Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
بازدهی بازارهای مالی در سال 98 | مقایسه سود بازارها در سال 98

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بازدهی بازارهای مالی در سال ۹۸ | مقایسه سود و بازدهی بازارها در سال ۹۸

بازدهی بازارهای مالی در سال ۹۸ چقدر بوده است؟ میزان سودی که هر بازار مالی در سال برای سرمایه گذاران خود به همراه دارد، می تواند دید بسیار خوبی در خصوص میزان بازدهی همان بازار در سال های بعدی به شما بدهد. بررسی مقایسه ای بازارهای موازی در سال ۹۸ این طور نشان میدهد که بازار بورس توانسته با اختلاف بیشترین بازدهی را نصیب سرمایه گذاران کند. البته که حال روز بورس در سال ۹۷ و ۹۸ بسیار رویایی بود، اما در سال ۹۹ و به ویژه در نیمه دوم سال نتوانست روند شارپی صعودی خود را حفظ کند و روی شاخص کل ۲ میلیون واحدی اثبات نماید و به اصلاح عمیقی فرو رفت. اگر می خواهید بازدهی بازارهای مالی در سال ۹۸ را بدانید تا دید مناسبی برای سرمایه گذاری در سال های ۹۹ و حتی ۱۴۰۰ داشته باشید، این مقاله به بهترین شکل این موضوع را برای شما مورد بررسی قرار داده است و تحلیل های خوبی به همراه آمار و ارقام آورده است تا بتوانید به سادگی از آن استفاده نمایید.

(توجه داشته باشید که این مطلب در تاریخ ۹۹/۹/۶ بروزرسانی شده است)

بازدهی بازارهای مالی در سال ۹۸

سرمایه گذاری در بازارهای مالی همواره مورد توجه بسیار از مردم دنیا و به خصوص ایران که کشور تورمی به حساب می آید، است. سرمایه گذاری در بازارهای مختلف مالی مانند؛ بورس، ارزهای دیجیتال، مسکن، خودرو، سپرده بانکی، طلا و سکه، ارز، بورس های جهانی و … قطعا در کشور ما که ارزش ریال همواره در حال تضعیف است، امری ضروری و بسیار منطقی است تا افراد بتوانند ارزش پول و دارایی های خود را حفظ کنند و قدرت خرید خود در بازارهای مالی را با افزایش تورم از دست ندهند.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید، آموزش های رایگان بورسی و …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


بازارهای مالی هم همواره در دسترس سرمایه گذاران مختلف با میزان نقدینگی متفاوت هستند و یکی از مهم ترین موارد در این خصوص، انتخاب بازار مالی مناسب در زمان مناسب و ورود با سرمایه ای مناسب و منطقی است. همیشه قرار دادن حد ضرر و سود، استفاده از تحلیل های بنیادی و تکنیکال، دنبال کردن اخبار مهم اقتصادی در حوزه های اقتصادی گوناگون، مشورت با افراد با تجربه و آگاه و مواردی از این دست قطعا می تواند در روند سرمایه گذاری درست و انتخاب زمان مناسب برای ورود و خروج ما به یک بازار مالی موثر باشد، پس نباید از آن ها غافل شویم.

سود سرمایه گذاری سال 98

بررسی سود شاخص های اقتصادی در سال ۹۸

دلار : همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، بازدهی دلار در سال ۹۸ منفی بوده و اگر در ابتدای سال برای خرید دلار اقدام می کردید، در انتهای سال باید با ضرر آن را به فروش می رساندید و عدد تقریبی ۱۱ درصد هم ضرر می کردید. البته این دیدگاه برای سرمایه گذاری های بلند مدت تر اشتباه است و اگر همان دلار را نگه می داشتید، در سال ۹۹ که دلار به ۳۴ هزار تومان هم رسید، میتوانستید سیو سود کنید و بازدهی بسیار زیادی را به دست آورید. اما به صورت کلی و به دید نوسان گیری و سرمایه گذاری های کوتاه مدت، دلار در سال ۹۸ مناسب نبوده است و سرمایه گذاران خود را با ضرر روبرو کرده است.

سکه : همچنین اگر برای خرید سکه در ابتدای سال ۹۸ اقدام می کردید و در انتها سال قصد فروش آن را داشتید، ۱۳ درصد ضرر می کردید چرا که روند سکه در این سال نزولی بوده و برای سرمایه گذاری های کوتاه مدت و نوسان گیری به هیچ عنوان گزینه خوبی نبوده است. البته که همان سکه های ۴ الی ۵ تومانی را اگر نگه می داشتید، می توانستید در سال ۹۹ با رقم های عجیب ۱۶ و ۱۷ میلیون سکه های خود را به فروش برسانید و سود خوبی کسب کنید.

حتما بخوانید : سرمایه گذاری در بازار سکه | روشهای سرمایه گذاری در طلا و سکه

بانک ها و ابزارهای درآمد ثابت : در خصوص با بانک ها و ابزارهای درآمد ثابت هم باید گفت که میزان بازدهی آن ها بدون توجه به میزان تورم و رشد سایر شاخص های اقتصادی، تقریبا حدود ۱۰ درصد بوده است.

مسکن : البته شاید درست نباشد که بازار مسکن را با دیگر شاخص های اقتصادی مقایسه کنیم و دلیل هم این است که قدرت خرید مردم برای خرید مسکن بسیار پایین است و شاید متر و معیاری که برای بازدهی مسکن قرار داده می شود هم خیلی نشان دهنده واقعین ماجرا نباشد و به صورت کلی این عدد ها تقریبی از مناطق مختلف تهران و میانگین قیمت خرید هر متر مربع مسکن در این کلانشهر است ولی به هر حال به عنوان یک شاخص اقتصادی باید آن را هم در کنار بورس، ارز، سکه و … مورد بررسی قرار داد. در این خصوص باید گفت که اگر در سال ۹۸ برای خرید مسکن اقدام می کردید، با توجه به رکودی که در سال ۹۸ در بازار مسکن حاکم بود، باز هم متوسط بازدهی ۲۰ درصد را کسب می کردید.

بورس : بورس اما در سال ۹۸ با بازارهای مالی موازی شرایطش متفاوت بود و سود بسیار شیرینی را نصیب سهامداران خود کرد. بازار بورس در سال ۹۸ که در ادامه روند صعودی بلندمدتی که در سال ۹۷ ایجاد شده بود، قدم برداشته بود توانست با رشد شاخص کل ۷۵ درصدی مواجه شود. این بدین معنی است که شاخص کل بورس در ابتدای سال نسبت به انتهای سال ۷۵ درصد کم تر بوده است و می توانستید در این بازه زمانی سودهای بسیار خوبی را از این بازار کسب کنید.

حتما بخوانید : آموزش معامله در بورس | نحوه خرید و فروش آنلاین سهام

در نظر داشته باشید که رشد ۷۵ درصدی شاخص کل بورس نمی تواند نشان از رشد ۷۵ درصدی تمام سهام های بورس باشد، بلکه این شاخص یک نماد از بازار بورس است که شرکت های بزرگ به مراتب تاثیر بیشتری روی آن دارند، بنابراین امکان دارد در سال ۹۸ که رشد شاخص بورس ۷۵ درصد بوده است، سهامی ۵۰۰ درصد رشد کرده باشد و سهامی حتی با بازدهی کلی منفی همراه بوده باشد، پس شاخص کل بورس را نباید به صورت تنها معیاری برای سنجش بازدهی بازار بورس ایران بدانیم.

جالب است بدانید که در سال ۹۸ نرخ تورمی که توسط دولت اعلام شد، ۱۱ درصد بود که باید سنجید که عدد اعلامی دولت برای تورم چقدر به واقعین امر و معیشت مردم نزدیک است! آیا واقعا ارزش ریال در برابر بازارهای مالی دیگر و اقلام خریدنی، تنها ۱۱ درصد کاهش داشته است یا این عدد را میتوان حتی سه رقمی در نظر گرفت؟! این را شما در انتهای این مطلب در بخش نظرات برای ما بنویسید.

در انتها امیدوارم از این مطلب راهنما که بازدهی بازارهای مالی در سال ۹۸ را بیان کرد، نهایت استفاده رو برده باشید.

نظر شما در مورد بازدهی بازارهای مالی در سال ۱۴۰۰ چیست؟

برای دوستانتان بفرستید: