Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
مقایسه کارگزاری های بورس فعال در بازار بورس ایران - آموزش و جدول

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مقایسه کارگزاری های بورس فعال در بازار بورس ایران

به عنوان یک سهامدار و شخصی که قصد سرمایه‌ گذاری در بورس دارد، کارگزاری‌ های بورس از شرکت‌ هایی هستند که بیشترین برخورد و تعامل را با آنها خواهید داشت، بنابراین باید بتونید بهترین کارگزاری رو برای شروع و به صورت کلی سرمایه گذاری در بازار سرمایه انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم تا به موضوع مقایسه کارگزاری های بورس بپردازیم. موضوع مقایسه کارگزاری های بورس که در بازار سرمایه فعال هستند به این دلیل مهم است که شرایط پذیرش، اعتبار دهی برای خرید، قدرت سیستم های معاملاتی و … آن ها با یکدیگر متفاوت است و باید با دیدن شرایط هر کدام از آن ها به انتخاب بهترین و مناسب ترین کارگزاری بپردازید. با کد بورسی همراه باشید تا همه کارگزاری فعال در ایران را با یگدیگر مقایسه کنیم و در انتها یک نتیجه گیری عالی داشته باشیم.

مقایسه کارگزاری های فعال

بورس را می توان بازاری نامید که عملیات داد و ستد سهام و اوراق بهادار و خرید و فروش کالاها و ارز در آن انجام می شود. در اکثر کشورها بورس به عنوان یک مرکز بزرگ سرمایه گذاری و کسب درآمدهای سرشار تلقی می شود و سرمایه داران فراوان اقدام به سپردن سرمایه خودر در بازار بزرگ می کنند. البته سرمایه گذاران در بازار بورس می دانند که هر آن ممکن است سود بسیار بالایی از فراز و نشیب های سهام ها در بورس نصیب آن ها شود و یا بر اثر وررشکستگی و یا افت درآمد برخی شرکت ها و کارخانه ها، افت شدیدی در ارزش سهام آن ها رخ داده و سبب خسارت های مالی بزرگ و لحظه ای آن ها شود.

خلاصه سرمایه گذاران یا همان سهام داران جهت جلوگیری از کاهش ارزش سهام خود و پیشگیری از آسیب های مالی، باید بتوانند کارگزاری های خوب و بد و یا سود ده و زیان ده را با هم مقایسه نمایند. در این مقاله تمام تلاش خود را کرده ایم تا مقایسه مفیدی بین کارگزاری های بورس فعال در بازار بورس ایران ارائه دهیم.

نحوه کار کارگزاری های بورس

چگونگی رتبه بندی کارگزاری های بورس

بر طبق آخرین گزارشات و آمار ها از سازمان بورس ایران ، تعداد کل کارگزاری های فعال در بورس ایران ۱۰۷ میباشد. دقت داشته باشید که کارگزاری های بورس فعال را معمولا بر اساس معیارهای معمولی و عادی و معیاری تشویقی به ۲ گروه تقسیم و رتبه بندی می کنند. در رتبه بندی کارگزاری های عادی ،معیارهایی همچون دفاتر اداری کارگزاری ها ، آمار مشتریان و سهامداران آن ها،آمار دقیق معاملات انجام شده کارگزاری ها ،آمار و تعداد کارمند و پرسنل و اعضای کارگزاری و موارد اینچنینی را در نظر می گیرند.

در رتبه بندی کارگزاری های تشویقی یا غیر عادی نیز معیارهای متفاوت تری از جمله میزان سبد گردانی کارگزاری، تعداد و امار و ارقام صندوق های سرمایه گذاری، میزان دقیق جذب مشتریان خارجی و سطح موفقیت کارگزاری در این زمینه و … در نظر گرفته می شود. حال باید بدانیم که با توجه به تفاسیر فوق ،برای مقایسه کارگزاری ها باید به رتبه کارگزاری ها و میزان خدماتی که دارند توجه داشت.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

سازمان بورس و اوراق بهادار بر مبنای معیارهایی مانند مبلغ گردش حساب (به مجموع خرید و فروش گردش حساب گفته می شود)، تعداد کارکنان و مدرک آن‌ ها و … کارگزاران فعال در بازار بورس اوراق بهادار را رتبه‌ بندی می‌ کند. بر این اساس رتبه‌ های الف، ب، ج، د و ه به کارگزاران داده‌ شده تا از این دریچه سرمایه‌ گذاران با چشم‌ انداز بهتری بتوانند به این معیار حائز اهمیت توجه کنند. البته در نظر داشته باشید که می بایست به این نکته توجه فرمایید که تعداد کارگزاران دارای رتبه الف بسیار زیاد بوده و واقعا توجه به این تک آیتم می‌ تواند شما را با خطای در تصمیمی گیری مواجه کند.

رتبه الف کسب حداقل ۸۰ درصد از امتیازات عادی
رتبه ب کسب حداقل ۶۵ درصد از امتیازات عادی
رتبه ج کسب حداقل ۵۰ درصد از امتیازات عادی
رتبه د کسب حداقل ۳۵ درصد از امتیازات عادی
رتبه ه هیچ امتیازی کسب نکرده است

رتبه بندی بهترین کارگزاری های فعال در بازار بورس

  • کارگزاری آگاه (رتبه الف)
  • کارگزاری مفید (رتبه الف)
  • کارگزاری حافظ (رتبه الف)
  • کارگزاری فارابی (رتبه الف)
  • کارگزاری بهمن (رتبه الف)
  • کارگزاری سهام (رتبه الف)
  • کارگزاری بورس بهگزین (رتبه الف)
  • کارگزاری آراد ایرانیان (رتبه الف)
  • کارگزاری نواندیشان بازار سرمایه (رتبه الف)
  • کارگزاری اقتصاد بیدار (رتبه الف)
  • کارگزاری دنیای خبره (رتبه الف)
  • کارگزاری توسعه سرمایه دنیا (رتبه الف)
  • کارگزاری بانک ملی ایران (رتبه الف)
  • کارگزاری ارگ هومن (رتبه الف)
  • کارگزاری ایساتیس پویا (رتبه الف)
  • کارگزاری راهنمای سرمایه گذاران (رتبه الف)
  • کارگزاری کالای خاورمیانه (رتبه الف)
  • کارگزاری بانک خاورمیانه (رتبه الف)
  • کارگزاری امید آوید (رتبه الف)
  • کارگزاری بانک رفاه کارگران (رتبه الف)
  • کارگزاری پارسیان (رتبه الف)
  • کارگزاری بانک ملت (رتبه الف)
  • کارگزاری بانک سپه (رتبه الف)
  • کارگزاری بانک پاسارگاد (رتبه الف)
  • کارگرازری بانک صادرات (رتبه الف)
  • کارگزاری تامین سرمایه نوین (رتبه الف)
  • کارگزاری تدبیرگران فردا (رتبه الف)
  • کارگزاری نهایت نگر (رتبه الف)
  • کارگزاری بانک آینده (رتبه الف)
  • کارگزاری بانک مسکن (رتبه الف)

بهترین کارگزاری بورس 98

انواع کارگزاری ها فعال در بازار سرمایه

توجه داشته باشید که کارگزاری ها تنها می توانند در حوزه های مانند؛ “داد و ستد و معامله اوراق بهادار” ، “معامله آتی کالا ” ، “معامله داد و ستد کالا” و “معامله انرژی همانند نفت و گاز و …” اقدام به فعالیت نمایند.

در سال ۹۶ و ۹۷ بورس ایران رشد فزاینده ای داشت همچنین کارگزاری های فعال نیز بسیار خوب تر از سال های قبل عمل کردند و لذا بازار درآمدزای فوق العاده ای برای سرمایه گذاری به شمار می آید و همین باعث شده است طی ۲ سال گذشته ارزش سهام بسیاری از شرکت ها رشد صعودی داشته باشد.در این میان کارگزاری هایی نیز هنوز نتوانسته اند در این بازار سرمایه، رشد خوبی داشته باشند که برای مقایسه آن ها با شرکت های موفق و برای اینکه عملکرد این شرکت های ضعیف را درکن کنید کافی است میزان معاملات ۲ سال گذشته آن ها را با عملکرد کارگزاری های موفق مقایسه نمایید.

این مقایسه حتی می تواند سبب شود در هنگام سرمایه گذاری در بورس، دچار ریسک نشوید و به واسطه این ریسک زیاد مالی به شما وارد نشود. البته قبل از مقایسه این موضوع را نیز در نظر بگیرید که بنا به گزارش های سازمان بورس ایران، تقریبا بورس کلی کشور طی ماه ابتدایی سال ۹۸ دچار زیاد شد و لذا سعی کنید ماه های دیگر را برای مقایسه انتخاب نمایید که شرایط نرمال بر بازار بورس برای کل کارگزاری ها تا حدود زیادی برقرار بوده است.

گزارشات سازمان بورس ایران در سال ۹۸ نشان داد سرمایه گذاری در کارگزاری بانک ها در بورس اکثر مواقع برای سهامداران و سرمایه گذاران سودآور بوده است. این موضوع را می توان در جداول تهیه شده در مقایسه رتبه بندی های شرکت های کارگزاری موفق در سال ۹۸ به صورت واضح مشهود است.

مقایسه کارگزاری های بورس فعال در ایران

در این بخش ما مقایسه ای بین خدمات ۴ کارگزار برتر بازار ایران انجام داده ایم.

نام کارگزاری  تنوع خدمات میزان شلوغی توجه به مشتریان خرد
کارگزاری مفید بسیار بالا – باشگاه مشتریان بسیار شلوغ متوسط
کارگزاری آگاه بسیار بالا – باشگاه مشتریان، تخفیف کارمزد، وام، اعتبار و … بسیار شلوغ زیاد
کارگزاری فارابی متوسط شلوغ متوسط
کارگزاری حافظ پایین متوسط متوسط

نحوه تغییر کارگزاری دریافت کد بورسی از کارگزاری فارابی 

جهت دریافت کد بورسی از کارگزاری فارابی و استفاده از خدمات این کارگزاری کافیست از طریق دکمه زیر اقدام به ثبت نام نمایید. توجه کنید بعد از اتمام مراحل ثبت نام و احراز هویت در دفاتر کارگزاری حساب بورسی شما در کارگزاری فارابی فعال خواهد شد.

 

دریافت کد بورسی و تغییر کارگزاریسریع و رایگان


چگونه بهترین کارگزاری بورس را انتخاب کنیم؟

مقایسه کارگزاری مفید با آگاه

در نظر داشته باشید که شما قرار است پول و سرمایه‌ ای که حاصل دسترنج شماست را در بورس سرمایه‌ گذاری کنید، بنابراین انتخاب یک شرکت کارگزاری خوب با خدمات مناسب و کارکنان خبره، از عوامل بسیار مهمی است که خرید و فروش‌ های شما را نیز در بورس با اطمینان و راحتی بیشتری همراه خواهد کرد. همانطور که پیش تر هم اشاره شد کارگزار را می‌ توان واسط میان بورس و معامله‌ گران سهام به حساب آورد، البته این نکته رو هم در خاطر داشته باشید که در معاملات آنلاین این واسط بودن به چشم نمی آید و شما با ارسال سفارشات خرید یا فروش سهام در سایت، حس نمی کنید که واسطه‌ ای هست و سفارشات شما در همان لحظه در هسته معاملات بورس اوراق بهادار ثبت خواهد شد. بار دیگر اشاره کنم که اصطلاح دیگر مربوط به کارگزاری‌ ها، کد بورسی هستش که بعضی از افراد آنرا با نام کد معاملاتی، کد سهامداری نیز می شناسند. این کد بیانگر هویت شما در بورس است و شما با این کد شناخته خواهید شد. بنابراین تمامی افراد برای معامله و سرمایه‌ گذاری در بورس بایستی ابتدا در یک کارگزاری‌ افتتاح حساب کنند.

  • ارائه خدمات اعتباری و تخفیف کارمزد

خدماتی مانند اعطای بسته های اعتباری و تخفیف در کارمزد معاملات از مواردی است که بسیار میتواند برای شخص سرمایه گذار جذاب باشد و کارگزاری که این خدمات را ارائه می دهد می تواند گزینه مناسبی برای انتخاب به حساب آید. البته بیشتر این تخفیف ها شامل حال سرمایه گذاران عمده تر می شود ولی به هر حال همه قادرند در اندازه های سرمایه ای که در اختیار دارند از این خدمات استفاده کنند. خیلی از کارگزاری ها این مورد از خدمات رو ارائه نمی دهند اما کارگزاری آگاه از آن دسته از کارگزاری هایی به شمار می رود که تخفیف های خود را با هر میزان سرمایه ای که داشته باشید به شما ارائه می کند.

حتی چنانچه یک میلیون تومان هم خرید داشته باشید امکان دریافت تخفیف های جذاب از سوی این کارگزاری وجود دارد. ارائه خدماتی مانند بسته های اعتباری با مبالغی مشخص جهت سرمایه گذاری به کاربران هم نوع دیگری از این خدمات است که کارگزاری ها در آن به صورت سلیقه ای عمل می کنند و بهتر از کارگزاری استفاده کنید که فرآیند انجام این امر به صورت سیستماتیک در آن تعریف شده باشد. برای اطلاع از این موضوع به سایت کارگزاری مد نظرتون مراجعه کنید، ولی در خاطر داشته باشید که دریافت اعتبار از یک کارگزار خوب، به گردش معاملاتی بالا، سابقه خوب، ارائه تضامین و تایید مدیریت کارگزاری بستگی دارد که بر اساس روال اداری و قوانین بورسی صورت می پذیرد.

  • ارائه خدمات پشتیبانی مناسب

هیچ کس نمی تواند منکر نقش پشتیبانی مناسب در افزایش رضایت مشتریان و سرمایه گذاران شود، بخاطر این که عدم سرعت و توان رسیدگی به مشکلات مشتریان میتواند به از دست دادن آن مشتری منجر شود. پس پشتیبانی تلفنی و حضوری کارگزاری می تواند بهترین دید را در ذهن مشتریان ایجاد کند. پس در مقایسه کارگزاری های بورس باید گفت که کارگزاری که پشتیبانی خوبی را به سرمایه گذارانش ارائه دهد میتواند یک پله از دیگر کارگزاری ها جلو باشد. در نظر داشته باشید که ارائه خدمات پشتیبانی در اغلب کارگزاری ها به صورت مناسب صورت می گیرد. بنابراین می توان این طور نتیجه گرفت که کارگزاری خوب باید سیستم پاسخ‌ گویی تلفنی و حضوری مناسبی در قبال پاسخ به سوالات و ابهامات جامعه مشتریان داشته باشد. در واقع پاسخ گویی مناسب، یکی از کارکردهای بسیار مهم کارگزاری خوب بورسی است که آن را در نزد رقبا، شاخص خواهد کرد.

  • ارائه خدمات در زمینه های مختلف 

بعضی از کارگزاری ها در یک حوزه خاص مانند؛ بورس فعالیت می کنند و به عنوان مثال چنانچه شما قصد انجام معاملات در بازار آتی، بازار آتی سکه، بورس انرژی (۶۹ کارگزاری از مجموعه ۱۰۷ کارگزاری ۳۱ استان کشور، در بورس انرژی فعال هستند)، بورس کالا (۸۶ مورد از کل کارگزاری‌ های کشور، مجوز فعالیت در بورس کالا را دارا می باشند) و یا حتی بازار مشتقات را داشته باشید از آن پشتیبانی نخواهند کرد. بعضی اوقات هم شما قصد تشکیل سبد هستید و در کارگزاری به دنبال خدمات سبدگردانی یا مدیریت دارایی می گردید و اگر کارگزاری شما مجوز سبدگردانی را نداشته باشد، قادر به انجام معامله در این زمینه نخواهید بود. بنابراین از همین ابتدا با توجه به اهدافی که از ورود به بورس در نظر دارید، بهترین و مناسب ترین کارگزاری را انتخاب کنید.

  • دسترسی سرمایه‌ گذار به کارگزار

دسترسی راحت به کارگزاری یکی از ابتدایی ترین موارد در انتخاب بهترین کارگزاری فعال در ایران به حساب می آید. این بدین معنی است که با اینکه بسیاری از کارگزاری ها، از خدمات آنلاین برخوردارند ولی باید در شهر شما هم شبعه داشته باشند تا در صورت لزوم قادر به مراجعه حضوری به شعبه کارگزاری انتخابی خود را داشته باشید. نکته مهم دیگر در این زمینه این است که شعبات متعدد یک کارگزاری در شهر های مختلف نشان دهنده ارائه خدمات گسترده تر و وسیع تر است که خود به اعتبار کارگزاری خواهد افزود.

  • سامانه معاملات آنلاین

در حال حاضر داشتن سامانه معاملاتی آنلاین (برخط) یکی از ابتدایی ترین موارد به حساب می آید، چون بیش از ۹۰ درصد خرید و فروش ها در انواع کارگزاری ها به صورت آنلاین می باشد و دسترسی های حضوری بسیار سخت تر خواهد بود. سامانه معاملات آنلاین خدماتی مانند؛ ثبت سفارش به صورت آنلاین، مشاده پرتفوی لحظه ای و یا همان سبد سهام، مشاهده گردش حساب در تاریخ های گوناگون، درگاه های واریز و درخواست وجه و … می باشد که از یک کارگزاری معتبر انتظار می رود که تمامی این موارد در آن در دسترس باشد. البته سامانه معاملاتی آنلاین در کارگزاری بسیار متفاوت است و در مواردی مانند؛ سرعت انجام معاملات، عدم اختلال در زمان عرضه اولیه به روش بوک بیلدینگ، خرید عرضه اولیه به صورت خودکار به وسیله امضای قرارداد آنلاین، یکپارچه بودن سیستم معاملاتی با سایر بخش ها مانند بازار معاملات آتی سکه و … از مواردی به حساب می آیند که در انواع کارگزاری ها متفاوت خواهند بود. سیستم معاملات آنلاین بعضی از کارگزاری‌ ها، از نمودار و چارت و تحلیل و تفسیر هم برخوردا است تا جامعه مشتریانش، درک و دید بیشتر و بهتری از اتفاقات روزانه بورس پیدا کنند.

فقط در نظر داشته باشید که کارگزاری که کمترین اخلال در بازه زمانی مختلف و مخصوصا در زمان شلوغی سایت (مثل عرضه اولیه) را داشته باشید برای انتخاب مناسب تر است. فرض کنید که شما قصد دارید معامله‌ ای انجام دهید، ولی کارگزار شما با شرکتی قرارداد بسته است که سیستم  آن دارای قطعی‌ های فراوان است. در چنین شرایطی امکان دارد که شما فرصت‌ های جذاب معامله‌ گری را از دست دهید و این به هیچ عنوان خوب نیست. یا مثالی دیگر؛ فرض کنید که شما ساعت ۸:۳۰:۰۰ برای ارسال سفارش خود در سیستم کارگزاری اقدام میکنید تا سهامی که مد نظر دارید رو در بهترین زمان و با مناسب ترین قیمت خریداری کنید، اما سفارش شما در ساعت ۸:۳۱:۳۰ ثبت می شود و این مورد به قرار گرفتن در سف خرید و یا فروش طولانی خواهد شد که امکان دارد تا انتهای روز معاملاتی امکان خرید و فروش برای شما دیگر پیش نیاید، پس این مهم ترین فاکتور در مقایسه کارگزاری های بورس ایران است. سیستم معاملات آنلاین برخی از کارگزاری‌ ها، از نمودار و چارت و تحلیل و تفسیر هم برخوردار است تا جامعه مشتریانش، درک و دید بیشتر و بهتری از اتفاقات روزانه بورس پیدا کنند.

  • ارائه خدمات در حوزه صندوق های سرمایه گذاری

در خصوص با این مورد باید گفت که تمای افراد، توانایی سرمایه گذاری مستقیم در بورس را ندارند. موضوع پذیرش ریسک سرمایه گذاری در بورس موردی است که شاید خیلی از سرمایه گذاران احساس جالب و مطمئنی به آن نداشته باشند، پس ارائه خدمات سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری به مشتریان ریسک گریز میتواند بسیار رکن مثبتی برای کارگزاری به حساب آید. بدین وسیله افرادی که ریسک زیادی در سرمایه گذاری نمی خواهند، قادر به سپردن سرمایه خود به صندوق های سرمایه گذاری در ازای مقدار سود مشخصی خواهند بود. همچنین ارائه خدمات مربوط به سرمایه گذاری در صندوق ها، میتواند نشان دهنده گستردگی فعالیت و متخصص بودن کارگزاری باشد به این دلیل که اداره کردن انواع مختلف صندوق های سرمایه گذاری در بورس به تخصص و اطلاعات کاملی از بازار نیاز خواهد داشت.

  • تحلیل، مشاوره و آموزش

در این خصوص باید گفت که تعداد زیادی از افرادی که اقدام به دریافت کد بورسی از کارگزاری می کنند، اطلاعات کافی و مناسبی در خصوص انجام معامله و تحلیل ها و انتخاب سهام مناسب ندارند، بنابراین نقش کارگزاری ها در این زمینه میتواند بسیار پر رنگ باشد. در ضمن کارگزاری با انجام مشاوره، آموزش و ارائه تحلیل به سرمایه گذار به نوعی اعتماد سازی نیز کرده است و نرخ رضایت مندی مشتری را نیز افزایش خواهد داد. بنابراین کارگزاری که اخباری موثق، تحلیل های جامع و همراه با توضیحات، ویدیو های آموزشی و مواردی از این دست را به صورت رایگان در اختیار سرمایه گذاران خود قرار دهد، قادر است مشتریان بیشتری را به خود جذب کرده و نقدینگی آن بالاتر خواهد رفت و به نوعی اعتبار آن افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین برگزاری کلاس های آموزشی بورس میتواند برای یک کارگزاری الف بسیار مهم و ابتدایی باشد. پس نتیجه می شود که مجوز ارائه خدمات مشاوره ای را داشته باشد و این امکان را برای سرمایه گذاران جدید فرآهم آورد، انتخاب خوبی برای تازه واردهای بورس به حساب خواهد آمد.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید … از کارگزاری آگاه بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


نتیجه گیری و حرف آخر

در این مطلب آموختیم کارگزاری های مختلف بر چه اساسی رتبه بندی و مقایسه می شوند.همچنین یاد گرفتیم که کارگزاری های را بر اساس نوع خدمات آن ها دسته بندی می کنند و نیز با رتبه بندی یا همان درجه بندی شرکت های کارگزاری از الف تا ه آشنا شدیم و مفهوم این حروف در رتبه بندی های کارگزاری ها را یاد گرفتیم. نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که سعی کنید کارگزاری خوب را نزدیک محل کار یا منزل انتخاب کنید تا چنانچه احتیاج به شرکت در عرضه اولیه، دریافت برگه شرکت در مجمع و اطلاعات دیگر هستید، این کار در اسرع وقت صورت پذیرد.

برای مقایسه کامل تر و دقیق تر کارگزاری های موفق و ناموفق بورس فعال ایران، مطالعه گزارشاتی که توسط سازمان بورس ایران هر چند ماه یک بار منتشر می شوند را به شما توصیه می کنیم، ولی چنانچه در انتخاب بهترین کارگزاری بورس، ارتباط با کارگزاری، دریافت اعتبار، شیوه معاملات آنلاین و آفلاین و پیش‌ بینی بنیادی و تکنیکال سهام در بورس ایران با ابهام مواجه شدید و یا سوالی براتون پیش آمد، قسمت سوالات متداول بورس که لینک آن در ادامه برای شما آورده شده است، مراجعه کنید. در صورتی که پاسخ مورد نظر خود را دریافت نکردید، از بخش ارسال دیدگاه و نظرات، با کارشناسان سایت کد بورسی در ارتباط باشید و سوال خود را مطرح کنید، تا پاسخ آن در کمترین زمان داده شود و هم شما و هم دیگران دوستان، قادر باشند از این پرسش و پاسخ ها نهایت استفاده رو ببرند.


هر سوالی در رابطه با بورس دارید از ما بپرسید.

برای دوستانتان بفرستید: