میزان طول ‌موج مربوط به موج سوم است و این موج نمی ‌تواند کوتاه‌ ترین موج بین موج ‌های ۱، ۳ و ۵ باشد.

گفتنی است که موج ‌های جنبشی خود به دو نوع موج‌ های حرکتی و مثلث ‌های مورب تقسیم بندی می شوند که معمولا آن ها جزو موج‌ های حرکتی به حساب می آیند. در موج‌ های حرکتی موج ۴ هیچ ‌گاه قادر نیست وارد حریم موج ۱ شود. چند قانون دیگر نیز وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم داشت، ولی پیش از آن باید توضیحی درباره مصداق قانون و خطوط راهنما بدهیم. قانون به مجموعه اصولی می گویند که هیچ‌گ اه نقض نشود حتی ۱ ‌بار و اگر قانون سال ها بدون مثال نقض باقی بماند، ولی تنها یک مورد نقض آن مشاهده شود دیگر قانون محسوب نمی شود و در بهترین حالت با یک درجه نزول و به خطوط راهنما تبدیل می شود که در این ادامه به معرفی برخی از خطوط راهنما و قواعد ۱۴ گانه الیوت خواهیم پرداخت.

قانون امتداد

این قانون نشان دهنده این موضوع است که همواره ۱ موج از ۳ موج فرعی دارای طول بیشتری است. البته این موضوع را باید در نظر داشته باشیم که در مقیاس کوچک ‌تر و با یک بزرگنمایی خود این موج بلندتر نیز به یک موج پنج‌ب خشی کوچک ‌تر تقسیم بندی می شود.

آموزش امواج الیوت

قانون کوتاه‌ شدگی در آموزش امواج الیوت

وقتی است که‌ موج پنجم نتواند به حدی فراتر از موج سوم صعود کند که اغلب این حالت بعد از موج‌ های سومی رخ می دهد که بسیار بلند و قوی می باشند.

امواج الیوت

 

مثلث ‌های مورب

جالب است بدانید که این مثلث ‌ها به علت ماهیت اصلاحی ‌ای که دارند علی ‌رغم جنبشی بودن، حرکتی محسوب نمی شوند و خود به دو نوع مثلث مورب خاتمه دهنده و مثلث مورب پیشتاز تقسیم می ‌شوند که به همان صورت که از اسم آن ها مشخص است، مثلث ‌های خاتمه دهنده در انتهای یک‌روند و مثلث‌ های پیشتاز در ادامه‌ یک روند قابل مشاهده خواهند بود.

موج اصلاحی

این حالت مستلزم وجود ۳ موج است که در خلاف روند موج غالب خود باشند. این دسته از امواج خود به ۴ دسته تقسیم می ‌شوند که عبارت ‌اند از :

  • zigzag
  • triangle
  • Double sideway
  • flat

زیگزاگ در آموزش امواج الیوت

این الگو تنها الگوی ۳ موجی کاهشی ساده در یک بازار افزایشی به حساب می آید و با A-B-C نمایش داده می‌ شود. در ساختار این الگوی ۵-۳-۵، به ترتیب شاهد ۵ موج فرعی، ۳ موج فرعی و ۵ موج فرعی می باشیم.

آموزش امواج الیوت در تحلیل تکنیکال

همین طور در یک روند نزولی الگوی زیگزاگ به شکل صعودی و خلاف قاعده ‌ای که بالا عنوان شد، قابل مشاهده است.

آموزش امواج الیوت

معمولا شاهد ظهور دو یا حداکثر ۳ زیگزاگ متوالی هستیم و این وقتی اتفاق می افتد که زیگزاگ اول به هدف پیش‌ بینی‌ شده نرسیده باشد.

اصلاحی‌ های مرکب یا double sideway

۳ تایی دوگانه یا سه‌ گانه اسمی است که برای این الگو گذاشته اند. تصور کنید خود الگوهای اصلاحی قادرند از ترکیب ساده ‌ای مانند زیگزاگ، پهنه و مثلث تشکیل شوند که به آن‌ ها ۳ تایی دوگانه یا سه ‌گانه گویند.  در این الگوها، هر الگوی ساده اصلاحی با حروف Z، Y و w نشان داده می‌ شود و هر موج واکنشی نیز با x نمایش داده می شود.

الگوی اصلاحی مثلث یا triangle

این الگو از ۵ موج برخوردار است که هر کدام از ۳ موج فرعی تشکیل‌ شده ‌اند و اغلب با ریتم ۳-۳-۳-۳-۳ به نمایش در می آیند و با حروف a، b، c، d، e نام ‌گذاری می ‌شوند. برای درک بهتر تصویر این الگو اگر از a به c و از b به d خطی فرضی را امتداد دهیم این شکل به دست می آید.

آموزش امواج الیوت

همچنین امواج ۵ گانه این الگو اغلب اورلپ اند یعنی به حریم هم دیگر وارد می ‌شوند.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

مثلث ‌ها به صورت کلی به ۲ نوع همگرا و واگرا تقسیم بندی می شوند که خود مثلث ‌های همگرا دارای ۳ دسته یعنی متقارن، کاهشی و افزایشی اند که در تصویر زیر مشخص است :

آموزش تحلیل تکنیکال

در حقیقت مثلث‌ های متقارن به شکل افقی و مثلث ‌های کاهشی و افزایشی به صورت مورب قابل مشاهده اند که چارتی است برای تفکیک بهتر این دو واژه مثلث و کنج را مورد استفاده قرار می دهند.

پهنه یا flat در آموزش امواج الیوت

همان طور که از نام این الگو پیداست، از لحاظ زمانی این الگو کمی عریض ‌تر از الگوهای دیگر بوده و اغلب به شکل ۵-۳-۳ دیده می ‌شوند و اصطلاحات کمی را اعمال می ‌نماید.تحلیل تکنیکال

تناوب در موج ‌های جنبشی

منظور از تناوب یعنی این که اگر موج دوم از یک پنج موجی جنبشی، اصلاحی تند باشد، انتظار می رود اصلاح موج چهارم حاشیه ‌ای و پر نوسان ظاهر گردد و برعکس. اغلب اصلاح ‌های تند و تیز حد جدیدی از قیمت را تجربه نمی‌ کنند و بیشتر به شکل زیگزاگ از نوع مجرد، دوگانه و سه ‌گانه و یا گاهی سه‌ تایی ‌های دوگانه هستند. در سمت مقابل اصلاح‌ های حاشیه‌ای شامل پهنه‌ ها، مثلث ‌ها و دوتایی ‌های دوگانه و سه گانه می شود که معمولا حد جدیدی از قیمت ‌ها را تجربه خواهند کرد. در یک تعریف جامع و روان می ‌توان این طور بیان داشت که تناوب در موج جنبشی یعنی یکی از دو موج اصلاحی حداقل دو بار در چهارچوبی نوسان می ‌کند و موج دیگر تنها یک‌ بار نوسان خواهد کرد.

تناوب در موج ‌های جنبشی

اکثرا تناوب در موج‌ های ۲ و ۴ مثلث ‌های مورب قابل ‌مشاهده نیستند، به خاطر این که آن ‌ها اغلب در هر ۲ موج زیگزاگ هستند. از سوی دیگر این قانون در امتدادها به ‌وفور مشاهده می شود، البته این را هم در نظر داشته باشید که در امتدادهای نرمال که‌موج سوم موج ممتد است و موج‌ های اول و پنجم کوتاه هستند شاهد این پدیده خواهیم بود.

تناوب در موج‌ های اصلاحی

در این نوع از امواج اگر در موج A اصلاح با ساختار پهنه a-b-c باشد در موج B انتظار یک زیگزاگ را داریم و بالعکس. به بیان ساده ‌تر چنانچه در حرکت اول موج تمایل به نزولی بودن داشت درحرکت دوم تمایل به صعود دارد و بالعکس.

تناوب در موج‌ های اصلاحی
تناوب در موج‌ های اصلاحی

در ادامه و در همین مقوله موج‌ های اصلاحی، گاها اگر یک موج اصلاحی با یک زیگزاگ ساده a-b-c در موج A شروع گردد، در موج B دچار پیچیدگی ‌هایی می شود که این پیچیدگی در موج C می ‌تواند با افزایش هایی روبرو شود.

آشنایی با امواج الیوت

پیش ‌بینی امواج در موج‌ های اصلاحی

یکی از خطوط راهنمای دیگر در پیش ‌بینی امواج اصلاحی کاربرد فراوان دارد، نشان دهنده این است که‌ موج ۴ در یک موج پنج ‌تایی بیش ترین تمایل به اصلاح را دارد که اغلب محدوده‌ آن تا موج چهارم از امواج یک درجه کوچک ‌تر خود است.

به بیانی دیگر موج چهارم اغلب تا حد اصلاح موج چهارم درجه کوچک ‌تر خود اصلاح خواهد کرد.

پیش ‌بینی امواج در موج‌ های اصلاحی

نکته: این نکته را در ذهن خود داشته باشید که پهنه ‌های اصلاحی یا مثلث‌ ها قادر نیستند به محدوده موج چهارم برسند، مخصوصا اگر بعد از امتدادها دیده شوند.

پیش ‌بینی رفتار بازار پس از موج پنجم

وقتی که‌ موج پنجم یک صعود از نوع امتداد باشد، انتظار داریم تا اصلاح بعد از آن بسیار تند رخ دهد و همچنین خط حمایتی آن اصلاح، کف موج دوم صعود باشد.

پیش ‌بینی رفتار بازار پس از موج پنجم

کانال ‌ها در آموزش امواج الیوت

در راستای آشنایی با این نوع از خطوط راهنما به بیان مختصر دو موضوع مرتبط با این مبحث خواهیم پرداخت و سپس از منظر مفهومی این موضوع را بررسی خواهیم کرد. در ابتدای امر به بررسی نظریه‌ ای تحت عنوان برابری موج ‌ها می ‌پردازیم که بر اساس آن هر وقت در یک ‌روند پنج موجی، یک امتداد داشته باشیم که اغلب موج سوم است، انتظار داریم دو موج جنبشی دیگر هم ‌اندازه دیده شوند و در صورتی که ‌موج دوم جنبشی از حد برابری خارج شود، انتظار داریم با نسبت ۸۱۸٫۰ (نسبت طلایی فیبوناچی در تحلیل تکنیکال است) یکی از موج ‌های جنبشی دیگر دیده شود.

موضوع دوم نسبت ‌های لگاریتمی است که بیان می دارد، هرکجا با مقیاس‌ های نسبتا بزرگ روبرو بودیم، نسبت ‌های ترسیم نموداری را می ‌توان در قالب لگاریتمی اعمال کرد که در این صورت دیگر طبق شکل ظاهری نمودارها، آن‌ها را مورد بررسی قرار نداده و تنها اعداد و اطلاعات کمی را در تحلیل لحاظ خواهیم کرد. به مثال زیر توجه داشته باشید :

کانال ‌ها در آموزش امواج الیوتدر اولین نگاه به نظر می آید که ۲ موج نارنجی ‌به یک اندازه هستند، ولی با بررسی دقیق ‌تر اعداد مربوطه خواهیم یافت که موج نارنجی‌ واقع در سمت چپ، افزایشی به میزان ۶۵۰ واحد را به تصویر می کشد و این در حالی است که دیگری افزایشی به میزان ۱۲۰۰ واحد را نشان می‌ دهد که به دلیل نمایش لگاریتمی نمودار برابر به نظر می آید. البته این نوع ترسیم باهدف سهولت نمایش صورت می پذیرد.

انواع کانال در آموزش امواج الیوت

کانال را اگر بخواهیم به ساده ترین شکل ممکن تعریف کنیم یعنی؛ نوسان امواج درون یک چهارچوب و قالب معین که خود به سه دسته صعودی، نزولی و خنثی تقسیم بندی می شوند. به تصویر زیر توجه کنید تا درک بهتری از این مفهوم داشته باشید :

آموزش امواج الیوت

پیدایش آن مربوط به وقتی بود که الیوت متوجه وجود دو خط موازی در روندها شد که حدودا دقت و مصادیق قابل قبولی داشتند و از آن‌ها می ‌توان برای پیش‌ بینی نوسانات آتی موج ‌ها مورد استفاده و بررسی قرار داد.

مثالی برای نحوه رسم کانال ها : برای رسم این کانال‌ ها وجود حداقل ۳ نقطه ضروری است که برای درک بهتر این موضوع آن‌ ها را از روی تصویر نمایش می ‌دهیم :

آموزش امواج الیوت

این طور فرض کنید اکنون از لحاظ زمانی در موقعیت نقطه ۳ قرار داریم و تا قبل از آن نمودارها به وقوع پیوسته ‌اند. حال با رسم یک خط از نقطه ۱ به نقطه ۳ و رسم خط دیگری به ‌موازات آن از نقطه ۲، دو خط موازی شکل می گیرد که همان کانال است و انتظار داریم در آینده نمودار به نقطه ۴ برسد.

قوانین موج شماری در امواج الیوت

قوانین موج شماری در امواج الیوت

یکی از مشکلات دیگر تحلیلگران بازارهای مالی و سرمایه گذاری مثل بازار بورس و فرابورس تهران این هست که اطمینان حاصل کنند موج شماری را از نقطه مناسب و درستی آغاز کرده ‌اند. برای اطمینان از این موضوع بایستی موج شماری را از پایین‌ ترین قیمت چند ماه اخیر آغاز کرده باشند. به منظور سهولت در یافتن این نقطه می ‌توان از تایم فریم‌ های بزرگ ‌تر مثل هفتگی بهره گرفت.

در اینجا به برخی از قوانین موج شماری اشاره خواهیم داشت :

  • در صورتی موج اول سه ‌تایی می ‌تواند باشد که موج بعدی یا قبلی از ۵ ریزموج تشکیل ‌شده باشد
  • هر موج اصلی می بایست بالاتر از موج اصلی پیشین خود به اتمام برسد
  • سقف موج ۳ می بایست بالاتر از ۱ باشد
  • موج b نمی ‌تواند بالاتر از موج ۵ به اتمام برسد
  • موج c باید پایین ‌تر از موج a به اتمام برسد
  • اصلاح یک موج نمی ‌تواند تمام موج قبلی را در بربگیرد و اصلاح اجازه ندارد بیش از ۸۸ درصد باشد
  • موج سوم نمی ‌تواند کوچک ‌ترین موج بین۵ موج افزایشی باشد
  • موج چهارم نمی‌ تواند وارد محدوده موج یک گردد

جمع بندی و کلام آخر

در این مقاله جامع رایگان با عنوان آموزش امواج الیوت سعی کردیم تا دو کارکرد حرکتی و اصلاحی همچنین دو حالت جنبشی و اصلاحی را برای امواج معرفی کنیم و در ادامه شیوه نمایش و محل ظهور آن ‌ها را شرح دادیم و تاکید داشتیم که موج های اصلاحی در حالت اصلاح و امواج حرکتی در حالت جنبشی مشاهده می شوند و اصطلاحات رایج به منظور نام ‌گذاری هر یک از آن‌ ها را نیز عنوان کردیم و خلاصه آن را هم در ادامه آورده ایم.

  • جهت نمایش امواج اصلاحی با اعداد از ۲ و ۴ همچنین با حروف از B، D، X استفاده کردیم.
  • نشانه ‌های نمایش امواج جنبشی و حرکتی در نمودار با اعداد عبارت ‌اند از: ۵،۳،۱ و با حروف عبارت ‌اند از: Z، Y، W، E، C، A که موج ‌های ۵،۳،۱ در الگوهای مثلث مورب خاتمه دهنده قابل مشاهده هستند.
  • الگوی پهنه اصلاحی با موج A، همچنین در مثلث ‌ها با موج‌ های A، C، E و موج‌ های زیگزاگ دوگانه و اصلاح‌ های دوگانه را با Y، W نمایش می ‌دهیم و ضمنا زیگزاگ‌ های سه‌ گانه و اصلاح ‌های سه‌ گانه را با موج Z به نشان می دهیم.

همچنین به موضوعاتی مانند انواع کانال در امواج الیوت، مقیاس لگاریتمی، تقارن و قواعد پیش ‌بینی امواج الیوت پرداختیم و در واقع تمامی مواردی که در خصوص با آموزش مقدماتی و پیشرفته امواج الیوت باید بدانید را در این مقاله خلاصه وار و با زبانی ساده عنوان کردیم تا به بهترین شکل بتوانید از آن ها استفاده کنید.

اگر قصد سرمایه گذاری در بورس را داشته باشید، بهتر است از قوانین امواج الیوت هم استفاده کنید. البته همه در نگاه اول فکر می کنند الیوت مبحث سختی هستش، ولی با کمی استفاده و کسب تجربه خواهید دید که امواج الیوت به هیچ عنوان مبحث سختی نیست ولی بسیار تکنیکی و سودآور است.

امیدوازم از این مطلب آموزشی رایگان در خصوص با آشنایی با امواج الیوت نهایت استفاده رو برده باشید. هر گونه سوال و یا ابهامی درباره امواج الیوت و تحلیل تکنیکال در بورس داشتید، از بخش ارسال نظرات و دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید تا پاسخ مناسبی دریافت کنید.

برای دوستانتان بفرستید: